Gå til innhold

Kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til utførelse av kirkeprogrammet? Jeg har litt lyst å lage det, men vet ikke helt hvordan...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ei strektegning av kirka som jeg hade tenkt å ha på framsida, men endte opp med et fint bilde av meg og mannen min, og satte det sammen med navna våre, dato ol. på framsida, og satte sangene med tekster inni og på baksida. De ble enkle, men stilige. (Bretta et A5 ark i to) Men mulighetene er mange! Lykke til! :blomst:

Gjest gjest1
Skrevet

Send meg ein PM med mail-adressa di, så kan eg sende deg ein kopi av vårt.... :)

Skrevet

Jeg har forsiden klar, det er en tegning av det bildet vi hadde av oss på invitasjonene...

Det jeg sliter litt med er oppsett og papirtype, for det papiret jeg har er så tynt. Grunnen til at jeg har akkurat det, er at det er det eneste a4 arket (brettes dobbelt) i samme farge som invitasjoner, bordkort og festprogram.

Så hvis jeg skal printe på begge sidene så slår det igjennom og blir rett og slett ikke pent.

Et alternativ er kanskje å ha det fargede papiret som 'omslag' og printe programmet på tykkere hvitt papir og legge inni...?

Skrevet

Jeg jobber med vårt nå, bruker Microsoft Publisher. Det funker helt fint med Word også, hvis man ikke har Publisher.

Det greieste er å dele opp et A4 ark i 4 deler, og så fylle ut de. Forsiden vil være på høyre side av det ene arket.

Jeg har brukt en strektegning av kirken sammen med andre elementer som går igjen i alle trykksakene våre på fronten, og navnene våre og dato. Inni er det hele gangen i vielsen, med navn på all musikk, hvilke tekster som leses og hvem som leser eller utøver hva. Det tok de neste 3 bolkene. Nå skal det bare printes og brettes, så er vi i boks. Bruker vanlig papir, det gjør ikke noe at det ikke er superfancy.

Catzy

Skrevet

Vi har ikke laget det enda, men tenkte å gjøre som Catzy.

Bruker også helt vanlig pair.

Men jeg lurer veldig på hvor mange vi skal printe opp. ok, vi er 40 gjester til bryllupet -og jeg vet noen andre dukker opp i kirken (moren til forloveren min bl.a sa hun ville komme), men hvor mange "nysgjerrige" og perifere kjennte kan man egentlig regne med?

Skrevet

Vi har kjøpt pent struktur papir på Binders. Kostet 170 kr for pk på 100.

Skrevet

Har ikke tenkt å ha kirkeprogram vi.

Må man ha det da?

Skrevet

Man tenger ikke å ha kirkeprogram. Hvis man ønsker at gjesteen skal synge med på salmene, kan det være greit å ha de. Eller dere kan bruke salmebøkene i kirken.

Skrevet

Man trenger ikke å ha kirkeprogram, det går fint annt å dele ut salmebøker til gjestene.

MEN - for de som bruker salmebøker. Pass på at presten opplyser om salmen høyt og tydelig - og ikke minst gir tid for gjestene å bla seg frem, før organisten er halvveis uti første verset.

Skrevet

Det greieste er å dele opp et A4 ark i 4 deler, og så fylle ut de. Forsiden vil være på høyre side av det ene arket.

Blir det ikke veldig lite da? Eller er det bare jeg som ikke skjønner helt?

Hvordan bretter du det?

Har en dårlig dag idag, ser ut som jeg trenger det inn med teskje :roll:

Ser at vi har publisher, men har aldri brukt det. Skal utforske det litt!

Skrevet

Du bretter A4-arket på midten, så får du 4 flater som er i A5 størrelse: front, 2 midt i bladet og baksiden. Trikset er å huske hvilken side som er fronten når du skal lage oppsettet i Word.

Catzy

Gjest Teletubbien
Skrevet

Apropos - hvilke salmer har dere - og har dere noe mer program i kirken :roll:

Skrevet
Du bretter A4-arket på midten, så får du 4 flater som er i A5 størrelse: front, 2 midt i bladet og baksiden. Trikset er å huske hvilken side som er fronten når du skal lage oppsettet i Word.

Catzy

Ja, selvfølgelig... Det er slik jeg har gjort det foreløpig selv også... (dumme meg, så for meg at du bretta to ganger... :roll: Er litt klarer i hodet nå!! ;-) )

Skrevet

Ja, Veslo, det gjorde jeg! Tusen takk, det var kjempefint!!

Har bare ikke sulla meg til å svare enda!

Det er bygd opp likedan som det jeg har gjort -

satt og skulle sende deg mitt igår, men tida strakk ikke til... :)

Gjest Gjesten
Skrevet

Ser dere skal ha Blott en dag, det er den nydeligste salmen jeg vet om :-)

Skrevet

Vi trykket opp på helt vanlig papir - fant et bilde av kirken, kjørte det gjennom Photoshop slik at vi endte opp med et svart-hvitt bilde som så veldig gammelt ut, og brukte det på forsiden.

Så hadde vi gudstjenesten punkt for punkt, med sangtekster, og navnet på 'de involverte' inni - prest, organist, tekstlesere og forlovere.

Brukte A4 ark brettet på midten.

Vi hadde 56 inviterte gjester, hadde tenkt å trykke opp 100 program, men siden printeren sviktet litt underveis så vi endte opp med 80. Tror det gikk med, faktisk.

TIPS:

Husk å få noen til å legge kirkeprogram på alle stolene fremme ved alteret! Vi endte opp med bare 3 program på deling mellom 6 mennesker, og når min far satte seg over på brudgommens 'gamle' plass etter selve vielsen, satt plutselig brudeparet og hennes forlover uten program og sangtekster!

:hoho:

Hans mor smøg seg over midtgangen og stakk til oss sitt...

Gjest BrudJuli05
Skrevet

Vi lager bare ett lite program (1/4 A4 side) der det står hvilken musikk som spilles osv. (skal ikke ha sanger - borgerlig vielse). Til hvert program fester vi en pose med konfetti. Lager posene selv av tyll og knytter silkebånd rundt som så festes til programmet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...