Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tenkt til eller har holdt tale til sin mann?

Jeg har veldig lyst, men er litt usikker på hva jeg skal si. Hva hører med i en tale som bruden holder?

Skal jeg takke mamma og pappa, svigermor og svigerfar, søsken o.l. ?

Eller skal jeg bare fortelle min kjære om hvor fin han var første gang vi møttes, og hvor glad jeg er i han o.l.?

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å holde tale for min mann, og vi gifter oss allerede til lørdag. Talen er egentlig skrevet for ett par mnd siden men jeg har ikke tatt den frem igjen for å se på den og gjøre eventuelle justeringer - så det bør jeg vel gjøre snart.

Jeg skal takke foreldrene mine for en fin oppvekst, svigerfamilien for at de har tatt så godt imot meg og vår felles venninne som førte meg og min kjære sammen.

Så skal jeg fortelle noen morsomme ting om min kjære og til slutt avslutte med noen flotte ord om min kjære mann og hvor høyt jeg elsker han.

Alt dette uten å begyne å grine - og det blir vanskelig siden jeg er en skikkelig sippehøne!

Skrevet

Jeg valgte å holde tale til min mann. Men jeg alt i en sang til han. Men hvis jeg skulle ha snakket til han så hadde jeg tatt med alt det du skrev. Både takket mine foreldre, hans foreldre og fortalt litt hvordan jeg følte det for han. Sleng gjerne med en morsom historie.

Her er det bare å slippe fantasien løs!! :ler:

Lykke til!!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Glem ikke forloveren din oppe i det hele, for hun gjør jo en viktig jobb hun også. Viktig å takke henne for det :wink:

Skrevet

Jeg hadde tenkt å holde tale, men nå i det siste heller jeg mer mot å holde en minikort tale, og så lage sang til ham. Men vi får se hva det blir.

Skrevet

Jeg holdt tale til min mann, og det er jeg veldig glad for! Hadde først tenkt å takke mine foreldre og svigerforeldre i talen, men for min del ble det mest riktig å kun ha fokus på min kjære. Jeg innledet med et dikt, og knyttet dette opp mot min mann og vårt forhold. Så fortalte jeg om noen vakre øyeblikk vi har hatt sammen, og om noen morsomme! Jeg måtte ta flere pauser fordi jeg holdt på å begynne å grine, men klarte heldigvis å holde roen og bare le litt av min egen sentimentalitet.

Skrevet

Jeg har skrevet et lite eventyr jeg. Det handler om ei prinsesse som møter kronprinsen og forteller "historien" vår.

Talen har eventyrtingene i seg og avslutter med "Snipp snapp snute, eventyret er ikke ute" :hjerter:

Skrevet

Jeg har også skrevet et eventyr, ihvertfall historia om oss skrevet på ein slik gamaldags og eventyraktig måte. Lenge siden jeg skrev den, så jeg må vel grave den frem og flikke litt på den tenker jeg. Men har jo goooood tid enda.

Skrevet

Til og begynne med kommer jeg til å takke svigers, mine foreldre, min søster (som også er forlover) og hans søsken. Dette gjør jeg fordi jeg føler at de fortjener det. Resten av talen kommer er viet min kjære. Jeg har forsøkt å ha potensielt "tåre-materiale" :grine: til slutt i talen.

Skrevet

Jeg har allerede talen liggende klar. Jeg kommer til å rette den kun til min kjære. Trodde faktisk det var en regel for det, men for all del, man gjør selvfølgelig som man vil.

Et problem; jeg synes usjarmerende nok at talen min er riktig god. Får skikkelig klumt i halsen og tårer i øynene hver gang jeg leser den. Gruer meg derfor litt når jeg tenker på at alle disse menneskene skal sitte å høre på at jeg tåredryppende lirer av meg min kjærlighet. Tror jeg er nødt til å late som det bare er meg og han i rommet når jeg skal til pers :roll: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...