AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Det er bare lovverket jeg lurer på. Hvis en kvinne ikke ønsker barnet sitt, eller blir fratatt barnet fra bv, eller velger å adoptere bort. Må hun fremdeles betale bidrag til fosterforeldre? Har alltid lurt på dette. Har ikke barn selv. Anonymkode: 18af8...b50
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Noen må betale bidrag til fosterforeldre, andre ikke, hvorfor vet jeg ikke! Anonymkode: 05bb9...0e3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare lovverket jeg lurer på. Hvis en kvinne ikke ønsker barnet sitt, eller blir fratatt barnet fra bv, eller velger å adoptere bort. Må hun fremdeles betale bidrag til fosterforeldre? Har alltid lurt på dette. Har ikke barn selv. Anonymkode: 18af8...b50 Hvis barnet skal være i fosterhjem er foreldrene i utgangspunktet bidragspliktige. Men hvis barnet er adoptert bort har ikke adoptivforeldrene krav på bidrag. Anonymkode: fbac8...ee9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Hvis du sier ifra deg foreldreretten og tillater at barnet blir adoptert bort (kreves at far også samtykker) så må man ikke betale bidrag. Anonymkode: 9ed89...608
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Hvis foreldrene er skilt, moren mister omsorg og barnet kommer i fosterhjem, må faren faktisk betale bidrag til barnevernet. Så det er de som da tar imot bidraget. Hva barnevernet gjør med bidraget vet jeg ikke. Anonymkode: 4dd15...fa9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Har jeg aldri hørt om. Kjenner ingen som betaler bidrag når barnet er i fosterhjem, men det kan være fordi det er oppvekstplassering. Anonymkode: 5579c...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå