Gå til innhold

Chromecast fra Mac

Diana

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har etter anbefaling fra venner kjøpt meg google chromecast. Noen som vet om det er mulig å caste fra dataen? Jeg har MacBook Air. Og hvordan jeg går frem for å gjøre det? Jeg har prøvd å google litt, men finner ikke ut hvordan det eit gjøres

Endret av Diana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jojo jojo skrev:

Nei, det er ikke mulig å caste fra Macbook. Bruk heller mobiltelefonen. 

Okei. Takk for svar. Ja bruker telefonen også, men har noen serier på dataen jeg gjerne skulle sett på tven uten å slippe å styre med hdmi oppkobling. Men da gjør jeg bare det stede :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du caste? Er det via Chrome så klikker du på cast-ikonet i nettleseren. Andre apper har også samme ikon om de støttes, men du caster da fra appen du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jojo jojo skrev:

Nei, det er ikke mulig å caste fra Macbook. Bruk heller mobiltelefonen. 

Sitter med en mirakel-macbook air jeg i mitt tilfelle. Du skal helt fint klare å caste fra en Air, vi gjør det så fint hver dag. 

gå til http://chromecast.com/setup og last ned en extension til chrome, vips så er du i gang. 

edit; når du skal caste trykker du på den firkanten med wifi signalet på skrått, apper som netflix har denne på bunnlinjen. 

Screen Shot 2019-12-31 at 19.58.31.png

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dillyduzit skrev:

Sitter med en mirakel-macbook air jeg i mitt tilfelle. Du skal helt fint klare å caste fra en Air, vi gjør det så fint hver dag. 

gå til http://chromecast.com/setup og last ned en extension til chrome, vips så er du i gang. 

Så kjekt :) En extensin til chrome? Hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Diana skrev:

Så kjekt :) En extensin til chrome? Hvor finner jeg det?

Om du følger den linken, så får du alt servert. Ellers søker du bare på google etter chrome extensions så langt du bruker chrome som nettleser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vise en fane fra Chrome via en Chromecast, men det funker bare sånn passe, og er ikke den tiltenkte bruken for dingsen. En Chromecast er en liten datamaskin med Netflix, HBO, Spotify, etc. installert, og telefonen eller PCen din fungerer som fjernkontroll. Den er ikke laget for å speile innholdet til en annen skjerm. Ønsker du det er AirPlay, Steam Link eller rett og slett en HDMI-kabel en mye bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, dillyduzit said:

edit; når du skal caste trykker du på den firkanten med wifi signalet på skrått, apper som netflix har denne på bunnlinjen. 

Screen Shot 2019-12-31 at 19.58.31.png

Har en eldre Macbook pro, og det har aldri vært mulig å kaste fra selve Macbook. Og det du beskriver er jo bare fra nettleseren, det vil jo ikke kaste det som ligger på selve maskinen, eventuelt DVD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil caste noe som ligger på selve maskinen. Jeg har noen serier jeg har lastet ned jeg vil se på tven istedenfor på dataen. Men da tar jeg heller bare å bruker en hdmi overgang :) funker fjell det au 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/31/2019 at 12:49 PM, Diana said:

Hei

Jeg har etter anbefaling fra venner kjøpt meg google chromecast. Noen som vet om det er mulig å caste fra dataen? Jeg har MacBook Air. Og hvordan jeg går frem for å gjøre det? Jeg har prøvd å google litt, men finner ikke ut hvordan det eit gjøres

Kan fint gjøre det fra nettlesere som chrome, opera eller vivaldi iallfall.  Så vidt jeg vet skal det la seg gjøre med feks VLC også for lokale videofiler.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...