AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Det er jo mange tråder om svigermødre her inne. Om hvor invaderende, forskjellsbehandlende, frekke de kan være. Her er heller en frustrasjon over svigerfar. Svigerfar virker å tro at kvinner ikke forstår seg på noen ting. Svarer jeg på et spørsmål er han stille noen sekunder før han snur seg til noen andre og spør igjen, for jeg kan jo umulig kunne noe som helst. Og når de svarer akkurat det samme som meg så er det riktig likevel. Om jeg sier noe morsomt får det ingen reaksjon. Så litt etter kan en annen (en mann) eller han selv gjenta det (uten å virke å få med seg at jeg nettopp kom med den kommentaren) og da er det morsomt. Svigerfar overdøver oss kvinner i familien når vi begynner å si noe. Hvis jeg deler noe så snur han seg mot en mann i familien begynner å snakke om noe annet. I tillegg ler han alt for høyt. Dette er bare en bagatell men den irriterer meg veldig. Synes den gjør ham egoistisk og vulgær. Men det er jo fordi jeg blir disset av oppførselen hans hele veien. Der jeg føler meg underlegen og dum. Han ler så høyt at ingen andre kan ha en samtale om noe annet. Sånn at hvis man er den som sitter nærmast så får man vondt i ørene. Hvorfor gjør folk sånn? Hvordan er din svigerfar? Anonymkode: e50e0...8b2 3
Pupperulla Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Han er utrolig snill og hjelpsom, en fantastisk farfar til våre barn. Han er jeg veldig glad i🤗 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Han tror han er verdensmester og at han alltid har rett, men han er også hjelpsom og snill. Anonymkode: a988e...1c7
Applehead Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Min svigerfar er en god mann- men er utrolig konfliktsky. Alt som er vanskelig skal feies under teppe....
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Nå er det jo mannen man er sammen med, ikke svigerfar. Så kan ikke forvente at man skal komme godt overens. Anonymkode: 28daa...2a7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Svigerfaren min er nok den beste mannen jeg vet om, nest etter mannen jeg er gift med. Han er mer feminist enn svigermoren min. Hans eneste negative trekk som jeg har merket, er at han er veldig pushover og tar i mot alt for mye dritt fra kona si (svigermor). Han er snill som dagen er lang, morsom, har gode verdier og er en utrolig bra bestefar for barna våre, også mitt barn fra tidligere. Han gjør aldri forskjell på dem, mens svigermor er opptatt av å poengtere at mitt barn nummer to er odelsbarn (noe som uansett er meningløst, for det snør i helvete før vi tar over gården). Anonymkode: b703f...0df 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Hvorfor han gjør sånn er jo for å markere at han ser på damer som laverestående. Men det er ikke sikkert at han selv skjønner det er galt, for mange menn er det normalen. Men jeg hadde kommet med noen skarpe kommentarer tilbake iblandt. Min svigerfar var veldig blid og hyggelig, men både utro mot sin kone og mannsjåvinist, typen som kommenterte lettkledde unge jenter på gata vi kjørte forbi i bil på sommeren når min eks , meg og han var ute å kjørte og jeg satt i baksetet og de satt foran og humra og lo. Jeg mistet respekten for han etterhvert og begynte å se de samme trekkene hos min eks. Desverre går sånt i generasjoner Anonymkode: c5f0a...feb 2
addict Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Han er alkoholiker og jeg har aldri møtt han 🙈
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Min svigerfar er en liten nisse. Sitter og knegger i et hjørne om vi gir ham en øl. Ellers er han en jævla sytepave som klager på ALT. Været, naboen, butikken, helsa, ja alt. Nytter ikke å spørre hvordan han har det, da sier han det kunne vært mye mye mye bedre. Om jeg da sier at jo det kunne vært mye verre også, du er tross alt en mann på over 80, du har helsa og folk rundt deg som bryr seg og kommer på besøk. Da får jeg ei lekse med masse stygge ord. Så stikker jeg til ham en øl og han setter seg inn i hjørnet sitt og knegger. Sånn går no dagan! Anonymkode: dc429...054 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 Det er nok minst like mange ubehagelige, ekle, plumpe og mannssjåvinistiske svigerfedre der ute som det angivelig skal finnes kjipe svigermødre. Typisk av svigermødre får et dårlig rykte, men den ekle døgenikten av en mann hun drasser rundt på går klar fra all kritikk. Anonymkode: 53cbc...aea 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Han er mannssjåvinistisk, her også. Snakker høyt og konstant, lytter ikke. Skal ha ting på sin måte. Veldig hissig. Sladrer om alle hele tiden. Han bor en dagsreise unna, så ser ham bare et par ganger i året. Anonymkode: 15468...ded
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Han er stort sett hyggelig og kan fortelle mange morsomme historier, men han blir mer og mer slitsom ved at han klager på tulleting, og tar da helt av. Han kan klage på alle produktene i matbutikken han mener er unødvendig, at naboen har malt vinduskarmen, at vegetarpølser kalles pølser osv. Og han kan snakke en hel kveld om slike ting.. Anonymkode: 3f6b5...b12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok minst like mange ubehagelige, ekle, plumpe og mannssjåvinistiske svigerfedre der ute som det angivelig skal finnes kjipe svigermødre. Typisk av svigermødre får et dårlig rykte, men den ekle døgenikten av en mann hun drasser rundt på går klar fra all kritikk. Anonymkode: 53cbc...aea Problemet er nok at kvinner har en større tendens til å blande seg inn i familieting. Selv om det er mange kjipe svigefedre der ute, er de nok ikke like plagsomme. Anonymkode: df291...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 Slik var min svigerfar også, var, jeg arresterte han på hver minste lille ting, idag er jeg visst en av gutta 😂 Tragisk 😂 Anonymkode: 54b5e...65a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #15 Skrevet 1. januar 2020 Svigerfar var verdens kuleste. Jeg hadde nesten mer til felles med ham enn med sønnen. Vi jobbet innen samme bransje, og jeg kunne diskutere fag med ham. Og vi hadde samme sarkastiske humor. R.I.P Anonymkode: 4734d...b1a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #16 Skrevet 1. januar 2020 Jeg var populær helt til jeg nektet å gi ham penger. Mannen min var arbeidsledig og levde på meg, og jeg sa til mannens far at han ville få penger da han fikk jobb. Stadig mer masing om penger. Da mannen fikk jobb, fikk han penger, men nektet for å ha fått ei krone i ettertid. Da jeg spurte konkret om hva min man ville få ut av å lyve, fikk jeg beskjed om å ikke dra ham inn i dette. Vi har null kontakt i dag. Anonymkode: e1c6d...5b0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #17 Skrevet 1. januar 2020 Svigerfar vet ofte best, å kan til tider behandle oss som drittunger som ikke vet bedre. Men, utenom det er han utrolig hjelpsom, snill, omsorgsfull og god! Verdens beste farfar til våre barn, og tar de ofte med ut og på tur. Anonymkode: 95400...591
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #18 Skrevet 1. januar 2020 Min svigerfar er morsom, utrolig flink med ungene og en god samtalepartner. Han er tunghørt og har narkolepsi, sovner midt i maten og på sofaen, men har heldigvis en god dose selvironi og kan le av det. Han er den som spør hvordan jeg har det og som hjelper til på kjøkkenet når svigers spiser her, og han er den som gir komplimenter hvis jeg har et nytt plagg på meg. Han er ultrakristen, imot homofili og abort, og har politiske meninger som er langt, langt unna mine. Dette vet jeg fordi han er aktiv i et bittelite kristent politisk parti, holder møter og slikt. Men han holder meningene sine for seg selv, jeg har aldri hørt ham snakke om de, så da går det fint allikevel. Anonymkode: 7c46e...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min svigerfar er morsom, utrolig flink med ungene og en god samtalepartner. Han er tunghørt og har narkolepsi, sovner midt i maten og på sofaen, men har heldigvis en god dose selvironi og kan le av det. Han er den som spør hvordan jeg har det og som hjelper til på kjøkkenet når svigers spiser her, og han er den som gir komplimenter hvis jeg har et nytt plagg på meg. Han er ultrakristen, imot homofili og abort, og har politiske meninger som er langt, langt unna mine. Dette vet jeg fordi han er aktiv i et bittelite kristent politisk parti, holder møter og slikt. Men han holder meningene sine for seg selv, jeg har aldri hørt ham snakke om de, så da går det fint allikevel. Anonymkode: 7c46e...e6c Hva om en av ungene dine blir homofil? Anonymkode: 3f6b5...b12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om en av ungene dine blir homofil? Anonymkode: 3f6b5...b12 Hvis en av ungene mine er homofil får bestefar et stort problem. Om han så mye som hinter til at dette er galt, er brua brent og ferdig med det. Ungene vet veldig godt hva slags verdier bestefar (og bestemor, hun er ikke bedre hun heller) har. De vet også hva slags verdier jeg har, og jeg oppdrar dem til å være seg selv uansett hva. Hva slags fil de kjører i er meg revnende likegyldig så lenge de finner seg partnere som er gode livspartnere og er lykkelige i sine valg. Så får gammeln seile sin egen sjø hvis han har et problem med det. Anonymkode: 7c46e...e6c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå