Gå til innhold

Gravid! Hjelp.

Gjest Nilsen32

Anbefalte innlegg

Gjest Nilsen32

Jeg hadde magefølelse på at noe var annerledes i går så midt i festen tisset jeg på pinnen og den viste at jeg var gravid. Men da var jeg allerede 5 glass inn i kvelden. Vi har ikke aktivt prøvd å bli gravide, tenkte vi skulle starte før til våren. Par dager tidligere ble det 6 enheter også😮 Jeg er ordentlig redd for at jeg har skadet fosteret. Selv om jeg har hørt at mange har hatt en fyllekule før de visste at de var gravide. Tror dere det har gått bra?😢

Jeg lastet ned flo appen for en stund siden for å se hvordan syklusen min er og jeg hadde mensen sist rundt 26 desember og ifølge den hadde jeg eggløsning 11 des. Da kan jeg jo ikke være mange ukene på vei? Jeg trudde ikke at det syntes på graviditetstester før etter rundt 3-4 uker? 

Jeg skal selvsagt tisse på ny pinne i morgen men hva er veien videre nå? Lege såklart? Folat har jeg hørt? Jeg har ikke rukket å sette meg inn i NOE 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pust med magen🙂 Her kan nok flere berolige deg. Du er sannsynligvis veldig kort på vei, og jeg mener å ha lest at det tar noen uker før ditt blod påvirker fosteret. 

Jeg gjorde samme som deg da jeg var ca like kort, med full panikk. Mange beroliget meg og det gikk helt bra!

Gratulerer😍

Anonymkode: 0e766...ac6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går nok helt fint! Jeg fant ut at jeg var gravid i uke 17, hadde drukket alkohol og snust store mengder. Barnet er 2 år og frisk og rask nå:-)

Anonymkode: 58981...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å drikke alkohol nå og begynn å ta folat. Du kan ikke endre hva du har gjort, fokuser på det du kan gjøre nå. 
Gratulere!

Anonymkode: 797ad...721

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok veldig fint. Var på firmafest og stor fyllekule bare dager før jeg stod med positiv test. Har en frisk og fin 2-åring ❤🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var også sikkelig på fylla før jeg visste at jeg var gravid da veldig tidlig tror jeg var 4 uker på vei. Han er 2,5 nå frisk som en fisk.

Anonymkode: cef02...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta folat, les på matportalen.no hva du ikke bør spise. Ingen grunn til å gå til lege ennå, det er først når du nærmer deg 12 uker. 

Anonymkode: b526b...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Nilsen32 skrev:

Jeg hadde magefølelse på at noe var annerledes i går så midt i festen tisset jeg på pinnen og den viste at jeg var gravid. Men da var jeg allerede 5 glass inn i kvelden. Vi har ikke aktivt prøvd å bli gravide, tenkte vi skulle starte før til våren. Par dager tidligere ble det 6 enheter også😮 Jeg er ordentlig redd for at jeg har skadet fosteret. Selv om jeg har hørt at mange har hatt en fyllekule før de visste at de var gravide. Tror dere det har gått bra?😢

Jeg lastet ned flo appen for en stund siden for å se hvordan syklusen min er og jeg hadde mensen sist rundt 26 desember og ifølge den hadde jeg eggløsning 11 des. Da kan jeg jo ikke være mange ukene på vei? Jeg trudde ikke at det syntes på graviditetstester før etter rundt 3-4 uker? 

Jeg skal selvsagt tisse på ny pinne i morgen men hva er veien videre nå? Lege såklart? Folat har jeg hørt? Jeg har ikke rukket å sette meg inn i NOE 🥶

Var det rundt 26 november du hadde mens sist? Om det faktisk var 26 desember var nok det heller en festeblødning. 

Anonymkode: 4c4bf...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Var det rundt 26 november du hadde mens sist? Om det faktisk var 26 desember var nok det heller en festeblødning. 

Stussa jeg også på. Om du mente desember var det nok ikke "ekte" mensen, men er ikke helt uvanlig med småblødninger rundt tida man venter mens tidlig i svangerskapet. Om eggløsning var 11 desember er du ca 5-6 uker på vei. Lykke til! 

Anonymkode: 93b6d...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilsen32
På 2.1.2020 den 5.07, AnonymBruker skrev:

26 november ja🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...