AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #21 Skrevet 4. januar 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Eeeer du seriøs??? Jeg har brukt Blenda Sensitiv siden før fødsel, fordi den heter tross alt SENSITIV og jeg hadde hørt at parfymefritt og flytende var anbefalt for babyklær. Barnet er i dag 1 år og begynte som noen mnd gammel å vise tegn til tørre flekker, som ved 8-9 mnd ble til tørre og røde flekker, tilbakevennende.... Vi har tenkt atopisk eksem, men det kan altså komme av vaskemiddelet?? 😩 Anonymkode: 52799...20c Ja det stemmer dessverre . Det er helt sikkert lave mengder, så det trenger jo ikke være det, men siden mange har såperester i klær kan det jo bygge seg opp litt. Jeg ville byttet nå i alle fall, for å ikke eksponere mer. Synes det er veldig kjedelig. Kjenner noen med MI allergi, og hun ble rimelig sjokkert også over at dette er i blenda sensitiv-vaskemiddelet. Anbefaler deg å bade barnet i NAF badeolje. Det brukes av sykehuset for å motvirke eksem i preventAdall. Ikke bruk såpe! Kjenner flere som har opplevd bedring av eksem etter oppstart med den, også i senere tid uten å følge regimet fra babystadiet som man skal i studien. Anonymkode: 16247...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #22 Skrevet 4. januar 2020 Følger vaskeanvisningen som står på klærne, bruker kun neutral vaskemiddel. Det som kan tromles kjøres i trommelen👌🏼. Anonymkode: 36b42...a2c
Gjest RødeFare Skrevet 4. januar 2020 #23 Skrevet 4. januar 2020 Bruk eddik i stedet for skyllemiddel. 👌🏻
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #24 Skrevet 4. januar 2020 Jeg bestemte meg for at vi ikke hadde babytøy som ikke tålte 60 grader og trommel. Jeg tok feil én gang, men det ble forsåvidt riktig siden vi ikke lenger hadde dét plagget 😅 Jeg gjorde det slik for enkelhets skyld. Brukte for øvrig blenda sensitiv pulver og unngikk skyllemiddel. Anonymkode: a9738...00b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #25 Skrevet 4. januar 2020 Du sliter aldri ut babyklær uansett, bare å tromle i vei!! Anonymkode: 0173e...682 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #26 Skrevet 4. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du sliter aldri ut babyklær uansett, bare å tromle i vei!! Anonymkode: 0173e...682 Det er bare så kjedelig med arvetøy når man finner ut at klærne er for små/bare akkurat passe fordi man ser på størrelsen og ikke etter hvor tromlet de er.... Anonymkode: 16247...2b4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #27 Skrevet 8. januar 2020 Vasker det meste (ikke ull) på 60 grader og tromler det. Raskt og effektivt. Det har alltid gått bra (med unntak av når det snek med seg en ullbody- den leverte vi til prematuravdelingen på sykehuset etterpå, ferdig tovet🤣) Anonymkode: 9a8bf...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå