Gå til innhold

Hvor lenge får 16-åringen din være ute på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ikke egentlig satt en fast tid på vanlige dager, for hun pleier ikke å være så veldig sen, så behovet har ikke egentlig meldt seg for en fast tid. Men idag tror jeg vi må sette et tidspunkt. Mest av hensyn til meg selv, som har lovet å komme å hente.... Jeg vil ikke være den strengeste i gjengen, men det er ikke aktuelt med fullt frislipp heller. Hun skal være sammen med ca 10 stykker, og der er det 1 som har ingen regler, og 1 som har nokså tidlig innetid til  vanlig.

Anonymkode: a6f60...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjenner noen foreldre ville jeg tatt kontakt med disse og spurt hva de tenker. Alltid greit å måtte dra samtidig som noen! 

Ellers har kanskje de de er hos et ønske om når de skal være ferdige? Undersøk det? 

Ellers ville jeg kanskje tenkt 0130 - 0200..... Avhengig av hvor langt unna de er og hva slags fest osv. En liten stund etter midnatt ihvertfall.... Men punkt en her ville vært å høre med de andre foreldrene.... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ulrikke skrev:

Hvis du kjenner noen foreldre ville jeg tatt kontakt med disse og spurt hva de tenker. Alltid greit å måtte dra samtidig som noen! 

Ellers har kanskje de de er hos et ønske om når de skal være ferdige? Undersøk det? 

Ellers ville jeg kanskje tenkt 0130 - 0200..... Avhengig av hvor langt unna de er og hva slags fest osv. En liten stund etter midnatt ihvertfall.... Men punkt en her ville vært å høre med de andre foreldrene.... 

jeg kjenner ikke de andre foreldrene, så det er derfor jeg prøver å finne ut hva som er vanlig...

Skrevet

Da finner du vel først og fremst ut hvor lenge du er villig til å sitte oppe. For min del hadde det vært kl 02. Da er alt av fyrverkerier over og jeg kunne enda fått greit med søvn. 

Anonymkode: 1c2b5...370

• Liker 1
Skrevet

Hun bør få lov å gå ravende full gjennom hele natten. 

Anonymkode: 82db7...07b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg kjenner ikke de andre foreldrene, så det er derfor jeg prøver å finne ut hva som er vanlig...

Det må da være mulig å oppdrive et telefonnummer til en av foreldrene der de skal være? Så kan du høre når de vil at huset skal tømmes? 

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på om de er et fast sted med voksne i nærheten, eller om de reker rundt. Hvis de skal være i et privathjem ville jeg bedt om at hun skaffet tlfnr til de voksne som bor der og ringt med dem. 

Hvis de ikke har noe fast sted ville jeg avtalt henting senest kl 0030. Ingen 16 åringer trenger å være ute nattestid på måfå. 

Kl. 02 er veldig seint. Selv på fester med voksne vet jo vi som er foreldre at etter midnatt så blir det ofte bare fyll og tøys. 

Anonymkode: f63de...f3e

• Liker 6
Skrevet

Vi kommer til å hente ca. kl. 1. Han skal til en kompis vi kjenner veldig godt (og har kjent faren i over 20 år). 

• Liker 2
Skrevet

Vår 16-åring skal ut på fest ,fikk beskjed å komme hjem 01:00-01:30.

Hun må ta nattbuss tilbake ,15min. tur med buss.

Anonymkode: 65e77...ae4

Skrevet

Forstår godt det er vanskelig å skulle sette ett klokkeslett når hun ikke bruker å være sen på kveldene. Med min 17 åring har jeg avtale om at at han melder meg når de andre begynner å reise hjem. De andre vet også at han alltid blir hentet av en av oss, så det er alltid flere som allerede har spurt om de kan få sitte på,  noe vi bare synes er koselig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår 16-åring skal ut på fest ,fikk beskjed å komme hjem 01:00-01:30.

Hun må ta nattbuss tilbake ,15min. tur med buss.

Anonymkode: 65e77...ae4

Der hadde nok min grense gått. Ungdommen kunne gjerne fått være på festen til 04, men ville aldri at 16 åringen skulle ta bussen alene på natten nyttårsaften. Kommer vel mye an på hvor en bor da? Her måtte hun også gått ett langt stykke alene for å komme hjem etter at hun gikk av bussen.

Endret av Alvario
  • Liker 4
Skrevet

Min 16-åring skal være hos en venninne. Mest sannsynlig er også foreldrene der. Hun sykler hjem utpå natta, ikke avtalt noen tid. Hun har gjort det samme gjennom hele juleferien, kommet hjem sent, gjerne etter at vi har lagt oss. 

Har ikje mulighet til å følge med/hente, da jeg jobber til 23 i kveld og må opp på jobb igjen 07 1.  Nyttår....

Anonymkode: 6a23f...9e2

Skrevet

Vår tenåring skal feire i et hus, der foreldrene er i etasjen over. Så her henter jeg når hun vil hjem. I fjor ble det kl. 7 morgenen etter! Men de har det så gøy, at det gjør meg ingenting.

Anonymkode: cf358...493

• Liker 1
Skrevet

Min 16-åring hadde fått lov til 0030 i dag (innetid kl 21 ellers). Men heldigvis så ville hun og kjæresten feire med oss i stedet, så da forsvant den problemstillingen.

Anonymkode: 5addf...b13

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min 16-åring hadde fått lov til 0030 i dag (innetid kl 21 ellers). Men heldigvis så ville hun og kjæresten feire med oss i stedet, så da forsvant den problemstillingen.

Anonymkode: 5addf...b13

Innetid kl 21 for en 16-åring? I helger og uansett om hun bare er hos ei venninne og skravler, og dere evt. henter?? Den synes jeg var i overkant.... Min er bare 14, men klokka 21 hadde jeg overhodet ikke krevd av henne (med mindre de er ute uten mål og mening, da blir det annerledes!)

• Liker 8
Skrevet

Klokka 01. 

Anonymkode: d3a7d...db9

Skrevet

Spørst jo litt på arrangement, grei regel bruker å være at ho må rett heim når det avslutteter der uansett klokke. Deretter litt etter transport og til slutt eit absolutt klokkeslett. 02 ish? 

Anonymkode: 621f1...37a

Skrevet
3 minutter siden, Ulrikke said:

Innetid kl 21 for en 16-åring? I helger og uansett om hun bare er hos ei venninne og skravler, og dere evt. henter?? Den synes jeg var i overkant.... Min er bare 14, men klokka 21 hadde jeg overhodet ikke krevd av henne (med mindre de er ute uten mål og mening, da blir det annerledes!)

Som 16åring hadde jeg allerede bodd for meg selv i et år. Hybel+VGS. Så tilig innetid for en 16åring høres helt tullete ut for meg 😅

Anonymkode: 58c7d...078

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Forumhei skrev:

22.00

Det var litt vell tidlig syns jeg.

Anonymkode: d1170...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...