FruByråkrat Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Hvor vanlig er det at bestemor/bestefar står opp med barnebarn og lar foreldrene sove ut? Jeg syns jeg hører fra så mange at det er vanlig, men opplever det svært sjeldent selv. Og evt fra hvilket klokkeslett syns besteforeldre det er greit å stå opp med barnet? Jeg tenker selv at fra kl 7 kan være innenfor, og at foreldrene tar barnet frem til det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 I hvilken sammenheng skulle besteforeldrene stå opp med barnet ? Her har vel muligheten kun vært til stede en gang, da vi reiste på en helgetur sammen og bodde i AIRBNB-leilighet, men da sto vi opp med barna selv. Våre barn, vårt ansvar, og besteforeldrene hadde jo også ferie. Anonymkode: 63405...714 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Kjære min, det er ikke noe som er passende eller ikke passende. Vil besteforeldre stå opp med barnet sier de i fra.Føler de det er teonforderes komfortsone så gjør de det ikke. Du kan da ikke forvente slikt. Anonymkode: cbe60...321 29
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Her står både pappa og mamma (de er skilt) og deres nye partnere opp med barn, også før sju. Svigermor og svigerfar har aldri gjort det. Anonymkode: 22a0f...d41 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Nei, når vi alle har vært sammen har vi foreldrene stått opp. Men, de har jo hatt barna på overnatning uten oss. Anonymkode: 0504c...312
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Farmor og farfar sto alltid opp med vår eldste i ferier. Kunne være fra kl. 6.30. Det må selvfølgelig være frivillig fra besteforeldrenes side. Det er foreldrene som har ansvaret. Bonus for engasjerte besteforeldre er imidlertid at de får et nært forhold til sine barnebarn. Anonymkode: 8c7ad...be7 12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Våre foreldre har aldri stått opp med barna veldig tidlig, men vi har heller aldri spurt. Barna våre stod opp i 5-tiden til de var over 3, og det syns jeg er for tidlig å be om fra andre. Vi legger oss slik at vi får nok søvn. Men besteforeldrene er veldig aktive med barna ellers i døgnet, fra ca kl 8 når vi er på hytta/besøk/reise sammen. De sitter også barnevakt om kvelden hvis vi spør. Anonymkode: 44969...471 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Mamma står alltid opp med ungene når vi er på hytta eller sover hos de. Hun synes det er fint å avlaste oss og få alenetid med barnebarna 😊 Anonymkode: fc32e...927 4
Vera Vinge Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Da vi hadde morgenfugler og sov hos barnas besteforeldre, pleide svigers å tilby seg å stå opp med dem fra 6-tiden. Eller vi stod opp med dem og så tilbød de seg å overta dem når de stod opp i 7-tiden for at vi skulle gå og sove et par timer. Man kan ikke forvente det, men jeg syns det var utrolig hyggelig. Jeg er ikke noe utpreget A-menneske selv, men håper jeg vil gjøre det samme om jeg selv blir bestemor en gang. 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 Når jeg har nattevakt-helger passer min mor barnet og Står opp med det. Hender også jeg får tilbud om at min mor overnatter helger eller ferie da jeg har fri for å ta barnet så jeg kan få sove litt. Forventer det ikke og ville aldri bedt om det, men setter stor pris på det. Anonymkode: 57ee0...b39 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Har aldri skjedd og ville aldri falt meg, mannen min eller foreldrene mine inn. I 8-tiden, når min far uansett er oppe, og barna er store nok til å klare seg fint på do ol, da kunne vi sove videre. Anonymkode: 2b82a...12b
Månespeil Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Jeg står gjerne opp med barnebarn når jeg har mulighet. Tar også urolige netter så foreldre får sove ut. Jeg har selv tilbudt meg, synes det er koselig. Soves kan det gjøres i helger ellers, for min del. 5
Fru Uperfekt Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Jeg gjør det, men det er jo fordet jeg må stå opp med mine egne.
FruByråkrat Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2020 Jeg forventer absolutt ikke at de står opp, men hadde satt utrolig stor pris på det. Tenker heller ikke at det er noe krav, men at det kan være godt for forholdet deres å få litt ekstra alenetid. Hos oss er vi også stortsett alene fra vi står opp til kl er over 10. Vi er selvsagt helt klar over at vi selv har valgt å få barn og at vi har ansvaret for dem 24/7.. Hadde dog satt stor pris på noen ekstra timer 2-3 ganger i året.. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #15 Skrevet 1. januar 2020 Er jo dine barn og ikke foreldrene dine sine, så du kan egentlig ikke forvente det. Selvfølgelig er det hyggelig, men som sagt ingen selvfølge at de gjør det Anonymkode: 4c70f...d87 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #16 Skrevet 1. januar 2020 Svigermor og svigerfar er kjempesnille ig står opp med de. De er i tillegg veldig flinke å leke med de. Mine foreldre gjør ikke det. Det gjør at svigers får mer besøk. Anonymkode: a9d2b...69e 6
Hjerte Skrevet 1. januar 2020 #17 Skrevet 1. januar 2020 Vi bruker ikke overnatte, men barna gjør det om vi blir hos besteforeldre sent. Da henter vi utpå formiddagen. Våre barn er så godt som aldri oppe før 7. Som babyer var klokka helst over 8 før de våknet. Nå i juleferien har de sovet til ca kl 10.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #18 Skrevet 1. januar 2020 Mamma står opp med barnet vårt om vi overnatter hos henne, uavhengig av når hun våknet. Det skjer kanskje et par ganger i året. Anonymkode: 0b66b...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 når vi er flere familier på tur sammen, og de som våkner er i fellesrom, om de er barn eller voksen. er den voksne da «oppe med barna»? Hva betyr det å stå opp med barna? Anonymkode: 9a76f...bf4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 Det er sjelden besteforeldrene har stått opp med barnebarna slik vi kan sove ut, men det har skjedd i tilfeller der det har blitt veldig lite søvn på oss foreldrene. Da førstemann hadde kolikk tok de henne noen ganger slik vi fikk noen timers sammenhengende søvn. I tillegg hjalp de litt til på en ferie, minstemann hadde fått ørebetennelse og var svært urolig. Anonymkode: 37e06...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå