AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Og når det er snakk om barnehage så står jeg for og ta denne utgiften og.. Anonymkode: 0450d...624
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Det står regler på NAV sine sider hva du må dekke. Små tallerkener er neppe inkludert. Tror han må dekke bleier også. Du kan ringe NAV kontaktsenter å spørre også. Hvis han skulle få 50/50 så vil gjerne ingen betale bidrag - han må dekke alt selv. Det hadde jo vært interessant. Han måtte nok skaffet seg en jobb. Men han får jo ikke 50/50 om ikke du går med på det. Du kan si nei. Så må han evt ta det til domstolene og klare overbevise en dommer om at han takler 50%, når han ikke engang klarer å ta vare på seg selv. Den er nok vanskelig å selge.. Til sist, så kan det være lurt å reflektere litt rundt din rolle i dette. Det var faktisk du som valgte denne premieoksen som far til ditt barn. Anonymkode: 84f93...0d1 16
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Vil ikke du få bidrag forskutert av nav, og han ender opp og måtte betale bidragsgjeld? Anonymkode: 2ee6e...4f0
Nymerïa Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Du må ikke kjøpe noe som helst for han og du trenger ikke dele en eneste ting. Når han har samvær får han ordne seg selv. Hvis han ønsker at noe skal følge med babyen får han spørre selv og så kan du foreslå en ordning som du kan leve med. Og nei, vi fleste mødre står ikke for alle utgiftene. Vi fleste mødre har en voksen mann som far til barnet vårt. 17
Sola* Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 (endret) 1 time siden, NymeriaRhoynar skrev: Du må ikke kjøpe noe som helst for han og du trenger ikke dele en eneste ting. Når han har samvær får han ordne seg selv. Hvis han ønsker at noe skal følge med babyen får han spørre selv og så kan du foreslå en ordning som du kan leve med. Og nei, vi fleste mødre står ikke for alle utgiftene. Vi fleste mødre har en voksen mann som far til barnet vårt. Nå står det på nav hva bidrag skal dekke så ts må sende med klær bla. Vogn og bilstol kan hun fint sende med også for hun har ikke bruk for det når barnet er hos far. Om det er tungvindt er en annen sak. Endret 31. desember 2019 av Sola* 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 5 minutter siden, Sola* skrev: Nå står det på nav hva bidrag skal dekke så ts må sende med klær bla. Vogn og bilstol kan hun fint sende med også for hun har ikke bruk for det når barnet er hos far. Om det er tungvindt er en annen sak. Når far ikke betaler bidrag må hun ikke sende avgårde noe annet enn barnet. Far får fikse selv det han trenger til samvær Anonymkode: 469e5...00d 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 Da krever du bidrag også sender du han listen over hva som skal sendes frem og tilbake, så sender du med det. Du trenger ikke kjøpe to garderober, men sender med det nødvendige av klær og eventuelt bilstol til far, bleier og tallerken får han stå for selv. Helt tullete at han må kjøpe inn klær for samværshelg. Barn vokser mye. Det er for barnet ditt at du gjør det, ikke for noen andre. Men du må kreve bidrag. Anonymkode: 8811b...77a 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 Men det er jo DU som har valgt å få barn med denne mannen? Anonymkode: e044d...fae 7
Sylveon Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 Hvor gammel er han? Hvor gammel er du? Hvis han ikke har inntekt eller har lav inntekt så er han fritatt fra å betale bidrag. Alle mennesker må ha til livsoppholdet. Det er noe NAV kan hjelpe deg med å finne ut av så om du ikke har søkt, så søker du. Selv om han hadde betalt bidrag så er du fortsatt den som må sende med klær og utstyr til barnet hver gang det er samvær. Dette er noe som skal sendes tilbake etter samvær og ikke bli hos han. Hvis han ønsker noe som skal bli der, så er han nødt til å kjøpe det inn selv. Føler han at han trenger egen bilstol når barnet ikke er på samvær, så må han ut og handle selv f.eks. Han må stå for ting som hverdagslige ting som små tallerkner, bleier, kremer, tannbørste og sånt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Hva med å sende sms til farmor og farfar til barnet? De må være stolt av sønnen sin... Bilstol og vogn bør du sende med. Mat og bleier må han kjøpe inn selv Her er barnefar 31 år og forsatt like umoden som du skisserer. Noen blir aldri voksne😊 Anonymkode: 41b9f...70d 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo DU som har valgt å få barn med denne mannen? Anonymkode: e044d...fae Det der er så unødvendig kommentar. Folk kan endre seg, man kan bli gravid på prevensjon og noen ganger tar man rett og slett et dårlig valg. Hvem er du som føler du har rett til å dømme andre slik? Anonymkode: 8811b...77a 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 Har han jobb? For da kan Nav kreve inn bidrag. Jeg hadde ikke sendte med bleier og plastikk tallerkener, kopper og lignende. Det må han faktisk kjøpe selv. Men vogn og store ting hadde jeg sendt med, samme med klær. Og vet ikke hvor lurt 50% er med den mannen, hvis han ikke engang klarer å forsørge verken seg selv, eller barnet. Skal dere ha 50%, så må han jo kjøpe inn klær, bleier, mat og alt barnet trenger hos han. Og betale halvparten av barnehage. Anonymkode: b5845...e83
Peter007 Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Er dette en klassisk situasjonen der dere er blitt foreldre uønsket i ung alder? Ønsket du TS å bli mor? Ønsket far å bli far? Hva med å tenke abort? Noen vil sikkert reagere på spm. Men husk det er en grunn til det meste. Menneskers reaksjoner har en forklaring. Det kan handle om selvfølelse og rettferdighet. Dette både for far og mor. Det er nevnt at NAV har et regelverk for hvordan far plikter bidra økonomisk når dere ikke bor sammen. Barneloven regulerer hvordan bosted, samvær og foreldreansvar reguleres. NAV kan hjelpe deg videre. Familievernkontor kan bidra med rådgivning vedr samvær og bosted. Det handler også om far er bidragsdyktig. Er han ikke kan du søke bidragsforskudd fra NAV.(I stedet for barnebidrag). Ved samvær plikter faktisk bostedsforelder grovt sett å stille med det nødvendige bortsett fra mat, fritid, og møbel (seng). Dette uavhengig om det betales bidrag eller ikke.(Det er uavhengig av hverandre og må iķke blandes). Husk det er ofte et sjokk å bli far uønsket. Det kan ta mange år før noen godtar dette. Noen faktisk aldri. Det beste er kanskje om du ikke stresser dette både for deg selv, barnet og far. Det er iķke sikkert far har noen å snakke med om dette. Han kan føle en skam osv. Det er mor som får ALL HJELP fra det offentlige rundt situasjonen.Det kan føles du får lite hjelp. Men far får ingen ting. Det stilles derimot krav som kan føles som en straff. Du som mor har full kontroll spesielt om far ikke har foreldreansvar (Noe han kan få). Lykke til som forelder. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, Peter007 skrev: Er dette en klassisk situasjonen der dere er blitt foreldre uønsket i ung alder? Ønsket du TS å bli mor? Ønsket far å bli far? Hva med å tenke abort? Noen vil sikkert reagere på spm. Men husk det er en grunn til det meste. Menneskers reaksjoner har en forklaring. Det kan handle om selvfølelse og rettferdighet. Dette både for far og mor. Det er nevnt at NAV har et regelverk for hvordan far plikter bidra økonomisk når dere ikke bor sammen. Barneloven regulerer hvordan bosted, samvær og foreldreansvar reguleres. NAV kan hjelpe deg videre. Familievernkontor kan bidra med rådgivning vedr samvær og bosted. Det handler også om far er bidragsdyktig. Er han ikke kan du søke bidragsforskudd fra NAV.(I stedet for barnebidrag). Ved samvær plikter faktisk bostedsforelder grovt sett å stille med det nødvendige bortsett fra mat, fritid, og møbel (seng). Dette uavhengig om det betales bidrag eller ikke.(Det er uavhengig av hverandre og må iķke blandes). Husk det er ofte et sjokk å bli far uønsket. Det kan ta mange år før noen godtar dette. Noen faktisk aldri. Det beste er kanskje om du ikke stresser dette både for deg selv, barnet og far. Det er iķke sikkert far har noen å snakke med om dette. Han kan føle en skam osv. Det er mor som får ALL HJELP fra det offentlige rundt situasjonen.Det kan føles du får lite hjelp. Men far får ingen ting. Det stilles derimot krav som kan føles som en straff. Du som mor har full kontroll spesielt om far ikke har foreldreansvar (Noe han kan få). Lykke til som forelder. Jeg kan ikke se at det stilles et eneste krav til denne barnemannen på gutterommet Anonymkode: 898fe...71f 5
Peter007 Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke se at det stilles et eneste krav til denne barnemannen på gutterommet Anonymkode: 898fe...71f Les alt jeg har skrevet først og fremst. Jeg har vist til hvilke krav som stilles til det å bli far. Ikke konkret i dette tilfellet. Vi kjenner iķke saken og vil aldri få dette heller. Den som ønsker at det stilles krav må gjøre dette. Det virker som TS.kanskje mangler kunnskap om veiledning om hvordan dette gjøres korrekt. Som du ser har jeg henvist til at NAV og familievernkontor kan hjelpe videre.
CabinCruiser Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: min baby’s far bidrar ikke økonomisk, og betaler heller ikke en dritt (bidrag) og er hjemmeboende med foreldrene sine. tenker mest når det blir pappa helg (annen vær helg) At jeg må stå og kjøpe inn 2 klesskap Og dele vogn/bilstol. Jeg har stått selv for alle utgiftene, uten at far har kjøpt bleier engang. Og har nettopp begynt og få forskudd. Tenker at det faktisk er sykt uretferdig at vi fleste mødre må stå for alle utgiftene selv mens fedre bare forventer at mødre skal sende med alt og fikse alt i samvær! Og vis han får litt penger av foreldrene bruker han det opp på spill, alkohol og mye annet isteden for barnet.. han Krever vogn, Bilstol, bleier, klær, små tallerkner.. kan familievernet hjelpe med dette? Blir gal av at han ikke gidder og bidra økonomisk og krever mye.. Han vil jo vær i barnets liv og krever 50% Anonymkode: 0450d...624 Dette beskriver ingen menn jeg kjenner som har barn. Enten forteller du ikke hele historien, eller så er dette en svært subjektiv oppfatning av tingenes tilstand.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 7 minutter siden, Peter007 skrev: Les alt jeg har skrevet først og fremst. Jeg har vist til hvilke krav som stilles til det å bli far. Ikke konkret i dette tilfellet. Vi kjenner iķke saken og vil aldri få dette heller. Den som ønsker at det stilles krav må gjøre dette. Det virker som TS.kanskje mangler kunnskap om veiledning om hvordan dette gjøres korrekt. Som du ser har jeg henvist til at NAV og familievernkontor kan hjelpe videre. Jeg har lest det lange innlegget ditt to ganger. I tredje siste setning skriver du: Det stilles derimot krav som kan føles som en straff. Hva slags krav er dette? TS kan stille krav til hun blir blå i ansiktet, det kommer hun ingen vei med. Det eneste samfunnet kan kreve er bidrag, det forutsetter at han har inntekt. (I HI står det forøvrig at hun har begynt å motta bidragsforskudd, det tror jeg ikke du fikk med deg). Slik som jeg ser det kan mannen (jeg vil knapt kalle han en far) sitte på gutterommet til han blir 40 uten at det stilles et eneste krav. Og fortsette å bruke pengene han får fra foreldrene på alkohol og gaming. Faktisk så tror jeg ikke man kunne ha funnet en mer ubrukelig "far" til barnet sitt om man hadde gått inn for det. Anonymkode: 898fe...71f 5
Peter007 Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest det lange innlegget ditt to ganger. I tredje siste setning skriver du: Det stilles derimot krav som kan føles som en straff. Hva slags krav er dette? TS kan stille krav til hun blir blå i ansiktet, det kommer hun ingen vei med. Det eneste samfunnet kan kreve er bidrag, det forutsetter at han har inntekt. (I HI står det forøvrig at hun har begynt å motta bidragsforskudd, det tror jeg ikke du fikk med deg). Slik som jeg ser det kan mannen (jeg vil knapt kalle han en far) sitte på gutterommet til han blir 40 uten at det stilles et eneste krav. Og fortsette å bruke pengene han får fra foreldrene på alkohol og gaming. Faktisk så tror jeg ikke man kunne ha funnet en mer ubrukelig "far" til barnet sitt om man hadde gått inn for det. Anonymkode: 898fe...71f Yo ro ro du. FØLES er ikke fakta. Joda men grunnen er at far ikke er bidragadyktig eller ikke betaler bidrag. Det vet vi ikke. Jeg skrev om muligheter for hjelp og veiledning TS kan få. Samfunnet kan IKKE kreve barnebidrag hvis far ikke er bidragadyktig. Det er ikke korrekt alt du skriver. Jeg skrev at den som ønsker noe må fremsette krav. Ikke hva som kan oppnås gjennom krav. At TS har gjort et dårlig valg er jeg ikke uenig i😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 12 minutter siden, Peter007 skrev: Yo ro ro du. FØLES er ikke fakta. Joda men grunnen er at far ikke er bidragadyktig eller ikke betaler bidrag. Det vet vi ikke. Jeg skrev om muligheter for hjelp og veiledning TS kan få. Samfunnet kan IKKE kreve barnebidrag hvis far ikke er bidragadyktig. Det er ikke korrekt alt du skriver. Jeg skrev at den som ønsker noe må fremsette krav. Ikke hva som kan oppnås gjennom krav. At TS har gjort et dårlig valg er jeg ikke uenig i😊 Jeg har ikke sagt noe om hva en fremmed person føler, det er ikke det jeg lurer på. Jeg spør: hvilke krav er det du mener stilles til denne mannen? Anonymkode: 898fe...71f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå