Gå til innhold

Tester man alltid positivt på dagen man forventer mens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er prøvere, og jeg skulle hatt mensen i dag. Har enda ikke komt, og jeg kjenner heller ikke de menssmertene jeg pleier å få 1-2 dager før mensen. Tok en test i dag tidlig på morgenurin, og den var negativ.

Har ingen graviditetsymptomer heller, bortsett fra at jeg har vært veldig trøtt den siste uka. Har måttet ligget nedpå midt på dagen og faktisk sovnet, noe som er uvanlig for meg. Men kan jo selvsagt være stress og at det har vært travelt i jula? Får man trøtthet så tidlig?

Anonymkode: 7da7c...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man tester ikke nødvendigvis positiv på ikm. Jeg fikk graviditetssymptomer mellom uke 6-8. Men du kan få det før også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden du bare er på IKM, kan det være du er gravid selv om du har negativ test. Det er jo fortsatt veldig tidlig. Prøv igjen om noen dager.

Anonymkode: 4c56d...48a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Når testet dere positivt da?🤗

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Når testet dere positivt da?🤗

Jeg testet positivt på ikm

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg var gravid så testet jeg ikke positivt før 2 uker over ikm. Andre gangen testet jeg positivt 2 dager over ikm, men veeldig svakt

Anonymkode: fe7be...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tross alle svar på nettet om dette så er det greit å huske at jo lenger over ikm du er, jo lavere er sjansen for en positiv test. 

Anonymkode: 1ac2d...667

• Liker 2
Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men om du er 100% sikker på eggløsning, så skal du teste positivt på ikm. 

• Liker 1
Skrevet

Nei ikkje nødvendigvis. Eg testa positivt 11DPO da. Med First Response testen, RFSU strimler suuuugde og slo ikkje ut før 18DPO. Så testen du bruke er faktisk relevant. Noken er ikkje sensitive! 

Skrevet

Eit par dagar over IKM er ikkje så uvanlig, men lenge over kjem nok tante raud på besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er prøvere, og jeg skulle hatt mensen i dag. Har enda ikke komt, og jeg kjenner heller ikke de menssmertene jeg pleier å få 1-2 dager før mensen. Tok en test i dag tidlig på morgenurin, og den var negativ.

Har ingen graviditetsymptomer heller, bortsett fra at jeg har vært veldig trøtt den siste uka. Har måttet ligget nedpå midt på dagen og faktisk sovnet, noe som er uvanlig for meg. Men kan jo selvsagt være stress og at det har vært travelt i jula? Får man trøtthet så tidlig?

Hvis du vet eksakt når du hadde el, så skal du kunne  få en positiv test 14 dager etter el. Hvis du er gravid 

Anonymkode: f75c6...0b3

Skrevet

Mine tester har ikke vært positive før flere dager etter ikm. Jeg har blitt inseminert så har full kontroll på eggløsning. På klinikken sa de at så lenge det ikke er kommet mens er det håp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tross alle svar på nettet om dette så er det greit å huske at jo lenger over ikm du er, jo lavere er sjansen for en positiv test. 

Anonymkode: 1ac2d...667

Nåja. Du skal være godt langt på vei da. Jeg testet positivt i uke 7. Relativt langt fra IKM mao

Anonymkode: 0ed13...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåja. Du skal være godt langt på vei da. Jeg testet positivt i uke 7. Relativt langt fra IKM mao

Anonymkode: 0ed13...e8d

Du klarte nok å misforstå det innlegget. 

Anonymkode: ae39d...a95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...