AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Jeg var nysgjerrig på alder til en person og søkte kun på navn sånn at jeg fikk lista opp. Var kun denne personen som het det, men trykket ikke inn sånn at jeg kunne se opplysninger om inntekt og formue. Kan personen se at jeg har søkt på den? Trodde ikke det, men ble litt usikker nå 🙈 Anonymkode: 1e983...4a2 1
petterm Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Tror ikke det synes før du får opp tallene: "Du kan også se hvem som har sett dine opplysninger" https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/skattelistene/
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var nysgjerrig på alder til en person og søkte kun på navn sånn at jeg fikk lista opp. Var kun denne personen som het det, men trykket ikke inn sånn at jeg kunne se opplysninger om inntekt og formue. Kan personen se at jeg har søkt på den? Trodde ikke det, men ble litt usikker nå 🙈 Anonymkode: 1e983...4a2 Hvis du har sett hva personen tjener så får han sett det ja. Anonymkode: 33e84...8e0
Hulderen Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var nysgjerrig på alder til en person og søkte kun på navn sånn at jeg fikk lista opp. Var kun denne personen som het det, men trykket ikke inn sånn at jeg kunne se opplysninger om inntekt og formue. Kan personen se at jeg har søkt på den? Trodde ikke det, men ble litt usikker nå 🙈 Anonymkode: 1e983...4a2 Nei, så lenge du ikke har klikket deg inn så langt st du ser inntekt og formue, så vil ikke personen kunne se det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, petterm skrev: Tror ikke det synes før du får opp tallene: "Du kan også se hvem som har sett dine opplysninger" https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/skattelistene/ På den linken står det jo også at «hvis du søker på andre, kan de se at du har søkt på dem». 🤔 Anonymkode: 77068...770
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Man må jo logge inn for å ta sånne søk, må man ikke? Anonymkode: b7706...27f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Jeg har sjekket dette ved å søke opp venninne slik og be henne sjekke om hun så det, hun så det ikke Anonymkode: b3385...937 2
petterm Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den linken står det jo også at «hvis du søker på andre, kan de se at du har søkt på dem». 🤔 Anonymkode: 77068...770 Det er jo ikke sånn at hvis du søker på Petter Hansen så får 40 stykker beskjed om at du har søkt dem opp. Hele poenget er jo å kunne sjekke hvem som har fått tilgang til skatteopplysningene dine. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 5 minutter siden, petterm skrev: Det er jo ikke sånn at hvis du søker på Petter Hansen så får 40 stykker beskjed om at du har søkt dem opp. Hele poenget er jo å kunne sjekke hvem som har fått tilgang til skatteopplysningene dine. For alt jeg visste måtte man taste inn flere opplysninger enn kun navnet, jeg aner ikke hvordan man søker i skattelister jeg. Ingen grunn til å hisse seg opp😉 Anonymkode: 77068...770 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Så lenge du ikke har trykket inn slik at du kan se inntektsopplysningene så vil ikke vedkommende kunne se at du har søkt. Jeg gjør dette stadig når jeg lurer på alderen til noen Anonymkode: 65927...d49
applestories Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Takk for nyttig info, folkens. Jeg har savnet de gamle skattelistene fordi jeg brukte dem til å finne alder og bostedskommune. Om det er mulig er jo det flott, skatteopplysningene har jeg jo ikke bruk for 😃
Hulderen Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For alt jeg visste måtte man taste inn flere opplysninger enn kun navnet, jeg aner ikke hvordan man søker i skattelister jeg. Ingen grunn til å hisse seg opp😉 Anonymkode: 77068...770 😳 Hvorfor svarer du i tråden da, når du ikke vet? 🤔 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå