Gå til innhold

Hvilke måter kjenner du noen har tatt selvmord på?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bare lurer. 

Hva med dere? 

Anonymkode: ee789...21d

Ryddet for omtale av selvmordsmetode. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Videoannonse
Annonse
Gjest Forumhei
Skrevet

Gidder ikke å diskutere det en gang, da selvmord er feigt og noe av det eksotiske man kan gjøre...

Skrevet

Jeg synes ikke noe om å ta opp det i et forum. Ha heller fokus på å få folk til å unngå å begå selvmord. Det finnes alltid en løsning for at det ikke skal skje!

Anonymkode: 09da0...1de

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Forumhei skrev:

Gidder ikke å diskutere det en gang, da selvmord er feigt og noe av det eksotiske man kan gjøre...

En veldig egoistisk måte av deg å se det på da. Hadde du vært empatisk hadde du forstått at for noen er lidelsen uutholdelig og håpet borte. At disse skal måtte lide enda flere år på planeten bare for at ikke du skal bli lei deg, dét er egoistisk det. 

Jeg savner min venninne, men har mere vondt av henne enn meg selv. Da får man håpe de har fått fred nå og ende på lidelsen. 

Du behøver ikke svare mer i tråden da det blir fullstendig avsporing, og dine personlige meninger er også ganske urelevant og respektløs ovenfor både de som lider og de som er etterlatte ved selvmord. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke noe om å ta opp det i et forum. Ha heller fokus på å få folk til å unngå å begå selvmord. Det finnes alltid en løsning for at det ikke skal skje!

Anonymkode: 09da0...1de

Nei det er ikke alltid en løsning har jeg skjønt. Selvom man blir forhindret fra selvmordet som handling er det ikke alltid en mulighet til å få det bedre. Det kan være alvorlig fysisk sykdom som kvalifiserer til aktiv dødshjelp i utlandet, det kan være alvorlig psykisk sykdom, det kan være langvarig rusmisbruk som har ødelagt hjernen så mye at man aldri kan føle glede eller mening i noe som helst, det kan være traumer så torturerende som det aldri er mulig å fjerne. Det kan også være savn eller religiøs overbevisning. Og det får være greit. 

Fint om vi ikke avsporer mer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har rapportert tråden.

Vet ikke om du har fulgt mye med på KG, men svært mange tråder som omhandler selvmord blir stengt, noe jeg håper denne også gjør.

Håper virkelig at moderator ser rapporteringen asap, og sletter innleggene i den.

SLITER DU SOM LESER DETTE? KONTAKT KIRKENS SOS PÅ 22 40 00 40. 

https://www.kirkens-sos.no/telefon

Anonymkode: 4a216...532

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår at trådstarter har behov for å snakke om dette, men jeg syns ikke selvmordsmetoder er bra å spre. Det kan påvirke på en måte vi ikke vil. 

Stor klem til deg i sorgen og fortvilelsen din, TS ❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for omtale av selvmordsmetoder. 

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker, eller selvmordsmetoder på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge dette men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg som sliter med vonde tanker til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...