AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #81 Skrevet 29. februar 2020 3 minutter siden, Sommernatt skrev: Enig, det er noe med denne sesongen som ikke har fenget meg. Finalen var også utrolig kjedelig! Det blir for mye dulling, kosing og prating. Kunne godt ha vist bare konkurransene, bryr meg ikke om hvor gode venner de har blitt og hvor stor opplevelse det er 😴 Ja det var vel en halvtime mellom øvelsene i går hvor det bare var mimring og sånt? Det er jo helt uinteressant. Jeg gadd ikke se på og gjorde andre ting, og fulgte med med halvt øye når øvelsene begynte igjen. Men jeg husker ikke hvilke øvelser det var en gang😂 Anonymkode: d4bbc...472 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #82 Skrevet 29. februar 2020 Alt for mye mimring og koseprat, 10 minutters presentasjoner av deltakerne, til tross for at alle har hatt sitt "miniprogram" på TV i forkant av serien. Tulleøvelser - det der stupetårnet skulle være lagånd? Jeg skjønner at dette primært skal være et program som hyller deltakerne heller enn reinspikka konkurranse, men i år har de gjort det hakket for koselig og familievennlig. Anonymkode: 5b774...137 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #83 Skrevet 29. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel ikke noe rarere enn at mange heterofile er pene? Anonymkode: 2f024...698 Nei, men det er nettopp det de ikke er. Var det jeg mente. Men kanskje er ikke homofile og lesbiske så pene likevel. Men som vanlig er det de peneste som får alle oppmerksomheten i media. Så du har sikkert rett til slutt. Anonymkode: 37b8d...255
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #84 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne sesongen har vært sinnsykt kjedelig. Jeg har omtrent ikke fulgt med. Og jeg har vært trofast seer i 10 sesonger! Så noe har vært anderledes og uinteressant denne sesongen, enten deltakerne eller programmet og øvelsene. Så ikke sist episode, og fulgte bare halvveis med i går. Fikk med meg at Eirik vant da. Anonymkode: d4bbc...472 Hvordan kan du vite at den var kjedelig om du omtrent ikke har fulgt med??🤔 Anonymkode: 30776...cbc
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #85 Skrevet 29. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er nettopp det de ikke er. Var det jeg mente. Men kanskje er ikke homofile og lesbiske så pene likevel. Men som vanlig er det de peneste som får alle oppmerksomheten i media. Så du har sikkert rett til slutt. Anonymkode: 37b8d...255 Ja, kjente mennesker er ofte penere enn vanlige/ukjente. Anonymkode: 2f024...698
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #86 Skrevet 29. februar 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kjente mennesker er ofte penere enn vanlige/ukjente. Anonymkode: 2f024...698 Fordi utseende er forbundet med suksess i livet. Rett og slett. Anonymkode: f7d63...5af 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #87 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har sett alle sesongene og må si at denne var den kjedligste jeg har sett. Etter min mening var det få interessante personligheter med i år. Alle var hyggelige og sympatiske, men så kjedelige. I fjor hadde vi f.eks Tom Hilde og Ole Martin Årst som laget mye liv og røre og Karina Hollekim med en sterk livshistorie. I tillegg var det er par ordentlig store profiler, som alle hadde hørt om. For meg var Emil det nærmeste vi kom en ordentlig profil i år, men han har samtidig aldri blitt en helt stor profil fordi han har kommet litt i skyggen av Bjørndalen og Bø-brødrene. Det har vel gått rykter om at Marit Bjørgen har blitt spurt, men at det ikke har passet fordi hun ble mor for andre gang. Det hadde vært interessant å få henne med. Hun er kanskje Norges største idrettsprofil gjennom tidene. Anonymkode: 236ad...96e
Anonymburker Skrevet 29. februar 2020 #88 Skrevet 29. februar 2020 (endret) Et lite sidesprang, men fryktelig trist å høre om Dag Erik Pedersens tap av sønnen rett før innspilling av årets Mesternes Mester begynte. Utrolig tøft og sterkt av Dag Erik å likevel kunne lede programmet! Endret 29. februar 2020 av Expandable86 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #89 Skrevet 29. februar 2020 Ja, den personlige tragedien, var forferdelig å høre om ❤️ Var godt han fikk ha med alle ungene med på settet. Det tror jeg var hélt avgjørende, for at det faktisk ble noe av... ❤️ Heiet på Kjersti, men forstod at det ble vanskelig, når hun ble stående så lenge ved siste puslespill.. Men var det en fordel for Eirik med tanke på høyden? (Ikke for dét, Kjersti er jo lettere og kunne sånn sett hatt fordel som en litt mindre og "kvikkere", gjennom hinderene 🙂 Eirik var definitivt en verdig vinner 🙂 Anonymkode: 58239...ca7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #90 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, den personlige tragedien, var forferdelig å høre om ❤️ Var godt han fikk ha med alle ungene med på settet. Det tror jeg var hélt avgjørende, for at det faktisk ble noe av... ❤️ Heiet på Kjersti, men forstod at det ble vanskelig, når hun ble stående så lenge ved siste puslespill.. Men var det en fordel for Eirik med tanke på høyden? (Ikke for dét, Kjersti er jo lettere og kunne sånn sett hatt fordel som en litt mindre og "kvikkere", gjennom hinderene 🙂 Eirik var definitivt en verdig vinner 🙂 Anonymkode: 58239...ca7 Ser vi på tidligere vinnere er det vel en overvekt av høye og store vinnere, så det er vel en fordel. Anonymkode: 92934...3ae
Djækklåsst Skrevet 1. mars 2020 #91 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser vi på tidligere vinnere er det vel en overvekt av høye og store vinnere, så det er vel en fordel. Anonymkode: 92934...3ae Ja, den nokså pinglete vinneren Anders Jacobsen på 173 cm, for eksempel. Og tidligere vinnere som Dag Otto Lauritzen (180 cm), Finn Chr Jagge (178 cm) og ikke minst (jo, minst) Daniel Franck på 169 cm. Hushovd på 183 cm er vel heller ingen kjempe, og ikke heller forrige års vinner Pål Anders Ullevålsæter (178 cm). Og årets vinner Veraas Larsen er ikke mer enn 182 cm. De eneste som har vært over middels høye er «brødrene» Aleksander og Tor-Arne Hetland på henholdsvis 186 og 188 cm, og Marco Elsafadi på 193 cm. Snitthøyden på de ti mennene som har vunnet er altså 181,6 cm, ganske eksakt snitthøyden for norske menn, altså. Gro Hammerseng-Edin, eneste kvinnelige vinner er 180, mens Helene Olafsen som burde vunnet i finalen mot Jacobsen er 168, og Kjersti Buaas som altså var litt manglende puslespillferdigheter fra seier kun er 160. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #92 Skrevet 1. mars 2020 Jeg heiet på Kjersti i finalen ❤️ Anonymkode: f90ac...369 5
punkyB Skrevet 1. mars 2020 #93 Skrevet 1. mars 2020 Mange av øvelsene var jo justert for høyden - mener platene de skulle kaste medisinballen på var lavere for jentene. Hvertfall de statiske øvelsene var det. Men jeg tror vel ikke alle øvelsene var justert ifht. hvor det i de fleste tilfeller er en fordel å være høy. Feks. der hvor de skulle enten over eller under et hinder mener jeg allikevel det er en fordel å være høy. I finalen var det jo puslespillet hun tapte på og der var det vel nokså kjønnsnøytrale øvelser. Eneste er vel den siste med sandsekkene - vet ikke om den var justert. Jeg synes vel ikke det skal avgjøres på hvem som er best i å pusle når det gjelder å finne mesterens mester. Mener i fjor at han turneren som burde ha vunnet knotet med en eller annen dusteøvelse. Gro Hammerseng var en verdig vinner - men turneren hadde vel vunnet de fleste øvelsene gjennom hele serien og vært jevnt best. Jevnt over så er det en fordel å være mann for det er jo litt løpsøvelser og der er jo menn i utgangspunktet fysisk sterkere. Ang. hvor underholdende serien var i år så er jeg vel litt enig i at den ikke var den beste. De mest morsomme/underholdende gikk jo ut tidlig - Moan og Riseth. Selv om Hjelmeseth er desidert morsomt var med lenge så tok det vel ikke heeeelt av. Kjersti Buaas ble jeg veldig imponert over - ikke minst roen og psyken som jo var veldig viktig i de statiske øvelsene. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #94 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, punkyB skrev: Mange av øvelsene var jo justert for høyden - mener platene de skulle kaste medisinballen på var lavere for jentene. Hvertfall de statiske øvelsene var det. Men jeg tror vel ikke alle øvelsene var justert ifht. hvor det i de fleste tilfeller er en fordel å være høy. Feks. der hvor de skulle enten over eller under et hinder mener jeg allikevel det er en fordel å være høy. I finalen var det jo puslespillet hun tapte på og der var det vel nokså kjønnsnøytrale øvelser. Eneste er vel den siste med sandsekkene - vet ikke om den var justert. Jeg synes vel ikke det skal avgjøres på hvem som er best i å pusle når det gjelder å finne mesterens mester. Mener i fjor at han turneren som burde ha vunnet knotet med en eller annen dusteøvelse. Gro Hammerseng var en verdig vinner - men turneren hadde vel vunnet de fleste øvelsene gjennom hele serien og vært jevnt best. Jevnt over så er det en fordel å være mann for det er jo litt løpsøvelser og der er jo menn i utgangspunktet fysisk sterkere. Ang. hvor underholdende serien var i år så er jeg vel litt enig i at den ikke var den beste. De mest morsomme/underholdende gikk jo ut tidlig - Moan og Riseth. Selv om Hjelmeseth er desidert morsomt var med lenge så tok det vel ikke heeeelt av. Kjersti Buaas ble jeg veldig imponert over - ikke minst roen og psyken som jo var veldig viktig i de statiske øvelsene. Hennes muskler er bedre tilpasset statiske øvelser enn de fleste. Det var ikke mangel på ro og dårlig psyke som gjorde at Veraas Larsen gjorde det langt dårligere i disse øvelsene. Anonymkode: 17ac8...a60 2
punkyB Skrevet 1. mars 2020 #95 Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hennes muskler er bedre tilpasset statiske øvelser enn de fleste. Det var ikke mangel på ro og dårlig psyke som gjorde at Veraas Larsen gjorde det langt dårligere i disse øvelsene. Anonymkode: 17ac8...a60 At hennes muskler var bedre tilpasset er jeg enig i - det sies vel at det ikke er bra med for mye muskler der. Buaas har jo trent mye yoga/avslapning så der hadde hun en stor fordel . Så sånt sett også enig i at det var vel for mye muskulatur som gjorde at Veraas Larsen ikke gjorde det så bra der . Men mener fremdeles at grunnen til at mange damer har gjort det bra i slike øvelser er at de har en sterk psyke.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #96 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, punkyB skrev: Men mener fremdeles at grunnen til at mange damer har gjort det bra i slike øvelser er at de har en sterk psyke. Det er ingen grunn til å tro at det er spesielt relevant. Hegle Svendsen f.eks slet noe vanvittig i 90-graderes, mens et par av damene forholdt seg helt rolig. Neppe psyken det kom an på. Anonymkode: 17ac8...a60 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #97 Skrevet 1. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen grunn til å tro at det er spesielt relevant. Hegle Svendsen f.eks slet noe vanvittig i 90-graderes, mens et par av damene forholdt seg helt rolig. Neppe psyken det kom an på. Anonymkode: 17ac8...a60 Handler nok heller om at damene har mer muskler i rumpe og lår og menn mer på overkroppen. Anonymkode: 92934...3ae
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #98 Skrevet 2. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Handler nok heller om at damene har mer muskler i rumpe og lår og menn mer på overkroppen. Anonymkode: 92934...3ae Musklene kan være mer ideelt fordelt med tanke på slike statiske øvelser, ja. Anonymkode: 17ac8...a60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå