Gå til innhold

svimete folk på tur med hund uten bånd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor er det mange som har hunder, og jeg merker meg at omtrent ingen bryr seg med å ha de i bånd. Ja jeg vet at det er båndtvang fra april av men må man gå apatisk i egen verden frem til våren uten å ense hva ens hund driver med? Jeg har et barn som en gang ble bitt og er livredd hund. Her vi var i går på tur var det masse mennesker og hunder som løp i kryss og tvers. Det krydde med hunder omtrent. Det løp 3 hunder på kryss og tvers rundt barnet mitt og Så klart får barnet mitt panikk og hva gjør så hundeeier? de bare går? Når jeg står å trøster en hylende gutt roper de en beklagelse fra det fjerne. Jeg sier man kan vel passe på litt?? Og kan man ikke komme bort en tur og snakke med et skremt barn slik at de i det minste får oppdage at hund ikke er så farlig, når de først har skapt situasjonen med å la sin hund løpe uten tilsyn.

Hvorfor lar folk hundene løpe rundt små barn og ikke enser hvor dyrene deres går? eller om andre har lyst å ha hund rundt seg?

Anonymkode: dfc57...dea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hundeeier selv, og jeg hater sånne hundeeiere. De er ræva mennesker. Det står i hundeloven at hunden kan være løs, dersom den ikke er til sjenanse for andre. I tilfellet du nevner, så bryter de faktisk loven. 

Anonymkode: 0dea0...0e7

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er hundeeier selv, og jeg hater sånne hundeeiere. De er ræva mennesker. Det står i hundeloven at hunden kan være løs, dersom den ikke er til sjenanse for andre. I tilfellet du nevner, så bryter de faktisk loven. 

Anonymkode: 0dea0...0e7

Men det er jo normal oppførsel. Alle driver på sånn her. ( bærum )

Virker som at når en eller to lar hundene løpe så tenker folk at jaja, her er det visst hundepark og så slipper alle hundene løs?

Skrevet

Jeg har også hund, 2 stk, og slike hundeeiere TS beskriver er det verste jeg vet. Jeg har kontroll på mine og lar dem aldri oppsøke verken folk eller hunder, men jeg har mange ganger hatt andres løse hunder svinsende etter mine. En i gata her har stålkontroll på bikkja si, den går aldri i bånd, men det trengs ikke heller. Den lystrer uten unntak. Alle andre som står og roper halvhjertet får værsågod ha dyret i bånd! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulrikke skrev:

men det trengs ikke heller. Den lystrer uten unntak

Men greia for meg og barnet er at for de som er redd for hunder, da i dette tilfellet et barn, forstår ikke at "det ikke trengs med bånd" de ser en hund som er løs som kommer i deres retning og blir da redde.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men greia for meg og barnet er at for de som er redd for hunder, da i dette tilfellet et barn, forstår ikke at "det ikke trengs med bånd" de ser en hund som er løs som kommer i deres retning og blir da redde.

Javel, men faktum er at har man full kontroll på hunden, slik at den lystrer eier fullstendig, er det fullt lovlig at den er løs. At du eller barnet ditt er redd for hunder er faktisk uvesentlig. Hva med å lære barnet at hunder ikke er farlig? Dra på besøk til en hund (eier) du stoler på og snakk positivt om hunder hjemme, ikke bli redd selv når dere ser hunder og spør forbipasserende med hunder i bånd om dere kan hilse. 

Og lær for guds skyls barnet ditt hundevettreglene for barn, det er for hans egen skyld så vel som hunder. Alt for mange situasjoner oppstår fordi barn oppfører seg som, ja, barn... 

-

Dèt sagt, jeg støtter ikke løse hunder som eiere ikke har kontroll på, uansett hvor snill og ufarlig de er. 

Anonymkode: 47a1d...867

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er de samme menneskene som sykler midt i veien, skaper farlige trafikksituasjoner, rygger inn på parkeringsplasser med flere biler i kø bak seg etc... blottet for moral 🤢

Anonymkode: df551...564

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er de samme menneskene som sykler midt i veien, skaper farlige trafikksituasjoner, rygger inn på parkeringsplasser med flere biler i kø bak seg etc... blottet for moral 🤢

Anonymkode: df551...564

Rygger inn er jo det lureste man gjør 

Anonymkode: 04b31...bdd

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Dette syns jeg bare er trist. Håper gutten din kan få noen gode opplevelser med hunder en dag. Jeg går mye uten bånd. Men jeg har en hund som ikke bryr seg om folk, hun har ingen interesse av å gå bort til eller hilse på fremmede.

Hvis barnet ditt leker med ball eller pinne derimot så har hun veldig lyst å bli med å leke, men da er det mitt ansvar å si hun ikke får lov til det eller ta på bånd hvis hun ikke hører etter.

Noen ganger har vi truffet barn mens vi trener på en gressplen f.eks, å da hender det at de oppsøker oss fordi de er nysgjerrige å ser at hunden har fult fokus på meg. Mange av dem synes det er kjempegøy hvis jeg spør om de vil kaste ball eller trene hunden. For mange hunder bryr seg ikke om folk er 2 eller 50, min apporterer å gjør som hun får beskjed om selv for en som bare er 5 år.

Hvis du har mulighet til det ville jeg prøvd å gi barnet gode opplevelser med hunder så han/hun kanskje kan bli mindre redd. For løse hunder kan man aldri bli kvitt og det kommer kanskje til å skje igjen desverre uansett hvor respektløst det er av dem som eier hundene.

Anonymkode: c7a1b...621

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du jobbe litt med den redselen, besøke familier med hunder kanskje

Anonymkode: 04b31...bdd

• Liker 9
Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vi bor er det mange som har hunder, og jeg merker meg at omtrent ingen bryr seg med å ha de i bånd. Ja jeg vet at det er båndtvang fra april av men må man gå apatisk i egen verden frem til våren uten å ense hva ens hund driver med? Jeg har et barn som en gang ble bitt og er livredd hund. Her vi var i går på tur var det masse mennesker og hunder som løp i kryss og tvers. Det krydde med hunder omtrent. Det løp 3 hunder på kryss og tvers rundt barnet mitt og Så klart får barnet mitt panikk og hva gjør så hundeeier? de bare går? Når jeg står å trøster en hylende gutt roper de en beklagelse fra det fjerne. Jeg sier man kan vel passe på litt?? Og kan man ikke komme bort en tur og snakke med et skremt barn slik at de i det minste får oppdage at hund ikke er så farlig, når de først har skapt situasjonen med å la sin hund løpe uten tilsyn.

Hvorfor lar folk hundene løpe rundt små barn og ikke enser hvor dyrene deres går? eller om andre har lyst å ha hund rundt seg?

Men oppsøker disse hundene dere eller bare vimser de rundt i sin egen verden?  Klart oppsøker de dere kan du klage, men om de bare svimer rundt dere- synes jeg du må godta det.  

Endret av xinnia
  • Liker 5
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer ikke mot andre. Den går som limt inntil eier. Jeg trodde lenge den gikk i bånd helt til jeg så  nærmere etter. Men ja, denne er unntaket! 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men faktum er at har man full kontroll på hunden, slik at den lystrer eier fullstendig, er det fullt lovlig at den er løs. At du eller barnet ditt er redd for hunder er faktisk uvesentlig. Hva med å lære barnet at hunder ikke er farlig? Dra på besøk til en hund (eier) du stoler på og snakk positivt om hunder hjemme, ikke bli redd selv når dere ser hunder og spør forbipasserende med hunder i bånd om dere kan hilse. 

Og lær for guds skyls barnet ditt hundevettreglene for barn, det er for hans egen skyld så vel som hunder. Alt for mange situasjoner oppstår fordi barn oppfører seg som, ja, barn... 

-

Dèt sagt, jeg støtter ikke løse hunder som eiere ikke har kontroll på, uansett hvor snill og ufarlig de er. 

Anonymkode: 47a1d...867

Her beskrives det at hunden er i såpass nærhet til barnet at barnet blir skremt. Da brytes hundeloven. Så selv om eier har kontroll på hunden så skal den holdes i bånd.

Sitat

Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel.

Hundeholderen skal vise særlig aktsomhet der det er barn, for å hindre slik kontakt mellom hund og barn som barnet eller voksne som følger barnet, ikke inviterer til, og for å forebygge at barn blir skremt. Om nødvendig skal hunden bli satt i bånd eller holdt tett inntil hundeholderen.

Anonymkode: 1468e...5cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er drittlei sånne hundeeiere, så jeg sparker etter bikkjene deres så fort de nærmer seg. De små hundene jeg får under armen slenger jeg på en eller annen haug. 

To ganger har 2-åringen min blitt bitt av disse lause bikkjene. Og hundeeiere har ikke brydd seg. Så da har det blitt en slik reaksjon fra min side. I tillegg kryr det av hundedritt overalt. Jævla hundeeiere!

Anonymkode: 93db7...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyreplageri å ha hunder i bånd. 

Anonymkode: 02d80...1d2

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som en gang ble bitt

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To ganger har 2-åringen min blitt bitt av disse lause bikkjene.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyreplageri å ha hunder i bånd. 

Hva tenker du om de to øverste jeg siterte AB1d2? Det er dyreplageri med hunder i bånd, så da er det greit at de løper ned folk og biter de? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er drittlei sånne hundeeiere, så jeg sparker etter bikkjene deres så fort de nærmer seg. De små hundene jeg får under armen slenger jeg på en eller annen haug. 

To ganger har 2-åringen min blitt bitt av disse lause bikkjene. Og hundeeiere har ikke brydd seg. Så da har det blitt en slik reaksjon fra min side. I tillegg kryr det av hundedritt overalt. Jævla hundeeiere!

Anonymkode: 93db7...274

Så du liker dyremishandling du altså? 

Hva med å helder anmelde vedkommende som eide hunden som bet ditt barn, istedet for å drive med mishandling mot alle hunder du kommer over? 

Anonymkode: 11c6b...9bb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, xinnia skrev:

Men oppsøker disse hundene dere eller bare vimser de rundt i sin egen verden?  Klart oppsøker de dere kan du klage, men om de bare svimer rundt dere- synes jeg du må godta det.  

Jeg hadde så klart godtatt hunder vi kjenner som er vennlige. Jeg elsker dyr. Men fremmede hunder er en annen ting. Vi kjenner jo ikke hundene, og barnet mitt vil ikke leke med de da han er redd. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, nordlending skrev:

Hva tenker du om de to øverste jeg siterte AB1d2? Det er dyreplageri med hunder i bånd, så da er det greit at de løper ned folk og biter de? 

Folk må passe på unga sine. 

Anonymkode: 02d80...1d2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...