Gå til innhold

Krydder til kikerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe krydder som passer bra til kikerter?🙂 jeg har brukt karri og synes det er godt, men nå kjenner jeg at jeg trenger litt variasjon😊

Anonymkode: 8b826...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forbinder kikerter med midtøsten. Så bruker mye paprikakrydder, spisskummin, kayenne, løkpulver og lignende når jeg lager dipp/hummus, eller ovnsbakte kikerter. 

Anonymkode: 9b4f3...690

• Liker 3
Skrevet

Hvitløk, chilli, basilikum, oregano, gurkemeie, paprika

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forbinder kikerter med midtøsten. Så bruker mye paprikakrydder, spisskummin, kayenne, løkpulver og lignende når jeg lager dipp/hummus, eller ovnsbakte kikerter. 

1 time siden, exictence skrev:

Hvitløk, chilli, basilikum, oregano, gurkemeie, paprika

Bruker dere ett krydder om gangen eller blander? Noen oppskrift eller bare på slump?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere ett krydder om gangen eller blander? Noen oppskrift eller bare på slump?

Vi blander noen. Vi pleier f.eks ta chili eller cayenne sammen med hvitløk (frisk), salt, pepper, litt gurkemeie krydder (mest for sunnhet og fin farge), 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller olje, spisskummin, chili, paprika og cayenne over kikertene, rører godt, og ovnsbaker i 10-15 minutter. Som tilbehør til salater, eller fisk. 

Heller olje, sitronsaft, spisskumming og salt på kikertene. Kjører med stavmikser. Brukes som tilbehør til salater. Som pålegg på knekkebrød. Eller som dipp til gulrøtter. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller olje, spisskummin, chili, paprika og cayenne over kikertene, rører godt, og ovnsbaker i 10-15 minutter. Som tilbehør til salater, eller fisk. 

Heller olje, sitronsaft, spisskumming og salt på kikertene. Kjører med stavmikser. Brukes som tilbehør til salater. Som pålegg på knekkebrød. Eller som dipp til gulrøtter. 

Jeg pleier ikke bake dem, tenkte bare til å krydre før jeg spiser dem. Er det godt å bruke disse sånn likevel? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Liker du hummus? Finnes mange måter å lage hummus på

Anonymkode: 3b342...faa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ikke bake dem, tenkte bare til å krydre før jeg spiser dem. Er det godt å bruke disse sånn likevel? 😊

Kan bruke akkurat de samme kryddersammensetningen for dette. Men oljen er nok ikke nødvendig - den er der for å gjøre de sprø i ovnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tacokrydder er godt hvis du skal bake de sprø i ovnen. 

Anonymkode: c97b0...9da

AnonymBruker
Skrevet
På 1.1.2020 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Kan bruke akkurat de samme kryddersammensetningen for dette. Men oljen er nok ikke nødvendig - den er der for å gjøre de sprø i ovnen. 

Prøvde med litt spisskummen, paprika og hvitløk i går, bare på slump. Ble ikke så veldig godt😁

AnonymBruker
Skrevet
På 3.1.2020 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Prøvde med litt spisskummen, paprika og hvitløk i går, bare på slump. Ble ikke så veldig godt😁

Vil virkelig anbefale rista kikerter ;) http://pranava.no/ristede-kikerter/

Ellers så er det godt med næringsgjær,løkpulver og litt røkt paprikapulver på kikerter man ikke varmer opp

Anonymkode: 4849e...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...