Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket med en bekjent som mente at hennes venninner hadde faset some veldig ut og begynt å snakke mer sammen. Hun mente det var oss i tretti årene som brukte some til å kommunisere og dele nyheter.

Er dette riktig? 

Jeg prøver å ikke dele så mye privat i sosiale media, men har jo venninner som deler alt der og som sender snaper for å fortelle store begivenheter. 

Anonymkode: 6f3c6...4db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i 30-årene. Bruker Messenger for å kommunisere med venner, i steden for SMS. Sender Snap av barna til besteforeldrene. Bruker ikke sosiale medier ellers, men har en fb konto med null aktivitet (bortsett fra at jeg byttet profilbilde for 4 år siden, og i 2011 før det) 

Anonymkode: 7cce6...199

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er i 30-årene. Bruker Messenger for å kommunisere med venner, i steden for SMS. Sender Snap av barna til besteforeldrene. Bruker ikke sosiale medier ellers, men har en fb konto med null aktivitet (bortsett fra at jeg byttet profilbilde for 4 år siden, og i 2011 før det) 

Samme ab. Gratulerer folk med dagen på fb, da. Ellers bruker jeg det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan deler dere store begivenheter med venner man ser annenhver uke , engang i mnd etc? Venter dere til dere treffes, inviterer dere på besøk , ringer? Eller deler dere det med å slenge ut en snap til vedkommende? Er det innafor å sende en snaper når den er til kun nære venner ? Eller er snap no no?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35, og holder meg til IG. Hender jeg får en snap eller to, som oftest av barna mine eller fra en kollega. Men IG er der jeg trives å være. Liker det at kontakten vanligvis ikke er SÅ direkte, heller indirekte med bilder og likes. Passer bra for ei introvert som meg. For å kommunisere med andre på egen alder og oppover går det som regel i sms. Er det jeg er mest vant til fra jeg var yngre.

Anonymkode: 92e8e...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30 årene, bruker messenger for å kommunisere. Bruker mest IG til å dele bilder fra hverdagslige ting, og deler kun lenker til artikler feks på FB, men er veldig lite aktiv der. Snap bruker jeg også sjelden, legger ut litt på mystory avogtil, men sender aldri snapper direkte til noen. 

Anonymkode: 7690a...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan deler dere store begivenheter med de man ikke ser daglig? Hva er innafor?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er K38 og bruker snap mest egentlig. Er der jeg har de nærmeste. Bruker det som beskjeder til familie/venninner, feks «ny sofa», «kaffen er klar» osv

Instagram sjekker jeg daglig, men bruker ikke så ofte selv. Instastory mest og feeden kun ved bursdager, spesielle anledninger osv. Har høyere terskel for å legge ut på instastory enn snapstory 

Facebook bruker jeg kun til grupper, feks skole og aktiviteter for barna.

Messenger kun ifm kjøp/salg på Facebook. 

Chat med venner skjer på Telegram eller til nød WhatsApp. Foretrekker Telegram av mange grunner, ikke minst at man kan slette bilder og tekst man sendte, også bilder/tekst den andre sendte. Man kan også ha Telegram på PC/iPad osv, så det gjør det ikke så sårbart hvis man glemmer telefonen et sted, man er tom for strøm osv. 

Familiechat har vi på Telegram

SMS bruker jeg omtrent aldri, kun til personer jeg ikke kjenner, som feks kontakt med foreldre i klassen 

Anonymkode: e2667...eff

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er K38 og bruker snap mest egentlig. Er der jeg har de nærmeste. Bruker det som beskjeder til familie/venninner, feks «ny sofa», «kaffen er klar» osv

Instagram sjekker jeg daglig, men bruker ikke så ofte selv. Instastory mest og feeden kun ved bursdager, spesielle anledninger osv. Har høyere terskel for å legge ut på instastory enn snapstory 

Facebook bruker jeg kun til grupper, feks skole og aktiviteter for barna.

Messenger kun ifm kjøp/salg på Facebook. 

Chat med venner skjer på Telegram eller til nød WhatsApp. Foretrekker Telegram av mange grunner, ikke minst at man kan slette bilder og tekst man sendte, også bilder/tekst den andre sendte. Man kan også ha Telegram på PC/iPad osv, så det gjør det ikke så sårbart hvis man glemmer telefonen et sted, man er tom for strøm osv. 

Familiechat har vi på Telegram

SMS bruker jeg omtrent aldri, kun til personer jeg ikke kjenner, som feks kontakt med foreldre i klassen 

Glemte at jeg har en «nære venner-funksjon» på Instagram. Den bruker jeg også av og til. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine venner og jeg er i midten av 30-årene. Ingen av oss bruker SoMe av noe slag. Jeg har bare Facebook selv, men er så mange av vennene mine som aldri ser medlingene om jeg sender noe til dem, så det har jeg bare gitt opp.

Vi har en gruppechat i Messenger, da. Om det teller.

Anonymkode: d9574...fac

AnonymBruker
Skrevet

Har IG, men bruker det aldri. Kommuniserer daglig tull og tøys med venner via snap. Messenger for lengre samtaler. Telefon eller sms viss viktig (ete). Facebook brukes mindre og mindre. Sjelden venner eller jeg selv legger ut. Det går mest i "Line blir 4 år i dag!" fra venner, eller gratulasjoner til bekjente. Når antallet "venner" stiger, synker aktiviteten. 

Viktige begivenheter deles pr.tlf til nærmeste familie og venner, eller via snap (personlig). Sjelden det skjer så store begivenheter. Før besøkte vi hverandre og hadde direkte samtaler med hverandre hvor vi kunne utbrodere hva vi hadde gjort siden sist. En ferietur ble behørig omtalt. Nå er det to bilder på Facebook, liksom. 

I 40-årene her.

Anonymkode: af661...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og har slettet Snap. For det første brukte jeg den aldri i utgangspunktet, så jeg sjekket ikke at jeg hadde fått Snap. For det andre opplevde jeg at de gangene jeg sjekket det var når jeg var hjemme alene, og jeg følte meg ensom når jeg fikk Snaps av folk som var ute og sosiale. Ble mer stress enn kos. Ttror jeg er den eneste i vennegjengen som ikke har Snap, men lever fint med det.

Er ikke aktiv på Facebook, men sjekker det litt, mest for nyheter. Ingen av vennene mine er noe særlig aktive heller.

Instagram syns jeg er koselig, følger både venner og kontoer som legger ut fine bilder. Legger ikke ofte ut selv, men har konto. 

Har ingen gruppechat av noe slag på Messenger, men er der jeg kommuniserer med folk. Har på varsel, men slår det av i blant hvis jeg har mye å gjøre eller er sliten. Min måte å koble litt ut. Ikke så glad i gruppechatter for jeg blir stressa av 60 uleste meldinger, men jeg demper dem, og ser når jeg har tid til å lese.

Såeh, ikke så veldig aktive på Some tror jeg er konklusjonen!

Anonymkode: afbd9...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Er 28. Bruker Facebook til grupper og arrangementer, messenger til å snakke med venner. Snapstory bruker jeg av og til hvis jeg er ute på noe (er hovedsakelig mine venner som sender meg snaps). Instagram bruker jeg til hobby. Gidder ikke dele store begivenheter med folk jeg ikke ser ofte, nærmeste ringer jeg. Store begivenheter skjer jo også veldig sjeldent. 

Anonymkode: f45fe...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Er i tredveårene og har faset ut det meste av SoMe. Bruker kun snap aktivt, alt annet som fb og instagram har stått stille uten aktivitet i flere år.

Anonymkode: afeae...d92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...