Gå til innhold

Venninna hans virket veldig lite interessert i å prate med meg, men nå har det snudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte venninna til min kjæreste i sommer. Helt ok jente, prøvde å prate med henne, men hun så konstant bort. Svarte meg kort og pratet med noen andre. Så har han ikke prata så mye mer med henne etter det, med årene så har det blitt at de har kontakt et par ganger i året. Jeg fikk et rart inntrykk av henne, men tror ikke de er interessert i hverandre på noe måte. 

Så ble jo vi samboere i sommer og nå venter vi barn. Så nå vil hun bli kjent med meg. 

Hvorfor prøvde hun ikke i sommer, men er gira på det nå?

Anonymkode: a9d37...abf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

passet bedre nå?

Anonymkode: f8762...b42

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

passet bedre nå?

Anonymkode: f8762...b42

I grunn ikke, full jobb og gravid. Høres rart ut ift en hel og helt fri sommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi hun var sjenert og visste ikke helt hvordan forholde seg til deg når du var ny, og har blitt tryggere på deg nå såklart. 

Oss med sosial angst kan fremstå veldig trygge og åpne med de vi er trygge på, og nesten overlegne og uinteresserte med de vi ikke er trygge på. Tanker om hvordan man skal oppføre seg, ikke ville si noe galt osv er utrolig stressende, og man vil så gjerne at kjæresten til vår venn skal få godt inntrykk og føle seg godt tatt imot, men det blir overveldende å finne en balanse og sjargong man er trygg på. Det kommer med tiden. 

Anonymkode: f1ffb...4a5

• Liker 7
Skrevet

Jeg opplevde at en god venn av min mann var litt "kjip" mot meg i starten, og jeg mistenker at vedkommende kanskje var litt sjalu på at jeg kom litt i veien for det nære forholdet, samt at det kanskje var et slags "beskyttende instinkt" over hvorvidt intensjonene mine var seriøse eller ikke og usikkerhet rundt hvordan jeg var som person. Ettersom det ble mer seriøst mellom oss og det ble klart at dette var noe begge ville satse på er vedkommende blitt superhyggelig, og jeg tror det kan skyldes at jeg nå har blitt "godkjent" som en god partner for mannen min.

Kan det være noe lignende i din situasjon? At hun ser at han mener alvor i forholdet sitt med deg og nå som dere venter barn ønsker hun å bli kjent med familien til vennen sin? 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje hun nå ha innsett at du er kommet for å bli. Har han hatt mange kjærester som har kommet og gått før du kom inn i bildet? Jeg har en venninne som ofte bytter kjærester, og jeg har sluttet å bli godt kjent med dem fordi jeg synes det er kjipt når de plutselig bare blir borte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun var sjenert og visste ikke helt hvordan forholde seg til deg når du var ny, og har blitt tryggere på deg nå såklart. 

Oss med sosial angst kan fremstå veldig trygge og åpne med de vi er trygge på, og nesten overlegne og uinteresserte med de vi ikke er trygge på. Tanker om hvordan man skal oppføre seg, ikke ville si noe galt osv er utrolig stressende, og man vil så gjerne at kjæresten til vår venn skal få godt inntrykk og føle seg godt tatt imot, men det blir overveldende å finne en balanse og sjargong man er trygg på. Det kommer med tiden. 

Anonymkode: f1ffb...4a5

Jeg har jo ikke møtt henne siden, hvorfor er jeg tryggere nå? Hun sa det på tlf til han, så hun har ikke prata med meg. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Eske skrev:

Jeg opplevde at en god venn av min mann var litt "kjip" mot meg i starten, og jeg mistenker at vedkommende kanskje var litt sjalu på at jeg kom litt i veien for det nære forholdet, samt at det kanskje var et slags "beskyttende instinkt" over hvorvidt intensjonene mine var seriøse eller ikke og usikkerhet rundt hvordan jeg var som person. Ettersom det ble mer seriøst mellom oss og det ble klart at dette var noe begge ville satse på er vedkommende blitt superhyggelig, og jeg tror det kan skyldes at jeg nå har blitt "godkjent" som en god partner for mannen min.

Kan det være noe lignende i din situasjon? At hun ser at han mener alvor i forholdet sitt med deg og nå som dere venter barn ønsker hun å bli kjent med familien til vennen sin? 

Jeg tenker på det og/eller at hun ikke så på oss som et seriøst par før nå? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, youcancallmejune skrev:

Kanskje hun nå ha innsett at du er kommet for å bli. Har han hatt mange kjærester som har kommet og gått før du kom inn i bildet? Jeg har en venninne som ofte bytter kjærester, og jeg har sluttet å bli godt kjent med dem fordi jeg synes det er kjipt når de plutselig bare blir borte. 

Hans lengste "forhold" har vært en eller to måneder. Hun har som regel vært opptatt med andre menn. Men nå var jo jeg og han kjærester lenge før vi ble samboere. Så det er jo litt merkelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg. Tar lang tid til å bli trygg for folk for enkelte. Brukte faktisk 3 år til å bli trygg på kollegaene mine.

Anonymkode: ba8b3...98d

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som meg. Tar lang tid til å bli trygg for folk for enkelte. Brukte faktisk 3 år til å bli trygg på kollegaene mine.

Anonymkode: ba8b3...98d

Men hun har ikke sett meg siden, så det er jo litt annerledes?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva sa hun nå egentlig til samboeren din på telefonen? Rett ut at hun gjerne vil bli kjent med deg?

Hun har altså ikke sagt det direkte til deg?

Anonymkode: e10ed...e07

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva sa hun nå egentlig til samboeren din på telefonen? Rett ut at hun gjerne vil bli kjent med deg?

Hun har altså ikke sagt det direkte til deg?

Anonymkode: e10ed...e07

Ja, den gangen vi møttes i sommer så hun rett forbi meg. Jeg prøvde flere ganger å snakke om ting jeg vet vi har felles. Man merker jo fort at en person ikke er interessert i å prate med deg når den svarer kort og snur seg hver gang. Så jeg fikk ikke verdens beste inntrykk av henne, men de har så sjelden kontakt at det ikke er noe problem for meg. 

Nå sa hun på tlf til samboer at hun ville bli kjent med meg. Ingen av oss har pratet med henne siden i sommer. Jeg syns det virker så rart..

AnonymBruker
Skrevet

Alle liker å være den desperate. 

Anonymkode: db141...e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...