Gå til innhold

Reaksjon på skrivefeil

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange ting som blir spurt om på forum som man kan Google seg til. Trodde det var lov å spørre om det? Trenger ikke være så sur for det. Nå mistet jeg all nyttårsstemning

Anonymkode: ad084...c74

Det betyr å tette skipsfuger

"Kalfatre er en betegnelse for at tætne skibsfuger."

Godt nytt år! Ikke bry deg om hun sure

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr omkalfatre?

Anonymkode: ad084...c74

Det er et gamlisord.

Anonymkode: cc49b...14d

Gjest Proximus
Skrevet

Som regel skjønner vel de aller fleste det som står skrevet i sin helhet. Personlig har jeg nok noe irritasjon om en har masse feil som jeg mener man burde latt være å ha om man gikk på norsk skole. Synes at dysleksibegrepet bli slengt ut litt for ofte om folk skriver mye feil. Jeg føler at mange med dysleksi skriver bedre enn de som ikke har det. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr omkalfatre?

så bra at du visste det ikke heller, du er i hvert fall ikke alene!:) 

jeg hadde googlet ordet. jeg synes at jeg kan godt leve videre uten å bruke det. ikke perfeksjonist. tviler også på om jeg behøver å beholde ordet blant de passive språkferdighetene, har ikke så mye tid for å lese gammeldags skjønnlitteratur! 

dessuten, jeg liker trådens tema, spennende å se med hvor mye toleranse andre tenker om dette! 

grammatikk og språk er ikke den eneste som kan irritere, tenk om 

• noen som er så dårlig i matematikk, kan ikke en gang euklidsk geometri eller Fibonaccitall, 
  • kan ikke snakke engelsk flytende, eller bare med elendig aksent, 
  • manglende grunnleggende geografi kunnskap: en fyr som tror på at Dronning Maud Land ligger noe steds i Grønland! 
  • manglende historiekunnskap: en blondine som tror på at Harald Hårfarge må være en moteblogger influenser kjendis, 
  • manglende fysikk k.: kjenner ikke Termodynamikkens første lov, eller Schrödingers katt! :catmilk: 
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Energidronning skrev:

så bra at du visste det ikke heller, du er i hvert fall ikke alene!:) 

jeg hadde googlet ordet. jeg synes at jeg kan godt leve videre uten å bruke det. ikke perfeksjonist. tviler også på om jeg behøver å beholde ordet blant de passive språkferdighetene, har ikke så mye tid for å lese gammeldags skjønnlitteratur! 

dessuten, jeg liker trådens tema, spennende å se med hvor mye toleranse andre tenker om dette! 

grammatikk og språk er ikke den eneste som kan irritere, tenk om 

• noen som er så dårlig i matematikk, kan ikke en gang euklidsk geometri eller Fibonaccitall, 
  • kan ikke snakke engelsk flytende, eller bare med elendig aksent, 
  • manglende grunnleggende geografi kunnskap: en fyr som tror på at Dronning Maud Land ligger noe steds i Grønland! 
  • manglende historiekunnskap: en blondine som tror på at Harald Hårfarge må være en moteblogger influenser kjendis, 
  • manglende fysikk k.: kjenner ikke Termodynamikkens første lov, eller Schrödingers katt! :catmilk: 

Gode poeng. Jeg har alltid tenkt på det å kunne beherske norsk språk som et minimum av kunnskap jeg forventer. Siden vi lærer det så grundig på skolen. Men kanskje jeg må gå litt i meg selv. Det er vel flere grunner enn mental retardasjon og dysleksi til at det ikke er like enkelt for alle. Og igjen må jeg bare presisere: jeg tenker ikke en vond tanke om noen pga manglende kunnskaper eller ferdigheter. Det blir bare litt annerledes når det er snakk om å se for seg noen som potensiell kjæreste 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 25290...272

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...