Gå til innhold

Hva skjer hvis man blir fratatt omsorgen, eller ikke ønsker barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare lovverket jeg lurer på. Hvis en kvinne ikke ønsker barnet sitt, eller blir fratatt barnet fra bv, eller velger å adoptere bort. Må hun fremdeles betale bidrag til fosterforeldre? Har alltid lurt på dette.

Har ikke barn selv.

Anonymkode: 18af8...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må betale bidrag til fosterforeldre, andre ikke, hvorfor vet jeg ikke!

Anonymkode: 05bb9...0e3

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare lovverket jeg lurer på. Hvis en kvinne ikke ønsker barnet sitt, eller blir fratatt barnet fra bv, eller velger å adoptere bort. Må hun fremdeles betale bidrag til fosterforeldre? Har alltid lurt på dette.

Har ikke barn selv.

Anonymkode: 18af8...b50

Hvis barnet skal være i fosterhjem er foreldrene i utgangspunktet bidragspliktige. Men hvis barnet er adoptert bort har ikke adoptivforeldrene krav på bidrag. 

Anonymkode: fbac8...ee9

Skrevet

Hvis du sier ifra deg foreldreretten og tillater at barnet blir adoptert bort (kreves at far også samtykker) så må man ikke betale bidrag. 

Anonymkode: 9ed89...608

Skrevet

Hvis foreldrene er skilt, moren mister omsorg og barnet kommer i fosterhjem, må faren faktisk betale bidrag til barnevernet. Så det er de som da tar imot bidraget. Hva barnevernet gjør med bidraget vet jeg ikke. 

Anonymkode: 4dd15...fa9

Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Kjenner ingen som betaler bidrag når barnet er i fosterhjem, men det kan være fordi det er oppvekstplassering.

Anonymkode: 5579c...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...