AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Hei! Er det noen her som har erfaring med å jobbe i Spania? Jeg er 23 år og har gjennom lengre reiser lært spansk. Jeg snakker ikke flytende enda, men er på veldig god vei. Kunne veldig gjerne tenkt meg å jobbe i Spania til sommeren. Har noen erfaring med å jobbe for ving, tui, osv.? Hvordan var det? Fikk dere snakket spansk? Tjente dere noe utover det dere trengte for å leve der? Ellers kan jeg søke på jobb som au pair eller jobbe frivillig på hostel, men her vet jeg man tjener minimalt (og jeg vil gjerne klare å dekke bokostnadene mine her hjemme samtidig uten å bruke opp sparepengene). Anonymkode: f35d0...323
tirben Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Jeg har jobbet som guide i Spania for lenge siden. Vet ikke hvordan det er nå , men da fikk vi bo gratis enten i leilighet eller hotell. Vi fikk også utbetalt diettpenger og litt lønn utover det. For meg var ikke det nok til å dekke boutgifter hjemme, så jeg leide ut leiligheten min her. Men det var absolutt nok penger å leve av der. Jeg kunne ikke spansk da jeg reiste dit, men lærte det underveis. Fikk brukt språket både på jobb og blant venner. Da jeg var ung, var dette en perfekt jobb. Fikk masse venner, og fikk oppleve mye. Men om du bare kan jobbe i noen måneder, vet jeg ikke. De fleste reiseselskap har vel guideskoler, og så blir man gjerne ansatt på 6 mnd kontrakter. Jeg jobbet på forskjellige steder som Kanariøyene, fastlands Spania, Tyrkia, Kroatia og London. Dette var "livet mitt" i noen år. En erfaring jeg ikke ville vært foruten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå