AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Har kjøpt en leilighet i fjor og hadde overtakelse i går. Da jeg gikk i stuen så jeg at det var en stor gul flekk/misfarging på parkettgulvet. Har ikke sett den på visningen fordi de hadde et vitrineskap som sto der. Flekken har samme størrelsen som skapet. Flekken er cirka 50x100cm.Jeg har kjøpt denne leiligheten med tenke på at jeg ikke trenger å bytte gulvet. Hva kan jeg gjøre nå? Er dette noe som selgeren må erstatte? I kontrakten står at den er solgt som den er. Skulle jeg ha flyttet rundt møbler da jeg var på visning?? Noen har erfaring med dette? Megler bare sa: ja dette skjær. Det er vanlig wear and tear.... Virkelig?? Anonymkode: f6336...29c
Millimani Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Det er vel bare fordi skapet har stått der så lenge at det har blitt merke i gulvet. Prøv å vask den vekk med sterk såpe 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Ja, ditt ansvar å sjekke bak møbler osv på visning. Og så må man regne med slitasje i en brukt leilighet, sånn er det bare. Prøv å vaske over eller så kan du jo bare sette noe møbler over der? Anonymkode: 722a2...647 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Du har ingenting å komme med her. Selv med kjøperforsikring. Det er skade som kunne vært oppdaget om du ba om å se. Det er skade som ville bitt dekket om du satt det som forutsetning i budet. Det er skade som utgjør en uvesentlig andel av boligens verdi. Anonymkode: defc6...709 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Høres ut som en fargeforandring som kommer på gulv når sollyset ikke kommer til der det står møbler. Helt vanlig, og noe man må regne med. Anonymkode: 4385e...998 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 TS her. Takk for svar alle sammen. Er dette kanskje noe som kan fikses med natursåpe for eks? Eller kan fargeforandring pga sollyset kun fikses ved å slipe gulvet? jeg har prøvd kun med vann fordi jeg ikke vil ødelegge gulvet. Anonymkode: f6336...29c
prt90 Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt en leilighet i fjor og hadde overtakelse i går. Da jeg gikk i stuen så jeg at det var en stor gul flekk/misfarging på parkettgulvet. Har ikke sett den på visningen fordi de hadde et vitrineskap som sto der. Flekken har samme størrelsen som skapet. Flekken er cirka 50x100cm.Jeg har kjøpt denne leiligheten med tenke på at jeg ikke trenger å bytte gulvet. Hva kan jeg gjøre nå? Er dette noe som selgeren må erstatte? I kontrakten står at den er solgt som den er. Skulle jeg ha flyttet rundt møbler da jeg var på visning?? Noen har erfaring med dette? Megler bare sa: ja dette skjær. Det er vanlig wear and tear.... Virkelig?? Anonymkode: f6336...29c Det er nok heller resten av gulvet som er "missfarget" av sollys, mens flekken der skapet har ståt har beholdt orginalfargen. Hvis du fjerner skapet og utsetter området for sollys så vil fargen etterhvert jevne seg ut. Tar fort noen måneder, og går nok litt treigere på vinteren. 4
petterm Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Som de sier over er det sollyset som har bleket resten av gulvet. Mulig man kan bruke en ellet annen form for lys for å bleke flekken? Jeg ville forhørt meg litt, feks hos en byggevareforetning, med en maler eller snekker.
Nerine_ Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 Det er helt vanlig at det blir sånn med parkettgulv. Gulvet kan slipes ned og behandles på nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå