Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre når jeg ikke får tak i sjefen? Jeg er daglig leder, og vi har tre ansatte. Han skulle komme hjem i går, men har ikke hørt noe fra han. Jeg har ikke vært i denne jobben så lenge, og jeg føler at jeg er stuck med alt ansvaret alene nå. Det er en ny ansatt, og jeg vet ikke hvilke avtaler sjefen har gjort med han. Fordi vi skulle ha snakket om dette i går, og lagt en plan. Føler det er skikkelig uansvarlig og bare la denne ny ansatte komme på jobb 2 januar. Han vet i hovedsak hva han skal gjøre, men jeg føler virkelig at det gir et dårlig inntrykk at han bare blir sendt ut i det. Jeg har jobbet mest med papirarbeid den første tiden for å få orden på en del ting, så jeg har ikke fått tid til å ha opplæring "på golvet" hvis dere forstår. Så jeg kan ikke hjelpe denne ansatte heller. Jeg kan jo prøve, men....

Vi skal kjøpe en ny henger.  Jeg har vært kontakt person og vært og sjekket den. Uansett føler jeg meg ikke komfortabel med å ta den avgjørelsen om å kjøpe den akkurat nå. Hadde jeg jobbet her i et år og visste hvilke ting jeg skulle se etter, hadde det ikke vært noe problem. Jeg har utdanning innenfor regnskap og administrasjon, ikke sjekke henger.( den er brukt).

Vi må også anmelde noe, og det haster litt. Uansett hadde ikke politiet tid før 2 januar.

Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg vil at bedriften skal være seriøs og ta vare på sine ansatte. Akkurat nå føler jeg at alt er bare styr! Angrer virkelig på at jeg tok denne jobben, men kan ikke slutte før jeg har fått ny. Hva kan jeg gjøre om jeg ikke får tak i sjefen? Og noen tips til å få tak i en sjef som har dropped of the face of the earth?Så han hadde vært aktiv på facebook rundt kl 8 i dag tidlig.

Er det ok og reise hjem til han hvis han ikke har dukket opp innen den 2 januar? 

Anonymkode: 97f77...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sende melding til folk på Facebook uten å være venn med de. Så det er smartere å gjøre det, enn å dra hjem til vedkommende. For det er ikke smart. 

Sender du melding på Facebook så får jo personen kanskje et pling i lomma på grunn av lyden, når meldinga kommer.

Anonymkode: 1900b...51a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sende melding til folk på Facebook uten å være venn med de. Så det er smartere å gjøre det, enn å dra hjem til vedkommende. For det er ikke smart. 

Sender du melding på Facebook så får jo personen kanskje et pling i lomma på grunn av lyden, når meldinga kommer.

Anonymkode: 1900b...51a

Er venn med han på facebook, så har prøvd og sende melding der alt.

Ts

Skrevet

Hadde dere avtale om å snakkes før den 2.januar da?

Anonymkode: 8333c...8aa

Skrevet

Når det gjelder den nyansatte, kan du lage en avtale med en av de ansatte på gulvet om hjelpe/være «fadder» de første dagene? I tilfelle sjefen ikke kommer? Du tar imot vedkommende, snakker litt og introduserer den som skal bidra? Ellers tenker jeg at sjefen sannsynligvis har tatt seg ekstra dag fri, men dumt å ikke gi beskjed eller være tilgjengelig. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere avtale om å snakkes før den 2.januar da?

Anonymkode: 8333c...8aa

Ja, vi hadde avtale om å ha tlf møte i går og i dag

ts

Skrevet
11 minutter siden, Kanutte skrev:

Når det gjelder den nyansatte, kan du lage en avtale med en av de ansatte på gulvet om hjelpe/være «fadder» de første dagene? I tilfelle sjefen ikke kommer? Du tar imot vedkommende, snakker litt og introduserer den som skal bidra? Ellers tenker jeg at sjefen sannsynligvis har tatt seg ekstra dag fri, men dumt å ikke gi beskjed eller være tilgjengelig. 

