AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Se for dere dette: Du møter en skikkelig hyggelig mann en kveld ute på byen. Dere har samme humor, han er kjekk og virker utrolig snill. Du tenker at HAN har du lyst til å bli kjent med! Dere utveksler telefonnummer, og etter første melding ser du at han ikke kan norsk rettskriving... Her er det snakk om grove feil - orddelingsfeil, dobbel/enkel konsonant og som et eksempel ble ordet abonnement skrevet abonomang... HVA gjør du? (Mannen er norsk og har ikke dysleksi.) Anonymkode: 25290...272
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Huff.. Det hadde dessverre vært kroken på døren for min del. Anonymkode: 39ed9...c95 9
Ananas. Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Stusser mest på at du vet at en fyr du har møtt på byen ikke har dysleksi.. 26
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Hvordan vet du at han ikke har dysleksi? Anonymkode: 4445a...624 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, Ananas. skrev: Stusser mest på at du vet at en fyr du har møtt på byen ikke har dysleksi.. Haha.. Ja, skjønner det kan se rart ut. Men jeg vet det gjennom felles kjente. Anonymkode: 25290...272
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han ikke har dysleksi? Anonymkode: 4445a...624 Men å ikke kunne skrive «abonnement» riktig har jo ikke sammenheng med dysleksi Dysleksi betyr at man blander sammen bokstaver som ligner, som f.eks b, d og p. Det er ikke sånn at problemer med rettskriving = dysleksi, dysleksi gir noen helt spesifikke og karakteristiske skrivefeil. Anonymkode: af3d1...123 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Tenker at en person som ikke engang behersker elementært skriftspråk ikke vil være en interessant samtalepartner i lengden. Ikke at jeg er verdens smarteste, men jeg må kunne ha en noenlunde intellektuell samtale med partneren min. Men som de andre så stusser jeg litt på hvordan du vet at han ikke har dysleksi. Anonymkode: b3f23...2ea 6
abc123detvardet Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Starter du datene dine med å spørre om sykdomshistorikken? 5
abc123detvardet Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha.. Ja, skjønner det kan se rart ut. Men jeg vet det gjennom felles kjente. Anonymkode: 25290...272 Jaha, kanskje han ikke har sagt det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ikke kunne skrive «abonnement» riktig har jo ikke sammenheng med dysleksi Dysleksi betyr at man blander sammen bokstaver som ligner, som f.eks b, d og p. Det er ikke sånn at problemer med rettskriving = dysleksi, dysleksi gir noen helt spesifikke og karakteristiske skrivefeil. Anonymkode: af3d1...123 Dette er ikke et svar på det jeg spurte om. Anonymkode: 4445a...624
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: orddelingsfeil Jeg er nok en "språknazi" og ville hatt problemer med en som skriver så dårlig. Men du skriver orddelingsfeil. Mener du egentlig særskrivingsfeil? Anonymkode: f020a...d4e 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Hadde nok ikke lagt merke til det, og om jeg gjorde det, hadde jeg ikke brydd meg et lite sekund. Anonymkode: 50a69...257 1
Ananas. Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ikke kunne skrive «abonnement» riktig har jo ikke sammenheng med dysleksi Dysleksi betyr at man blander sammen bokstaver som ligner, som f.eks b, d og p. Det er ikke sånn at problemer med rettskriving = dysleksi, dysleksi gir noen helt spesifikke og karakteristiske skrivefeil. Anonymkode: af3d1...123 Alt det andre har en sammenheng med dysleksi, og det er også vanlig at personer med skrivevansker ikke «ser for seg» ord som oss andre, og dermed ender med å gjette/prøve når de skal skrive uvante ord, som abonnement. https://dysleksinorge.no/fagstoff-dysleksi/ Det er mange med dysleksi som ikke har informert vennegjengen, og det er også en god del som ikke vet at de har det selv engang, så jeg ville ikke tatt det for gitt at det ikke er noen vansker her. Skulle det vise seg å være utelukkende språklig latskap, så hadde jeg ikke orket. 3
Coronas Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 Har fyren god personlighet, behandler menneskene rundt seg godt og har en betalt jobb han trives i. Ikke problem i det hele tatt. Selv kosekroppen skremmer ikke meg så lenge hygienen er tilstede 😊 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #15 Skrevet 1. januar 2020 Han har ikke dysleksi. Hvordan og hvorfor jeg vet det har en veldig enkel og naturlig forklaring. Og nei, jeg starter ikke datene mine med å spørre de ut om sykdomshistorikk. 😂 Men hvis dere klarer å legge bort denne delen og bare godta at jeg vet at det ikke er dysleksi- hva hadde dere gjort videre? Anonymkode: 25290...272
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #16 Skrevet 1. januar 2020 No go for min del. Var sammen med en fyr som ALDRI brukte spørsmålstegn. Sykt irriterende 😅 Anonymkode: 7484e...812
abc123detvardet Skrevet 1. januar 2020 #17 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du skriver orddelingsfeil. Mener du egentlig særskrivingsfeil? Ja, TS mener særskrivingsfeil. Orddeling skjer automatisk på de fleste digitale tjenester, og hvis ikke, er det lite du kan gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #18 Skrevet 1. januar 2020 Hvor ofte treffer du en som du liker så godt? Anonymkode: eb7df...33f 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 Jeg stusser også over at du VET at han ikke har dysleksi. Mannen min har dysleksi og han skriver i blant så uforståelig at det går ikke an 😅 Men han er en smart, høyt utdannet mann - så til tross for at jeg kan synes det er fysisk vondt å lese tekstmeldingene hans, er det ikke noe som plager meg ellers. Om det er språklig latskap eller på noen som helst måte skulle gjenspeile intelligens el, så hadde jeg nok ikke holdt det ut. Ikke fordi jeg er så vanvittig smart, men fordi jeg hadde hatt behov for en som ligger på samme «linje» som meg.. Anonymkode: 8ac2a...aba 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ikke dysleksi. Hvordan og hvorfor jeg vet det har en veldig enkel og naturlig forklaring. Og nei, jeg starter ikke datene mine med å spørre de ut om sykdomshistorikk. 😂 Men hvis dere klarer å legge bort denne delen og bare godta at jeg vet at det ikke er dysleksi- hva hadde dere gjort videre? Anonymkode: 25290...272 Så du vet ikke du bare antar, noe som er grunnen til at du ikke kan si hvordan du vet. Fordi du ikke vet du bare antar. Anonymkode: 4445a...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå