Gå til innhold

Er jeg egentlig endel av denne vennegjengen, eller er det bare noe piss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært en gjeng i ca 10 år. Jeg har bodd mye vekk og har oftest ikje tenkte over dette jeg lurer på nå pga det aldri har gått opp for meg. De siste 3 årene har alle unntatt meg dratt på turer sammen. Både utenlands og innlands. De forteller aldri meg om at de skal på tur, selv om vi treffest oftest annenhver helg minst. Feirer ofte både jul og nyttår sammen også som i år. Men disse turene, er jeg ikke inkludert på.

I går satt vi og koste oss, med mat og spill. Så begynte de igjen.. å snakke om en tur de vil på en gang og planla ønskene sine, Og hvem ble jeg da i gjengen.. jeg ble hun som kunne være snill og passe dyrene, for de ville ha med seg den vanlige dyrepasseren. Den ene sin mor. Tryglet meg om å passe dyrene sine. 

Jeg blir aldri invitert med på tur, det er ikke noe å snakke om en gang. Jeg har prøvd å si at d hadde vært hyggelig å bli invitert med og, da blir det bare føyd bort og byttet tema. 

Så hvem er jeg i denne gjengen? Bare ok når vi er hos hverandre bare og som hest og gjeitepasser? Oftest er jeg den som er her minst fordi de ofte glemmer, eller ikje finner d naturlig å invitere meg lengre. Akk som om jeg fader ut. Og mulig jeg gjør d og. Men vedr. Turer da er de påpasslige om å ikke snakke om det nær meg og jeg skal ikke vite noe. Samtalene over bordet og forbi meg i går kom nok opp fordi de var fulle. Ellers hører jeg aldri noe.

Til helga reiser de til kiel, det har de unnlatt å si og.. det glapp ut av den ene i går og jeg ble jo bare glad på dere sine vegne, men det ble en var stemning, sånn obs, faen jeg sa det jøyt stemning. Så ble overdøvd med litt sang isteden.

Anonymkode: 7c223...19f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Proximus
Skrevet

Ut fra det du skriver så er du ikke en del av gjengen lenger, de vil ikke ha deg der. Jeg vil si du er degradert til dyrepasser. 

På tide å droppe dem. 

Skrevet

Jeg synes det virker som at dere er mye sammen, så jeg klarer ikke helt å tro at du bare er den nyttige idioten som kan passe dyra deres mens de er på tur, særlig hvis du ikke pleier det. Kan det være at de tror at du ikke er interessert i å være med? Er du noen gang med noen av dem alene, så kan du jo spørre? Hva hvis du tar initiativ til å finne på noe? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er/har vært i en lignende situasjon, TS. Det er kjipt å måtte innse at en egentlig ikke er en del av "gjengen", men blir utnyttet når de finner ut at de trenger deg til noe. Jeg tror nok at det er tilfellet her. Jeg håper du har noen andre du kan være sammen med, at dette ikke er de eneste du har. I mitt tilfelle er det ikke alle i gjengen som er like ille, så jeg har fortsatt noen. Men de andre har jeg nå valgt bort. Det har vært flere episoder det siste året, der andre også har reagert, som endelig har fått meg til å våkne. 

Lykke til!

Anonymkode: ee5bf...4ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg synes det virker som at dere er mye sammen, så jeg klarer ikke helt å tro at du bare er den nyttige idioten som kan passe dyra deres mens de er på tur, særlig hvis du ikke pleier det. Kan det være at de tror at du ikke er interessert i å være med? Er du noen gang med noen av dem alene, så kan du jo spørre? Hva hvis du tar initiativ til å finne på noe? 

Hvis de tror jeg ikke er intressert, hvorfor vil de ikke lytte når jeg direkte sier jeg ønsker og å være med? Da er samtalen veldig over for alle. Unntatt den ene da. Mannen til ene fruen i gjengen. Han prøvde å komme frem med å inkludere meg, men det var liksom ikke et alternativ. Da ble samtale styrt vekk og føyet vekk til noe annet. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er/har vært i en lignende situasjon, TS. Det er kjipt å måtte innse at en egentlig ikke er en del av "gjengen", men blir utnyttet når de finner ut at de trenger deg til noe. Jeg tror nok at det er tilfellet her. Jeg håper du har noen andre du kan være sammen med, at dette ikke er de eneste du har. I mitt tilfelle er det ikke alle i gjengen som er like ille, så jeg har fortsatt noen. Men de andre har jeg nå valgt bort. Det har vært flere episoder det siste året, der andre også har reagert, som endelig har fått meg til å våkne. 

Lykke til!

Anonymkode: ee5bf...4ec

Er vel det som skjedde i går, jeg "våknet". Er jo med på alt som er av fester, men ellers er jeg ikke med på noe. De drar på turer 5/6 ganger iløpet av året og spillkvelder hver eneste helg. Jeg er bare med når det er begivenheter. På en måte. 

22 minutter siden, Proximus skrev:

Ut fra det du skriver så er du ikke en del av gjengen lenger, de vil ikke ha deg der. Jeg vil si du er degradert til dyrepasser. 

På tide å droppe dem. 

Er den følelsen jeg har nå igjen. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de tror jeg ikke er intressert, hvorfor vil de ikke lytte når jeg direkte sier jeg ønsker og å være med? Da er samtalen veldig over for alle. Unntatt den ene da. Mannen til ene fruen i gjengen. Han prøvde å komme frem med å inkludere meg, men det var liksom ikke et alternativ. Da ble samtale styrt vekk og føyet vekk til noe 

Wtf. Her er det bare å avvikle, høres helt tragisk ut.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, tar du noengang initiativ til tur eller bare forventer du at de andre skal ordne og så blir du med? Du sier du bor vekke, kanskje det er derfor de andre har utviklet et videre forhold der du ikke er med? Hvordan er det å være med deg, er du dramadama, veldig selvopptatt e.l. som kan gjøre det utfordrende å ha deg med på tur? 

Anonymkode: 23705...d2e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det du skriver bærer preg av at de lar deg være med på nåde. Ut i fra det jeg leser mellom linjene fremstår det som de misliker sider ved deg samtidig som de ikke vil kutte tvert grunnet det historiske aspektet med vennskapet. Ergo blir det hverken fugl eller fisk.

Hadde jeg vært deg hadde nok egen stolthet gjort at jeg lot de seile sin egen sjø.

Samtidig er det nok fort gjort at du straffer deg selv mest, da det ikke alltid er lett å finne nye bekjentskaper/venner når man er nådd en viss alder.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 5
Skrevet

Dere bor på samme sted? Jeg ville sagt at jeg skal reise bort den helga/de dagene de planlegger å dra bort, slik at jeg ikke kan passe. Samtidig ville jeg holdt meg unna de ei stund, og se om noen tok kontakt/ba meg med på noe. 

Hva med å spørre han som prøvde å være inkluderende, og det er noe galt?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har du reist på tur med de før da? Vi har en person i min tidligere gjeng somvar forferdelig å reise med. Noe av det tregeste mennesket jeg noensinne har møtt, så man gikk glipp av så mye tid å gjøre andre ting på pga tregheten🤔

Anonymkode: 78591...149

AnonymBruker
Skrevet

Er du single og de andre par....?

Anonymkode: 854c4...50b

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Det du skriver bærer preg av at de lar deg være med på nåde. Ut i fra det jeg leser mellom linjene fremstår det som de misliker sider ved deg samtidig som de ikke vil kutte tvert grunnet det historiske aspektet med vennskapet. Ergo blir det hverken fugl eller fisk.

Hadde jeg vært deg hadde nok egen stolthet gjort at jeg lot de seile sin egen sjø.

Samtidig er det nok fort gjort at du straffer mest deg selv, da det ikke alltid er lett å finne nye bekjentskaper/venner når man er nådd en viss alder.

Har d intrykket selv. At det ligger sånn mellom barken og veden. At det er et sympativennskap. Nå er jo jeg den første inn i gjengen. Har vært her lenge. Så kom de andre inn senere. Vi har mulig vokst litt ut av hverandre, jeg i en retning og de i en annen og dermed mere sammen. Vi lever jo forskjellig. Jeg jobber, de andre jobber og de vi samles hos er uføre. Jeg er bare 20 min lengre unna enn de andre. Så har jeg bil. Så akk avstanden burde ikke være et problem eller en faktor. 

De har lenge hintet til at jeg bør flytte til samme bygd. Da kan jeg jo bli mere kjent med dyrene demses og dermed passe dem. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, tar du noengang initiativ til tur eller bare forventer du at de andre skal ordne og så blir du med? Du sier du bor vekke, kanskje det er derfor de andre har utviklet et videre forhold der du ikke er med? Hvordan er det å være med deg, er du dramadama, veldig selvopptatt e.l. som kan gjøre det utfordrende å ha deg med på tur? 

Ja d gjør jeg. Og de er helt med. Det må vi etc. Men.. de planlegger egne turer uten en tanke på meg. Jeg får vite om turene i ettertid som oftest. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du reist på tur med de før da? Vi har en person i min tidligere gjeng somvar forferdelig å reise med. Noe av det tregeste mennesket jeg noensinne har møtt, så man gikk glipp av så mye tid å gjøre andre ting på pga tregheten🤔

Anonymkode: 78591...149

Nei. Aldri. Eller. Joda, før disse andre ble endel av gjengen dro vi på fisketurer i nærområdet. Men det er nesten 7/8 år siden. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du single og de andre par....?

Anonymkode: 854c4...50b

Ja jeg er singel, de vi samles hos er parr og de andre single og et parr. Så de andre single er med. 

AnonymBruker
Skrevet

Om de er så tydelig i det at du ikke er invitert så hadde jeg spurt rett ut hva faan som foregår.

Anonymkode: eb8e6...72d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de er så tydelig i det at du ikke er invitert så hadde jeg spurt rett ut hva faan som foregår.

Anonymkode: eb8e6...72d

Jeg er nok litt redd for at jeg ikke vil like svaret, i den mentaliteten . Ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på.. 

Skrevet

Jeg håper virkelig at du ikke sa ja til å være dyrepasser?

Jeg sitter med en følelse av at du er blitt en slags sidevenn. En som er grei å ha med på fest og som dyrepasser, men som av en eller annen grunn ikke passer som turkamerat.

Jeg hadde testet ut dette vennskapet. Er det ekte vil de lure på hva som skjer hvis du konsekvent trekker deg unna noen måneder. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg nok dessverre, som noen andre sa over her; Det er nok noen sider ved deg som de ikke liker helt. Men fordi de ikke vil fryse deg ut, får du være med på det andre sosiale. Men at du, ved ditt nærvær, vil endre noe av det de har sammen på disse turene. 

Vet det høres fælt ut, men har sett flere ganger at en person kan endre hele stemningen i en gruppe. 

Anonymkode: 62b83...1fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt merkelig ut at du er grei å ha med noen ganger i sosiale lag, men ikke med på tur. Har de opplevd noe med deg som gjør at de ikke orker? 

Men det kan jo kanskje være likså greit om du finner det andre venner. Kjedelig og vondt  å være den som blir utelatt fra sånne ting.

Anonymkode: 9fdd2...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal si nei til å være dyrepasser! Så spør du han mest hyggelige om hvorfor du aldri inviteres med. Du må få mer ryggrad og finne ut av dette, ikke la deg bli tråkka på slik subtilt. 

Anonymkode: 4a81d...0b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok være en god sannsynlighet at jeg bare ikke passer inn i dynamikken for tur. Og de tror mulig jeg kan ødelegge stemningen de har når jec ikke er tilstede. Folk er folk og alle kan ikke være med på alt. Men de holder det jo mer eller mindre hemmelig med mindre jeg kan funke til og passe dyrene. Det er ikke så trivelig for meg rett og slett. Det blir så falsk stemning da. 

Jeg sa ikke ja til og passe dyr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Blå Munndiare skrev:

Ja d gjør jeg. Og de er helt med. Det må vi etc. Men.. de planlegger egne turer uten en tanke på meg. Jeg får vite om turene i ettertid som oftest. 

Nei. Aldri. Eller. Joda, før disse andre ble endel av gjengen dro vi på fisketurer i nærområdet. Men det er nesten 7/8 år siden. 

Først sier du at de er med på turer du planlegger, og så svarer du nestemann at du ikke har reist på tur med de før :klo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...