Han har heldigvis hatt litt opplæring, så jeg får vel bare reise dit og ønske han velkommen. Problemet er at alle nøklene til bilene er hjemme hos sjefen akkurat nå i jula. 

ts

Skrevet

Her må du bare ta ansvar og bestemme deg for hva som skal gjøres. Du er daglig leder, altså ansvarlig for alt. Utrolig merkelig at du ikke har mer erfaring når du har fått en så viktig tittel. Og veldig uproff sjef som ikke svarer!! Her hadde ikke jeg stått som daglig leder på papiret i hvert fall!

Anonymkode: 4e5aa...4a9

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har heldigvis hatt litt opplæring, så jeg får vel bare reise dit og ønske han velkommen. Problemet er at alle nøklene til bilene er hjemme hos sjefen akkurat nå i jula. 

ts

Og da hadde jeg reist hjem til sjefen sporenstreks 2. januar om han ikke var der når den nyansatte kom. 

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som at du ikke har så mye erfaring fra arbeidslivet, men slapp av, dette vokser du på og lærer av. Det er ganske vanlig med sjefer som "bare blir borte", men de dukker som oftest opp igjen på mirakuløst vis. Sjefen din melder seg sikkert før 2. januar. Fram til da, slapp av og lat som du har kontroll. Og hvis du ikke skulle høre fra ham (sånne sjefer er som oftest middelaldrende eller eldre menn), sett den nyansatte til å jobbe med en av de andre, helst en av dem som har vært der lengst og som du stoler mest på.

Hvis du har fått fullmakt til å ta avgjørelsen om å kjøpe hengeren, du virkelig MÅ kjøpe den nå og den virker ok, så gjør du det. Hvis det kan vente, så lar du det vente.

Politianmeldelsen får du uansett ikke gjort noe med, så den får også vente. 

Altså, jeg skjønner at du er stresset, men slapp av. Hva er egentlig det verste som kan skje? Det står ikke om liv eller millioner her, går jeg ut fra?

Pust med magen, og hva du enn gjør: IKKE reis hjem til ham. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du bare ta ansvar og bestemme deg for hva som skal gjøres. Du er daglig leder, altså ansvarlig for alt. Utrolig merkelig at du ikke har mer erfaring når du har fått en så viktig tittel. Og veldig uproff sjef som ikke svarer!! Her hadde ikke jeg stått som daglig leder på papiret i hvert fall!

Anonymkode: 4e5aa...4a9

Jeg skulle ikke være daglig leder, skulle bare være ansvarlig for administrasjon og økonomi...Sa ok til det siden bedriften er så liten, og at jeg tar over kun øk/adm når bedriften når den blir større.

ts

Skrevet
35 minutter siden, Kanutte skrev:

Og da hadde jeg reist hjem til sjefen sporenstreks 2. januar om han ikke var der når den nyansatte kom. 

Takk, Skal bedriften gå rundt må de ansatte nesten ha nøkler!

Jeg har jobbet siden jeg var 16, og 10 år i en statlig bedrift. Aldri opplevd dette før nå.

ts

Skrevet
31 minutter siden, ti10 skrev:

Høres ut som at du ikke har så mye erfaring fra arbeidslivet, men slapp av, dette vokser du på og lærer av. Det er ganske vanlig med sjefer som "bare blir borte", men de dukker som oftest opp igjen på mirakuløst vis. Sjefen din melder seg sikkert før 2. januar. Fram til da, slapp av og lat som du har kontroll. Og hvis du ikke skulle høre fra ham (sånne sjefer er som oftest middelaldrende eller eldre menn), sett den nyansatte til å jobbe med en av de andre, helst en av dem som har vært der lengst og som du stoler mest på.

Hvis du har fått fullmakt til å ta avgjørelsen om å kjøpe hengeren, du virkelig MÅ kjøpe den nå og den virker ok, så gjør du det. Hvis det kan vente, så lar du det vente.

Politianmeldelsen får du uansett ikke gjort noe med, så den får også vente. 

Altså, jeg skjønner at du er stresset, men slapp av. Hva er egentlig det verste som kan skje? Det står ikke om liv eller millioner her, går jeg ut fra?

Pust med magen, og hva du enn gjør: IKKE reis hjem til ham. 

Hengeren kan vente, politianmeldelsen kan ikke vente.

Så du mener de ansatte skal reise hjem og hente nøklene da?

ts

Skrevet

Jeg ville ikke ha sendt ansatte, spesielt ikke nyansatte, hjem til noen som er bortreist for å hente nøkler.

Men i prinsippet er ens private hjem den enkeltes private hjem. Andre, inkludert arbeidsgiver og kollegaer, har ikke tilgang dit uten avtale.

Så du må vente til du får tak i vedkommende og enten få nøklene av han eller avtale noe for å løse problemet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hengeren kan vente, politianmeldelsen kan ikke vente.

Så du mener de ansatte skal reise hjem og hente nøklene da?

ts

Du sa selv at politiet ikke hadde tid før 2. januar, altså er det ikke noe du kan gjøre med det nå. Du må vente. Og du får informasjon på politistasjonen/lensmannskontoret om hvordan du går fram.

Angående nøkler, jeg antar at det er arbeidsdagen 2. januar det er snakk om. Vent til litt utpå ettermiddagen i morgen, så ringer du sjefen på nytt hvis han ikke lar høre fra seg selv. 

Du må lære deg å slappe av. Dette kommer garantert ikke til å være siste gang sjefen din fordufter. 

Skrevet
2 timer siden, ti10 skrev:

Du sa selv at politiet ikke hadde tid før 2. januar, altså er det ikke noe du kan gjøre med det nå. Du må vente. Og du får informasjon på politistasjonen/lensmannskontoret om hvordan du går fram.

Angående nøkler, jeg antar at det er arbeidsdagen 2. januar det er snakk om. Vent til litt utpå ettermiddagen i morgen, så ringer du sjefen på nytt hvis han ikke lar høre fra seg selv. 

Du må lære deg å slappe av. Dette kommer garantert ikke til å være siste gang sjefen din fordufter. 

Selvfølgelig må jeg vente til 2 med politiet! Men når du skriver politianmeldelsen får vente tenker jeg mer at du mener etter 2 jan.

Ja, arbeidsdagen 2 januar. De skal egentlig starte mellom 6-7.

Hadde dere visst hele historien så forstår dere nok! Vil ikke skrive mer her om situasjonen! Jeg skal i hvertfall få han til å fjerne med fra daglig leder posisjonen på brreg. Så skal jeg være vanlig ansatt. Så kan han fordufte akkurat når det passer han!

Ts

Skrevet

Hvordan går det? Fått tak i sjefen?

AnonymBruker
Skrevet

Sjef som bare forsvinner.. hmm, det høres meget kjent ut.. hvordan de fikk sjefsstillingen er utrolig.. de kjenner knapt nok til arbeidet som skal gjøres på gulvet, ikke deltar de i dette arbeidet heller, og man ser de bare en sjelden gang.. men det er sånne sjefer ola nordmann ser opp til..

Anonymkode: 2f4b1...efa

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjef som bare forsvinner.. hmm, det høres meget kjent ut.. hvordan de fikk sjefsstillingen er utrolig.. de kjenner knapt nok til arbeidet som skal gjøres på gulvet, ikke deltar de i dette arbeidet heller, og man ser de bare en sjelden gang.. men det er sånne sjefer ola nordmann ser opp til..

Anonymkode: 2f4b1...efa

Selv sjefer kan være bortreist i forbindelse med høytider.

Anonymkode: a349d...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Regner med han driver innen transport eller anlegg og har feriert i Thailand 🤪

Anonymkode: 34c6e...380

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...