AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #21 Del Skrevet 31. desember 2019 Hvilken pencilin har dere fått? Begge mine har hatt mye ørebetennelse opp igjennom. Eneste jeg får i dem er imacilin. Jer sier 4 åringen at den smaker tutti frutti. Verst ett forsøk? Eller har vi hatt våre kampen hvor vi rett og slett har måtte holdt de fast, lent hodet bakover og puttet sprøyten langt nok inn, slik at de må svelge. Helt grusomt å gjøre det, men vi har vært helt avhengige av at de får medisin. Det er mitt beste råd. Anonymkode: 4f45c...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 31. desember 2019 Forfatter #22 Del Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken pencilin har dere fått? Begge mine har hatt mye ørebetennelse opp igjennom. Eneste jeg får i dem er imacilin. Jer sier 4 åringen at den smaker tutti frutti. Verst ett forsøk? Eller har vi hatt våre kampen hvor vi rett og slett har måtte holdt de fast, lent hodet bakover og puttet sprøyten langt nok inn, slik at de må svelge. Helt grusomt å gjøre det, men vi har vært helt avhengige av at de får medisin. Det er mitt beste råd. Anonymkode: 4f45c...565 Takk for råd. Først weifapenin, og nå Dalacin. Vi fikk presset i henne en dose nå i kveld, ved å sprøyte det inn langt bak i munnen. Det ble svelget, men hun kastet opp igjen før det var gått 3 min. Nå får vi vente å se til i morgen tidlig. Akkurat nå sover hun godt på paracet, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 31. desember 2019 Forfatter #23 Del Skrevet 31. desember 2019 2 timer siden, Ulrikke skrev: Altså, mikstur smaker grusomt! Tabletter som skal svelges klarte de fint her som 5-åringer. De fikk valget mellom mikstur og tabletter. Valgte tabletter. De fikk også klar og tydelig beskjed om at de måtte velge en av dem og at å la være ikke var et alternativ. De gjorde det ikke med glede, men det var aldri noe stort problem, sannsynligvis fordi de innså at de ikke hadde noe valg. Men som sagt, mikstur smaker grusomt! Fint å høre at 5-åringer klarer tabletter. Jeg kommer til å prøve det neste gang hvis de får behov for AB igjen (dette er andre gangen på 8 år noen av barna våre har behov for det - så vi har vært heldige). Vi må jo eventuelt prøve det i denne omgangen også hvis ikke det skjer en dramatisk endring til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klemme Skrevet 31. desember 2019 #24 Del Skrevet 31. desember 2019 Spør om å få dråper, ikke mikstur. Min 4 åring skal da ta 1 ml, noe vi blander i eplejuice uten å si i fra at det er medisin i, og serverer med måltidene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #25 Del Skrevet 1. januar 2020 2 timer siden, tutta23 skrev: Takk for råd. Først weifapenin, og nå Dalacin. Vi fikk presset i henne en dose nå i kveld, ved å sprøyte det inn langt bak i munnen. Det ble svelget, men hun kastet opp igjen før det var gått 3 min. Nå får vi vente å se til i morgen tidlig. Akkurat nå sover hun godt på paracet, heldigvis. Beklager at jeg sikkert spør litt dumt, men altså - hun kaster opp medisinen igjen etter tre minutter? Hvorfor det? Fordi hun skriker sånn etter å ha fått den, eller fordi det smaker så vondt at hun blir kvalm? For det å kaste opp etter å ha svelget ned må vel være et annet type problem enn at hun nekter å ta medisinen, tenker jeg. Og hun nekter vel enda mer å ta medisinen om hun vet det fører til oppkast. Føler med dere! Anonymkode: 5514e...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #26 Del Skrevet 1. januar 2020 Min kaster opp av pensilin. Men langt før enn 3 min. Rett etter den er svelget ned, kaster barnet opp ekstremt mye, sprut oppkast. Helt jævlig. Måtte til slutt få en annen type og den gikk mye bedre å ta. Anonymkode: fbada...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #27 Del Skrevet 1. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg sikkert spør litt dumt, men altså - hun kaster opp medisinen igjen etter tre minutter? Hvorfor det? Fordi hun skriker sånn etter å ha fått den, eller fordi det smaker så vondt at hun blir kvalm? For det å kaste opp etter å ha svelget ned må vel være et annet type problem enn at hun nekter å ta medisinen, tenker jeg. Og hun nekter vel enda mer å ta medisinen om hun vet det fører til oppkast. Føler med dere! Anonymkode: 5514e...9b3 Ja grunnen var nok at det smakte så ubehagelig at hun ble kvalm og kastet opp... Takk for medfølelsen. Håper hun blir bedre idag, eller at vi finner en annen løsning enn AB-mikstur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #28 Del Skrevet 1. januar 2020 Dere har sikkert prøvd, men hos den ene vår funket det med godteri etter medisinen. En slikkepinne el som tok bort smaken i munnen. Drikke førte bare til oppkast. Og støtter forslaget om å be om dråper istedet for mikstur. Det er vesentlig lettere å få i barnet 1 ml, enn feks 7ml. Anonymkode: 80142...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #29 Del Skrevet 1. januar 2020 Kapslet som kan åpnes er ingen god ide altså. Pulveret som er inni stinker noe helt grusomt, så det kan ikke lures i hverken det ene eller det andre. Tror mikstur er det beste alternativet, så må hun skjønne at hvis hun ikke tar den vil det ikke slutte å gjøre vondt. Her hjelper det om de får sprøyte det bak i svelget selv, slik at de har kontroll på når det kommer. Og selvfølgelig noe godt å drikke/tygge på rett etterpå. Anonymkode: c2430...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #30 Del Skrevet 1. januar 2020 Jeg er ørebarn, og har hatt mange ørebetennelser. Men har du hørt om du kan få øredråper? Det funker i hvertfall veldig bra på meg.😊 Anonymkode: 475b3...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 1. januar 2020 #31 Del Skrevet 1. januar 2020 Er det apocillin hun har fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #32 Del Skrevet 1. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kapslet som kan åpnes er ingen god ide altså. Pulveret som er inni stinker noe helt grusomt, så det kan ikke lures i hverken det ene eller det andre. Tror mikstur er det beste alternativet, så må hun skjønne at hvis hun ikke tar den vil det ikke slutte å gjøre vondt. Her hjelper det om de får sprøyte det bak i svelget selv, slik at de har kontroll på når det kommer. Og selvfølgelig noe godt å drikke/tygge på rett etterpå. Anonymkode: c2430...73f Amoxicillin stinker ja, stinker dikloksacillin også? Anonymkode: 0ef88...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #33 Del Skrevet 1. januar 2020 Spør om å få byttet til Imacillin. Min yngste kastet opp hver dose når hun fikk Apocillin. Fikk derfor bytte til Imacillin, og den tok hun uten problem. Trenger mindre av den + at den smaker ganske godt. Anonymkode: ccfb9...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 2. januar 2020 Forfatter #34 Del Skrevet 2. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ørebarn, og har hatt mange ørebetennelser. Men har du hørt om du kan få øredråper? Det funker i hvertfall veldig bra på meg.😊 Anonymkode: 475b3...399 Jeg spurte legen siste gangen vi var inne, men det bare fnøs han av, og sa at det fantes ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #35 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg må si at til å utgi deg for sykepleier virker du rimelig hjelpeløs ifh basis kjennskap rundt legemiddeler. Tror man kan få ab utlevert flere ganger på resepten fordi man ikke liker formen den kommer i, kjenner ikke konseptet med reiting, og klarer ikke bruke felleskatalogen (eller google for den del). Terra-Cortil er øredråper med antibiotika og kortikosterioder, primært til bruk ved mellomørebetennelse med perforasjon eller sekresjon, men det går helt fint an å be om det i et forsøk når du ikke får i ungen medisin på andre måter. Anonymkode: 3700e...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #36 Del Skrevet 2. januar 2020 9 timer siden, tutta23 skrev: Jeg spurte legen siste gangen vi var inne, men det bare fnøs han av, og sa at det fantes ikke. Merkelig, jeg fikk øredråper for under ett år siden når jeg gikk gravid til og med. Og min øyespesialist har gitt det til meg veldig mange ganger 😊 Anonymkode: 475b3...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #37 Del Skrevet 2. januar 2020 Har akkurat vært gjennom det samme. Mikstur gikk rett og slett ikke, så vi måtte bytte til tabletter som vi knuste i en skje med syltetøy. Da gikk det bare fint. Anonymkode: 44df8...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå