Gå til innhold

gravid på prevensjon- hvorfor så mange

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg hører om det hele tiden. folk som blir gravide på prevensjon. Har litt vanskelig for og forstå det. Er selv 36 år, har hatt mange forhold og mye sex .Aldri blitt gravid. Ikke noe galt med meg heller, har tatt sjekk. 

Har brukt p sprøyte, p piller, minipiller og kondom. Ingenting av dette har sviktet. Har vært veldig nøye på å ta det til bestemt tid, og bruke det riktig. 

P sprøyte er jo så og si 100 % sikkert, det samme med spiral. Og hvis folk ikke bruker noe, hvorfor ikke da i det minste hoppe av i svingen...

Noen jeg kjenner nå har fått barn nr 4 uplanlagt...og jeg lurer bare på hvorfor...

Anonymkode: 3213b...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det meste av prevensjon (gidder ikke lete statistikk på alle typer) kun er ca 97% sikkert ved riktig bruk.
Med ikke helt korrekt bruk senkes sikkerheten betraktelig. Derfor.

Anonymkode: 4f70d...abf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samtidige venninner som har blitt gravid på pillen har innrømmet "men... jeg tok en pille for sent" eller lignende. Men utad heter det at prevensjonen sviktet. 

Anonymkode: a9686...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om mange sier at de ble gravid på prevensjon, når sannheten egentlig er at de har glemt en pille eller tre. 
Det synes jeg er rart. Da har de egentlig ikke blitt gravide på prevensjon, de har slurvet med prevensjonen. 

Hadde man sjekket hvor mange som ble gravide til tross for korrekt bruk av prevensjon ville tallene være mye lavere. 

Anonymkode: f619f...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner har ikke brukt prevensjonen korrekt. Man er f.eks ikke sikker på p-piller de første ukene etter oppkast og diaré, og dette er jo relativt vanlig å ha, både med tanke på omgangssyke, matforgiftning og fylla. 

Anonymkode: 4ce66...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...