Gå til innhold

Billig oppussing bad - mikrosement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et bad fra 2005 som vi gjerne skulle pusset opp. Badet fungerer fint, men vi ønsker en forandring av utseendet. Dessverre strekker ikke økonomien til og jeg har prøvd å lete etter billigere løsninger. Flis på flis anbefales ikke på så gamle bad, derfor har jeg begynt å tenke på mikrosement på gulvet og eventuelt veggene. 

Er det noen som har erfaring eller tips ift. dette? Gjorde du det selv eller ved hjelp av firma, i såfall hvilket? :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan mikrosement skal være mer anbefalt enn flis på flis, men vanlige flisfirma gjør ofte mikrosement også. Det er ganske vanskelig å få pent.

Anonymkode: c2ef2...b53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Badet er 15 år gammelt. Skal du pusse opp må du gjøre det skikkelig. Microsement funker som en quick fix for å få det litt penere om du vet at badet har inntakt membran. Det hjelper ikke å flikke på baderommet om du ikke er hundre prosent sikker på det som er bak veggene, tettesjikt, vannrør, sluk osv.

Ellers kan du bruke microsement når du skal renovere baderommet og gjøre det skikkelig fra grunnen. 

Anonymkode: 51f99...587

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg ville heller anbefalt å spare litt til. Vi har akkurat pusset opp badet og det som kostet var arbeidet, ikke det som er synlig. Tror arbeidet var ca 75 % og 25 % var inventar, fliser osv., og da sparte vi ikke akkurat på type fliser til over 1000 kr per kvadrat osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...