Gå til innhold

Dyreparken og Kaptein Sabeltann forestilling med 2 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å reise til dyreparken til sommeren. "Problemet" er bare at da vil vi ha en 2 mnd liten baby på slep. Med storesøsknene vet jeg at dette ikke hadde vært noe pes. Ser for meg bæresele og hørselvern tilpasset nyfødt. Å det er ikke verre at dersom det ikke går, så får jeg gå ut  fra forestillingen med baby, mens far sitter igjen med eldre søsken. 

Er det noen som har erfaring og evt tips? Hvordan er egentlig lydnivået på forestillingen? Lurt å skaffe billetter helt bakerst? 

Anonymkode: 873b2...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trenger du egentlig å dra på forestillingen med babyen, du da? Kan du ikke bare være på hotellet den kvelden med babyen, så kan far dra på forestillingen med de eldre barna? Jeg skriver det sånn at far går på forestilling, siden du sannsynligvis ammer, men om babyen tar flaske, kan man alltids snu på rollene og pumpe seg, så kan far gi flaske på hotellrommet.

Jeg ville ikke sett poenget i å dra en så liten baby på en sånn forestilling. Skriking og vræling og utilpass unge som kanskje bæsjer på seg osv. Det er ingen vits å bruke billettpenger på det. I den alderen har de jo bæsjebleier 10 ganger om dagen omtrent...  

Endret av Million
  • Liker 15
Skrevet

Det er jo kanondrønn og andre høye lyder, men jeg har sett at folk har med små babyer på forestillingene. Ville ordnet billetter ved en midtgang slik at du ikke må gå forbi masse folk om du må gå av gårde med babyen. Ikke nødvendigvis helt bakerst, men iallefall på det bakre amfiet. Toalettene er nærmest om du sitter på venstre side, vognparkeringen er på høyre side. Så må du bare finne ut hva du vil sitte nærmest 😊

Anonymkode: c5b46...74a

Skrevet

Du og babyen blir på hotellet. Far tar med de eldre barna. En nyfødt har ingen glede av å dra på Kaptein sabeltann-forestilling, og forestillingene er jo også på et tidspunkt som babyen burde sove på. 

Anonymkode: e5e56...250

• Liker 10
Skrevet

Ville ikke tatt med baby. Er mørkt, masse lyd, trangt... var også pøsregn sist gang vi var der. 

Anonymkode: aede5...edf

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er så veldig kult å dra med seg en baby dit, nei. Sånn er vel babytiden, den splitter familien i noen situasjoner. 

Anonymkode: 8ef33...ca0

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bedre at mor eller far får litt alenetid med storesøsken enn å begynne å ta med seg et spedbarn?

Anonymkode: 413a9...848

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke tatt med spedbarn. Det er høyt lydnivå og ikke sikkert du får vogna inærheten.,,,

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vurderer å reise til dyreparken til sommeren. "Problemet" er bare at da vil vi ha en 2 mnd liten baby på slep. Med storesøsknene vet jeg at dette ikke hadde vært noe pes. Ser for meg bæresele og hørselvern tilpasset nyfødt. Å det er ikke verre at dersom det ikke går, så får jeg gå ut  fra forestillingen med baby, mens far sitter igjen med eldre søsken. 

Er det noen som har erfaring og evt tips? Hvordan er egentlig lydnivået på forestillingen? Lurt å skaffe billetter helt bakerst? 

Anonymkode: 873b2...239

På slep...? Det høres ut som du gleder deg til å bli mor igjen.

Anonymkode: 90418...e6e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel at det bare er et uttrykk. 

Anonymkode: 4e322...706

• Liker 12
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Er du seriøs? 

Anonymkode: e003b...86d

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du og babyen blir på hotellet. Far tar med de eldre barna. En nyfødt har ingen glede av å dra på Kaptein sabeltann-forestilling, og forestillingene er jo også på et tidspunkt som babyen burde sove på. 

En 2 mnd gammel baby er jo døgnvill. Ingen av mine tre sovnet før sent på kvelden på den alderen. Men pga støy og uro ville jeg droppet å reise dit med babyen. 

Anonymkode: 4caeb...312

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vurdert engang å ta med baby på det. Vi har vært der flere ganger og frem til minste var 5 år så var en av oss voksne på hotellet med Han mens han sov og den andre voksne var på forestilling med de eldre barna. Det funker sikkert å være der med yngre barn enn 5 år for de som er litt tøffe, men en baby har ingenting der å gjøre. Veldig høy lyd, trang og du risikerer dårlig vær. 

Anonymkode: 0a5cb...cc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Den ene gangen var den minste fire år. Det var overraskende høye og skremmende lyder.. men det er jo langt fra sikkert at en baby vil reagere på det. Hvis du tenker du vil gå, kjøper du en ekstra voksenbillett også sover kanskje babyen gjennom det hele, eventuelt så triller du eller barnets far en tur. En annen mulighet er at en av dere voksne ikke blir med og heller blir «hjemme» med babyen.

umulig for kg å svare på om dere får en sovebaby som tåler lyder eller der motsatte  

AnonymBruker
Skrevet

En så liten baby har ingenting der å gjøre. 
Den skal og trenger ikke bli så overstimulert når den er så liten. Det aller viktigste den trenger er ro, stabilitet og sin trygghetsperson.

Anonymkode: a5749...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Million skrev:

Trenger du egentlig å dra på forestillingen med babyen, du da? Kan du ikke bare være på hotellet den kvelden med babyen, så kan far dra på forestillingen med de eldre barna? Jeg skriver det sånn at far går på forestilling, siden du sannsynligvis ammer, men om babyen tar flaske, kan man alltids snu på rollene og pumpe seg, så kan far gi flaske på hotellrommet.

Jeg ville ikke sett poenget i å dra en så liten baby på en sånn forestilling. Skriking og vræling og utilpass unge som kanskje bæsjer på seg osv. Det er ingen vits å bruke billettpenger på det. I den alderen har de jo bæsjebleier 10 ganger om dagen omtrent...  

Gratis for barn under tre år. 

Anonymkode: aaf28...9d5

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 mnd gammel baby har ikke døgnrytme...

Anonymkode: aaf28...9d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der da eldste var 4 år. Får tok med han inn  mens jeg trillet rundt med tvillingene på 6 mnd. 

Anonymkode: 640e5...f26

Skrevet

Jeg kunne tatt med baby på 2mnd i selve parken. Hadde da tilpasset det best mulig. Om baby måtte blitt ammet hadde jeg satt meg ned det første passende stedet (og hadde ikke hatt noe problem med å sitte meg på bakken om det hadde vært nødvendig). Men hadde aldri tatt med på forestillingen. 

Skrevet

En av foreldrene går på showet, den andre er med babyen. Du vet ikke om det plaskregner, er iskaldt osv selv i juli, du vet ikke hvordan babyen som kommer blir, i det hele tatt... Hvis dere velger å gå alle mann bør dere sikre dere om at dere sitter et sted rett ved der det er lov å ha med vogn, og selvfølgelig hørselvern osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...