Gå til innhold

Får 5 åringen deres være oppe til midnatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvor gamle er barna deres når de får lov?😊

Anonymkode: d8817...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det får hun. Vi har en enkel regel på nyttårsaften (og noen andre dager) «Er du blid og hyggelig kan du være oppe så lenge du orker. Er det sutring, er det rett i seng» 

Det fungerer fantastisk 😊

• Liker 9
Skrevet

Vår 5 åring sover, det samme gjør småsøsknene på 2 år og 1 år. Nyter kvelden aleine med mannen enn så lenge 🥰 Tipper hun eldste er oppe til midnatt neste år når hun er begynt på skolen. Vi får se hvor nye fokus det er på det rund og hva hun orker -  i dag la hun seg hvertfall helt fint og var sovnet 19:30

Anonymkode: 878cb...fd7

Skrevet
4 minutter siden, Brøleapen skrev:

Jepp, det får hun. Vi har en enkel regel på nyttårsaften (og noen andre dager) «Er du blid og hyggelig kan du være oppe så lenge du orker. Er det sutring, er det rett i seng» 

Det fungerer fantastisk 😊

Akkurat den regelen har vi hatt bestandig også. Funket fjell for alle ungene her! (nå er yngste 14, så døgnrytmen er ikke akkurat på topp i juleferien uansett :P )

Hun var oppe til midnatt første gang da hun var 14 mnd. Hadde lur om ettermiddagen, vi var på besøk hos svigers, og tante, onkel og søskenbarn, samt tre søsken var der også. Hun koste seg glugg ihjel og hadde "the time of her life" med fetteren som er 5 mnd eldre den kvelden. 

Noen barn takler ikke å snu døgnet/forskyve leggetider. Da må man ta hensyn til det. De det er uproblematisk for, sånn som oss, ser jeg ikke problemet. Våkner de klokka 06 uansett når de legger seg funker det selvfølgelig ikke. Mener jentungen sov til halv elleve 1.nyttårsdag den gangen jeg refererte til. Da kan man liksom gjøre sånt. Finnes ikke noe "feil" eller "riktig", man må gjøre det man føler for selv og som funker for sin familie!

• Liker 11
Skrevet

Da ungene var så små, la vi dem til vanlig tid, med løfte om å vekke dem ved midnatt. Det funket bra, de sovnet greit, var oppe 30-60 minutter rundt midnatt og sovnet så igjen. Egentlig forbauset over at det der gikk så bra, for mine unger var aldri sove-unger som baby /småbarn, 

• Liker 3
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 8bdc4...2f1

Skrevet

Nei

Anonymkode: 6d3f6...963

Skrevet

Selvfølgelig😊🥳 Fått lov fra hun var 2 år til å være våken så lenge hun vil og klarer på nyttårsaften. 

Anonymkode: 49dd5...781

• Liker 5
Skrevet

Vår femåring hadde fått lov, han var oppe i fjor, men i år var han fullstendig overtent og boblet over, så han har lagt seg nå sammen med lillesøster for sitt eget beste. Tenker vi prøver vekke han ved midnatt for rakettene, men det er ikke sikkert han er så interessert da og heller vil sove. 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Søvnrutiner er alfa omega for oss. 

Anonymkode: 13166...602

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, Eneri skrev:

Da ungene var så små, la vi dem til vanlig tid, med løfte om å vekke dem ved midnatt. Det funket bra, de sovnet greit, var oppe 30-60 minutter rundt midnatt og sovnet så igjen. Egentlig forbauset over at det der gikk så bra, for mine unger var aldri sove-unger som baby /småbarn, 

Sånn vi har det og, er deilig stille i huset akkurat nå.

Har koblet dørklokken over fra lyd til lys så da slipper de å bli vekket av bukkene

Skrevet

Nei.  De ligger og sover her. Vi prøver å vekke de litt før tolv. Våkner de ikke da så sover de seg gjennom det.  

Anonymkode: 35ebd...993

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Får lov og lov. Han sovner lenge før og jeg ser film mens gubben jobber. Ingen bryr seg noe særlig om Nyttårsaften her. Den dagen han ønsker å feire Nyttårsaften så føyer vi oss, men frem til da så er det bare en vanlig dag her i huset.

Skrevet

Både femåringen og syvåringen min hadde tilbud om å være oppe hele kvelden i dag- som de også fikk tilbud om i fjor. Men i år, som i fjor, valgte de å legge seg til vanlig leggetid, og at vi skal vekke dem litt før 12.

Mistenker at femåringen kan bli vanskelig å få opp kl 12- i fjor ville hun iallfall ikke opp, men ville heller stå og kikke på rakettene i senga ut fra vinduet på rommet sitt. Og vil de bare sove seg gjennom rakettene, får de selvsagt også lov til det :) 

Anonymkode: 200be...846

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Har koblet dørklokken over fra lyd til lys så da slipper de å bli vekket av bukkene

Går barn og ungdom fortsatt nyttårsbukk da? Har ikke sett noe til det på flere år.

• Liker 4
Skrevet

I år har jeg ingen femåring, men fireåringen og syvåringen får det. 

Skrevet

Min pode på 4,5 år hadde aldri klart å holde seg våken så lenge.Sovna 20.30,godt fornøyd med stjerneskudd:)

Anonymkode: 15c18...d35

Skrevet

3 åringen her sovnet 23.45 🤣 nå smeller det som fy her. Spent på om han eller babyen på 9 mnd våkner 

Anonymkode: e4305...1e2

Skrevet

Nopp

Anonymkode: 543e1...5db

Skrevet

Nei vi sender opp fellesraketter på skolen kl 18. Mine barn har aldri spurt om å få være oppe til kl 12 om natta, og hadde uansett ikke fått lov til det. 

Anonymkode: 3a06b...26f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...