Gå til innhold

Blodklumper i urinen, uvi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har UVI, har hatt i en uke. Har blodig urin, og i tillegg blodklumper som kommer ut, det gjør ufattelig vondt når klumpene kommer.

Klarer ikke finne noe angående klumper. Aldri opplevd før. Noen her som har opplevd? Har fått legetime, men må vente litt... Gjør såå vondt! 😕

Anonymkode: bb865...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta. Du trenger nok en annen type antibiotika. Det kan gå til nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe å tulle med.

Anonymkode: ebbb7...8af

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kjenner at du har UVI, bør du aldri igjen vente med å bestille legetime. Uvi kan i verste fall føre til nyrebekkenbetennelse, eller venter du for lenge kan du slite med kronisk uvi. 

Du burde bare dratt på legevakten dagen du kjente at du hadde uvi. I stedet for å vente på legetimen din ville jeg dratt på legevakta og fått antibiotika nå med engang. 

Men til det du lurer på, har aldri selv opplevd blod i urinen ved uvi, ei heller blodklumper, men har venninner som har fått blod i urinen ved uvi. Ut i fra det de har fortalt så er det kun en urinprøve som må taes og antibiotika uansett om man har blod i urinen eller ikke ved uvi. 

Håper du drar til legevakten i dag, uvi er det verste..

Anonymkode: 78f9d...d5e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ring legevakta. Du trenger nok en annen type antibiotika. Det kan gå til nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe å tulle med.

Anonymkode: ebbb7...8af

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du kjenner at du har UVI, bør du aldri igjen vente med å bestille legetime. Uvi kan i verste fall føre til nyrebekkenbetennelse, eller venter du for lenge kan du slite med kronisk uvi. 

Du burde bare dratt på legevakten dagen du kjente at du hadde uvi. I stedet for å vente på legetimen din ville jeg dratt på legevakta og fått antibiotika nå med engang. 

Men til det du lurer på, har aldri selv opplevd blod i urinen ved uvi, ei heller blodklumper, men har venninner som har fått blod i urinen ved uvi. Ut i fra det de har fortalt så er det kun en urinprøve som må taes og antibiotika uansett om man har blod i urinen eller ikke ved uvi. 

Håper du drar til legevakten i dag, uvi er det verste..

Anonymkode: 78f9d...d5e

Takk for svar. Ringte dem nå... 😬 De ville ha meg inn helst nå, men drar etter jobb om ikke så lenge. Hun mente når det har gått ei uke uten bedring, og man i tillegg har blod, konstante smerter osv så skal man komme inn å få antibiotika.

Kjenner det gjør veldig vondt nå, så skal bli godt å bli kvitt det! 

Har hatt uvi for noen år tilbake, men ble aldri så ille da. Fikk antibiotika, men fikk det tilbake noen mnd senere. Har gått noen år siden det da.

Ts

Anonymkode: bb865...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...