Dixie Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Hei! Har halvlangt rett hår og er en sikkelig hårkløne!! Kan noen fortelle med step-by-step hvordan jeg kan få store fine krøller? Sånne som er så poppis nå!! Tusen takk
Gjest gjestegjest Skrevet 2. juni 2005 #3 Skrevet 2. juni 2005 hei, jeg er en stor krøll fan selv så her er noen tips: *etter at du har dusjet tar du gelè/skum/voks i vått hår (jeg syns gelè er best) og fordeler det godt i hele håret. Bøy hodet slik at du begynner med å fordel hårproduktet fra undersiden..også når den er fordelt "kniper" du på håret i store never slik at det blir bølger,gjenta dette noen ganger..også lar du det lufttørke (knip gjerneunderveis også) *viss du har veldig rett hår som meg blir gjerne krøllene fra metoden ovenfor litt "slappe", så da tar jeg en krølltang og krøller bare noen av de slappe krøllene som er der fra før, slik sparer du masse tid (for skal du krølle hele håret må du regne med at det tar litt tid). På denne måten kan du fremheve de krøllene som er der fra før og det blir ikke sann kjempe mye krøller og stort hår. *en annen måte er å kjøpe krøllruller, jeg har noen som er rosa(ikke sann "borrelås" for de setter seg fast) med spenne på og de kjøpte jeg på et parfymeri og var heller ikke dyre. Her kan du rulle opp ønkset mengde med hår og få flotte krøllet. du kan bruke de i vått og tørt hår, men om du ruller opp vått hår tar det ganske langt tid før det tørker. Så helst rull det opp etter at det nesten er tørt etter dusjen. Du kan med fordel spraye håret som du ruller opp i rullen før du ruller det. også litt spray etter at du har tatt de ut. Disse rullene kan du gå me fra 1 time til å ligge me de over natten. Jeg bruker ikke å ha de oppi så lenge for de fort ALT for mye krøller! Over natten er for lenge for meg, så jeg bruker å ha dem oppi fra 1-3 timer. viss du har i hårprodukt enten før eller etter så vil disse holde seg ganske bra. *en siste metode kan også brukes,men jeg syns håret blir litt "stort" av det,men det er mitt hår. Da gjør du som på den første metoden, og etter dette tar du en ganske stor mengde hår i neven og kniper/rufser/rusker det opp slik at det blir en slags klomp på hodet også sette du en klemme i slik at den holder seg der.dette gjentar du til du er ferdig me hele håret.jeg bruker å ta en "klomp" på hver side av håret framme og 1-2 "klomper" bak..Så går du med dette til håret er tørt, du kan gjerne ligge med det over natten. Men denne metoden er ikke alltid like vellykket,men det er nå verdt et forsøkt. *en siste måte er rett og slett å flette håret, men ha i hår produkt i håret før/ettter og flett gjerne håret mens det er vått og ligg med det over natten. Du kan flette en flette, eller en flette på hver side av hodet og 1-2 fletter bak.pass på å flett helt ut i enden ellers blir det stygge "rette" ender i håret som ikke er fint.. sann..det va det jeg hadde,håper det er til hjelp og fortell meg hvordan det går da...?
*Lene* Skrevet 2. juni 2005 #4 Skrevet 2. juni 2005 Krølltang som brukes loddrett, rull tangen innover og slik at alt håret er fordelt på hele tangen! Da nfår man skikkelige krøller. Blir det "to much" del en lokk gjerne i flere krøller!
Gjest Dixie i.i Skrevet 4. juni 2005 #5 Skrevet 4. juni 2005 Hehe, sitter her med hårruller og føler meg som en gammel tante.... Blir spennede å se resultatet da!!
Gjest lidia i.i Skrevet 4. juni 2005 #6 Skrevet 4. juni 2005 Hva blei resultatet ditt da? Jeg har masse krøller nederst på håret, men oppe er det helt flatt :-( ikke noe fint i det hele tatt, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde masse krøller før, men etter to fødsler så er meste av krøllene borte..
Milly:) Skrevet 4. juni 2005 #7 Skrevet 4. juni 2005 Jeg vil også ha krøller :-? Noen som vet hvor jeg kan få tak i hårruller som ikke er med borrelås? Prøvde det en gang og slet en time med å få de ut
Gjest assa Skrevet 5. juni 2005 #8 Skrevet 5. juni 2005 Slike rosa myke krøllklemmer uten borrelås kjøpte jeg på cubus,flere str Tror også jeg har sett på Eoropris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå