AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Jeg går i øyeblikket på aap, venter på svar på om jeg får uføretrygd. Akkurat nå bor jeg i en leilighet med to soverom men klarer ikke denne leiligheten lenger - leien blir for høy for meg som enslig på aap. Og antar jeg ikke får noe mer i ufør om søknaden går gjennom. Får bostøtte men de har som maksgrense på husleie 2500 mindre enn det jeg betaler. Så er situasjonen at jeg har to gutter som jeg har på samvær annenhver helg og 1 kveld i uka. De er 10 og 16. Skal søke kommunal bolig da jeg ser at det kan bli vanskelig å finne noe billigere i kommunen enn det jeg har som ikke er bofellesskap. Noen fler her samme situasjon som har lyst fortelle om hvordan de klarer seg økonomisk? Og hvordan gjør dere det i forhold til sengeplasser når dere har samvær? Vil jo gjerne ha 2 soverom når jeg har unga hos meg men kan ikke se at jeg klarer det økonomisk. Har ikke bil heller så er ikke noe å spare på det heller... Anonymkode: 878ff...be6
Gjest theTitanic Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Du er knyttet til stedet du bor på grunn av barna sikkert så nytt sted i landet er uaktuelt. Var jeg deg så ville jeg sovet på sofaen selv og latt barna få soverommet. Kjøp god sovesofa med oppbevaring til sengetøy under.
tussi84 Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Du kan gjerne søke kommunal bolig, men som regel er ikke husleia noe billigere enn på privat markedet. Ventetiden på å få bolig kan også være lang. Hvor lang tid spørs fra kommune til kommune, og hvor høyt prioritet du er. Det kan ta alt fra noen mnd til år før du blir tilbudt noe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå