Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde lese boken "hekta på kjærlighet" og tenke over dette er et kjærlighetsforhold eller et avhengighetsforhold. Den boken gav meg en ganske hard oppvekker. 

Ellers er jeg enig med de andre. Et åpent forhold kan sikkert fungere, for noen helt andre enn deg. 

• Liker 6
Skrevet

Denne mannen er en manipulator, løgner og notorisk utro. Jeg har vært i polyforhold og åpne forhold gjennom tredve år og kjenner mange som lever i slike forhold. Poenget er at alle involverte skal ønske å leve slik og det skal være åpenhet og ærlighet. Utroskap og løgner hører definitivt ikke med. Det er fullstendig nedbrytende. Polyamori og åpne forhold er etisk ikke-monogami. Ikke fordi man må ha sex med masse mennesker, men fordi man synes det er en givende måte å leve på -på mange plan.

Røde flagg: Denne fyren trenger konstant bekreftelse på at han er attraktiv og sexy. Han søker konstant spenning. Han finner utroskap og hemmelighold opphissende. Han har vært utro og har løyet mange ganger før. Han har vært utro og har løyet for deg. Han fremlegger dette med åpent forhold som om det er noe positivt for dere, mens det egentlig handler om å få mulighet til å være utro, for en sånn mann trenger at sexen er forbudt og hemmelig. Han kommer til å fortsette å lyve. Og så er han ukomfortabel med at du skal ha forhold til andre. Han er altså egoistisk og ønsker ikke det samme for deg. Det handler om hans behov.

Dette har ingenting med åpent forhold å gjøre og alt med at han ble fersket i utroskap, ønsker å fortsette med utroskap og ikke vil miste deg. Ergo manipulasjon. 

Kom deg vekk, kjære TS (og dette kommer fra en som selv har levd i åpne forhold gjennom tre tiår og som allikevel har blitt rystet over å lese hvordan denne mannen utnytter deg) ❤

Anonymkode: 7f539...7a5

• Liker 14
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier han trives med å være sammen med meg og liker å ha en fast kjæreste han tør åpne seg for og ha et intimt forhold til, så han fikser det der jo greit i det daglige. Har også tenkt det der med å ikke presse noen inn i noe forhold, men han sier nå så at han ikke er presset på noe vis og har valgt dette fordi han ville det selv. Men så dukker da disse frihetstankene når det nå har gått en stund, da. Disse tingene hadde vi snakket om for lenge siden og, faktisk, men han har avfeid det i etterkant og sagt at han sa mye rart siden det begynte bli mer seriøst mellom oss og det føltes uvant. Burde kanskje lagt merke til at det blinket et rødt lys der, ja....

Anonymkode: 5ca07...584

Du skriver at han ikke er en utro type til vanlig . Hallo det er nettopp det han er. Han kjørfer dobbelt på slutten av forhold og har vært utro med deg. Han hadde vel ikke avtalt åpent forhold før han var utro ? For en skit støvel av en mann. Hadde gått og aldri sett meg tilbake . Du har ikke noe å vinne på dette forholdet, du vil alltid gå og kjenne på en usikkerhet, det er ingen mann verdt

Anonymkode: 29181...fcf

• Liker 9
Skrevet

Ikke kast bort tiden din på sånne griser. Finn deg en seriøs mann.

Anonymkode: 21025...908

• Liker 4
Skrevet

Det virker som om han allerede er i ferd med å bryte deg ned. Du høres ikke ut som en som ønsker åpent forhold. Han ønsker spenningen det er å bedra deg. Den damen han traff på ferie tilbragte han også tid med, så han investerer i andre enn deg. Jeg tror du vil bli svært ulykkelig i et slikt forhold. I din situasjon hadde jeg sagt klart nei til hans ønske. M.a.o. LØP

Anonymkode: 59681...83a

• Liker 4
Skrevet

Hva med kjønnssykdommer? Noen smitter også med kondom. Du bør snakke med legen din om HPV-vaksine. Det kan alle ta nå, men det koster penger. Uansett er det noe jeg ville tatt så fort som mulig siden konsekvensene kan være mye verre. 

• Liker 4
Skrevet

Har du lyst å være i et åpent forhold der du kan ha sex ned andre? Det er det det handler om. Er det greit for deg? Tenner det deg? Dette betyr at dere begge kan ha sex med  andre for at dere skal dere imellom ha et bedre sexliv. Dette blir krydderet. Viss dette tenner deg hadde gjort det. Men dettw handler om ærlighet og åpenhet. Dere skal begge vite hvem og når dere har sex, fordi det tenner dere. Noe bak ryggen greier her, blir utroskap.  

Anonymkode: 7023f...bf2

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ingen manipulerende player, føler jeg. Ikke bevisst manipulering fra hans side, i så fall, selv om det kanskje høres rart ut. Jeg har ikke følt at jeg ikke er nummer en for han, ikke på noe vis, så han får meg til å føle meg like viktig som før alt dette kom frem. Han vil også si at jeg er hans nummer en, den han gir sin kjærlighet til. Nå har han ikke akkurat praktisert dette med åpent forhold, så vet ikke hvordan det evt blir å føles i praksis - kan dog tenke meg at det verste er usikkerheten jeg vil føle på, ikke selve sex-biten, faktisk. Følte det med løgnen var verre enn tanken på at han lå med en annen en gang mens han var på ferie, om det går an å si det sånn )

Du snakker som en som er i et forhold med en psykopat. Måten du fremstiller dette som en vurdering når det er helt tydelig du ikke liker tanken, at du forsvarer han og at du tror at HVIS han manipulerer så er det ikke bevisst. Den verste psykopaten jeg har møtt var en som av de fleste ble ansett som litt enkel. Jobbet som mekaniker, var blid og hyggelig osv. 

Vil bare minne deg på at han allerede har praktisert med åpent forhold uten din tillatelse da han faktisk har vært utro, og det med åpent forhold kommer opp først nå etter han ble tatt på det. Han vil være utro uten konsekvenser. Det er faktisk ikke greit. Åpent forhold er KUN for de der begge parter er polygamiske og ønsker et sånt type forhold. Eventuelt for de som er bundet til hverandre av barn osv, men ikke føler på den gnisten lenger. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg må bare henge meg på resten her - løp! 

Altså, det er greit nok med åpent forhold, så lenge det er noe begge er enige om og noe som man avtaler FØR man begynner å ha sex med andre. Jeg tror også det er helt avgjørende at man er ærlige med hverandre og ikke har hemmeligheter. Her snakker vi om en notorisk utro fyr, som ber om din tillatelse til å være det. 

Hvem er det forresten som sier at han bare drev «overlapp» i forhold som går mot slutten? Han selv? Siden han bare har hatt kortere forhold er det jo mindre sannsynlig at de har vært helt døde, eller? Høres mer sannsynlig ut at forholdene har tatt slutt på grunn av hans utroskap, spør du meg! Og uansett, det ærlige og redelige er å gjøre det slutt før man har sex med andre. Så enkelt er det faktisk. 

Fyren høres ut som en manipulator av en annen verden. Og verdens største egoist, så klart. Han behandler deg som dritt, og har klart å overbevise deg om at det er greit. Han har vært utro mot deg, og forklarer det med at «det bare er sånn han er», og ber deg om å godta det. Ikke skal han trenge å være ærlig med deg om det heller, du skal bare lukke øynene fordi det er det HAN synes er spennende. Dine behov later han ikke til å tenke så mye på...

For meg hadde det vært helt uaktuelt å være sammen med en notorisk utro fyr som atpå til prøver å normalisere det. 

Anonymkode: c33e1...489

• Liker 7
Skrevet

Dette kan jeg skrive mye om, siden jeg både er polyamorøs, og har vært i forhold med en førsteklasses manipulator, som brukte det åpne forholdet som brekkstang for utroskap, men jeg skal holde det kort.

Som flere sier, han begynner åpenbart i feil ende, men det er ikke uvanlig å oppdage åpent forhold gjennom utroskap, så det kan være reellt. Men den eneste måte å finne ut av det på er at du treffer andre. Hvis du overhode ikke kan tenke deg en slik frihet synes jeg du skal gå med en gang, da er det ingen gevinst i dette for deg, bare potensiell ulykke. Hvis det derimot er en liten del av deg som synes det høres attraktivt ut, så får du ta han på ordet, og begynne å treffe andre. Gå på dater med andre, du trenger ikke være topp motivert eller ligge med dem, det som er interessant er hvordan han reagerer på det. Hvis han er chill med det kan det hende han er oppriktig poly, og da kan dere gå videre med det. Men hvis han reagerer med usikkerhet, kontroll, innføring av regler, eller ønsker å ta et steg tilbake vet at han bare ønsket et fripass for sin egen del. 

Anonymkode: 41844...42a

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan jeg skrive mye om, siden jeg både er polyamorøs, og har vært i forhold med en førsteklasses manipulator, som brukte det åpne forholdet som brekkstang for utroskap, men jeg skal holde det kort.

Som flere sier, han begynner åpenbart i feil ende, men det er ikke uvanlig å oppdage åpent forhold gjennom utroskap, så det kan være reellt. Men den eneste måte å finne ut av det på er at du treffer andre. Hvis du overhode ikke kan tenke deg en slik frihet synes jeg du skal gå med en gang, da er det ingen gevinst i dette for deg, bare potensiell ulykke. Hvis det derimot er en liten del av deg som synes det høres attraktivt ut, så får du ta han på ordet, og begynne å treffe andre. Gå på dater med andre, du trenger ikke være topp motivert eller ligge med dem, det som er interessant er hvordan han reagerer på det. Hvis han er chill med det kan det hende han er oppriktig poly, og da kan dere gå videre med det. Men hvis han reagerer med usikkerhet, kontroll, innføring av regler, eller ønsker å ta et steg tilbake vet at han bare ønsket et fripass for sin egen del. 

Anonymkode: 41844...42a

Enig så enig!!!

Skrevet
4 timer siden, Blondie65 skrev:

TS: Spør deg selv:

* Kommer du til å like at han drar på gutteturer i fremtiden eller kommer du til å sitte hjemme og tenke hva han gjør på og med hvem.

* Hvorfor unner han ikke deg "jakten" og "beruselsen" rundt det samt "bekreftelsen" fra stadig nye menn? Hvis det er viktig for han kan det jo være vel så viktig for deg?

* Hvorfor unnskylder du hans utroskap med "dobbeltløp i slutten av forholdet"? 

Det har ingen hensikt å bruke mer energi på denne mannen fordi han alt har gått bak ryggen din og tatt seg til rette. Da er tilliten brutt og at han kommer med at han vil ha halvåpent forhold (åpent for han, lukket for deg) i ettertid er respektløst. Vennligst sjekk om du kan finne igjen selvrespekten din her og gå fra denne mannen før du sløser bort mer tid av livet ditt. Han er ikke verdt deg.

TS her. Betimelige spørsmål, dette. Nei, jeg kommer ikke til å like at han drar på gutteturer. Bestevennen hans er ikke bedre, selv om han er ti år eldre og sikkert burde hatt mer vett. Jeg er god venn med denne bestevennen, og at han kunne se på at min fyr rotet med en annen uten å gjøre annet enn å gi det en tommel opp, gjør at jeg føler han mangler respekt for meg. Så HAN har jeg ikke klart å snakke med i ettertid. 

Jeg vet ikke hvorfor han ikke unner meg det samme som han vil unne seg selv. Jeg tror ikke han ser for seg at det er mulig at jeg gjør noe sånt, rett og slett! 

Unnskylder ikke det dobbeltløpet, så det er sagt. Det kom i så fall feil ut. Han vet veldig godt hva jeg synes om det. Han vil nok selv si at det verken var snakk om noe seriøse forhold, at dette var over 20 år siden og at det uansett var slutt. Men det blir jo bare unnskyldninger, da. 

Skrevet

Hvis denne fyren seriøst hadde vurdert åpne forhold, så hadde han vel prøvd seg på det for lenge siden. Istedenfor har han vært i monogame forhold og kjørt dobbeltløp på slutten (dvs mest sannsynlig underveis også, men det ble oppdaget og forholdet tok slutt). 

Jeg har aldri møtt noen polyamorøse som sier de har valgt polyamori fordi de trenger bekreftelse på at de fortsatt har draget. Høres mer ut som en typisk utroskapsforklaring.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne mannen er en manipulator, løgner og notorisk utro. Jeg har vært i polyforhold og åpne forhold gjennom tredve år og kjenner mange som lever i slike forhold. Poenget er at alle involverte skal ønske å leve slik og det skal være åpenhet og ærlighet. Utroskap og løgner hører definitivt ikke med. Det er fullstendig nedbrytende. Polyamori og åpne forhold er etisk ikke-monogami. Ikke fordi man må ha sex med masse mennesker, men fordi man synes det er en givende måte å leve på -på mange plan.

Røde flagg: Denne fyren trenger konstant bekreftelse på at han er attraktiv og sexy. Han søker konstant spenning. Han finner utroskap og hemmelighold opphissende. Han har vært utro og har løyet mange ganger før. Han har vært utro og har løyet for deg. Han fremlegger dette med åpent forhold som om det er noe positivt for dere, mens det egentlig handler om å få mulighet til å være utro, for en sånn mann trenger at sexen er forbudt og hemmelig. Han kommer til å fortsette å lyve. Og så er han ukomfortabel med at du skal ha forhold til andre. Han er altså egoistisk og ønsker ikke det samme for deg. Det handler om hans behov.

Dette har ingenting med åpent forhold å gjøre og alt med at han ble fersket i utroskap, ønsker å fortsette med utroskap og ikke vil miste deg. Ergo manipulasjon. 

Kom deg vekk, kjære TS (og dette kommer fra en som selv har levd i åpne forhold gjennom tre tiår og som allikevel har blitt rystet over å lese hvordan denne mannen utnytter deg) ❤

TS her. Takk for innspill. Det er hard kost, og det er underlig å lese om en mann man er så glad i. Jeg har fortalt at det han vil ha, er muligheten til å være utro - ikke åpent forhold eller at han er polyamorøs eller noe. For jeg er helt klar over at løgn og gå bak ryggen, ikke hører hjemme i et slikt forhold. Jeg vet ikke om han er ikke-monogam av natur eller om han bare er umoden og trenger hjelp til å fikse sine problemer. Jeg har lyst til å snakke med noen profesjonelle om dette for å komme til bunns i de behovene han har, og han har langt på vei sagt at han vet dette ikke er normalt, men vet ikke hva som er galt med han. 
Takk for gode ord, du ga meg mye å tenke på!

Skrevet

Gud bedre, for noen tafatte kvinnfolk det er her på Kvinneguiden. Dere finner dere jo i absolutt alt av dritt fra menn dere er i forhold med. Hva er det med dere!? Er dere så redde for å være alene/single at dere bare legger dere død ned og alt er greit? 

Det er helt tydelig at forumet florerer av kvinner som ikke eier selvtillit eller selvverd - hvorfor finner dere dere i dette skitet fra partnerene deres!? GÅ! Lev livet alene om dere ikke klarer å stå opp for dere selv i et forhold!

Anonymkode: d8246...5c5

• Liker 3
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst å være i et åpent forhold der du kan ha sex ned andre? Det er det det handler om. Er det greit for deg? Tenner det deg? Dette betyr at dere begge kan ha sex med  andre for at dere skal dere imellom ha et bedre sexliv. Dette blir krydderet. Viss dette tenner deg hadde gjort det. Men dettw handler om ærlighet og åpenhet. Dere skal begge vite hvem og når dere har sex, fordi det tenner dere. Noe bak ryggen greier her, blir utroskap.  

TS her:) 
Jeg er avhengig av åpenhet og ærlighet. Det er alfa og omega for meg. Jeg er så intuitiv og merker godt når det er noe, og da vil jeg at han skal kunne fortelle meg det som skjer i stedet for at jeg må dra det ut av han pga en magefølelse. Selv er jeg en åpen bok, og dersom jeg stolte på at han også var åpen med meg og delte tankene sine, hadde det vært en annen sak. 
Det er ikke sånn at han eller jeg har lyster eller seksuelle preferanser som vi ikke kan oppfylle med hverandre, og vi har det veldig bra på den måten, så det handler ikke om at denne biten av forholdet ikke er bra. Men spenningen er nok krydderet. Tror ikke at det nødvendigvis må være sex, men at noen gir han en kompliment, at han kan flørte litt og slike former for bekreftelser gir den samme boosten. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for innspill. Det er hard kost, og det er underlig å lese om en mann man er så glad i. Jeg har fortalt at det han vil ha, er muligheten til å være utro - ikke åpent forhold eller at han er polyamorøs eller noe. For jeg er helt klar over at løgn og gå bak ryggen, ikke hører hjemme i et slikt forhold. Jeg vet ikke om han er ikke-monogam av natur eller om han bare er umoden og trenger hjelp til å fikse sine problemer. Jeg har lyst til å snakke med noen profesjonelle om dette for å komme til bunns i de behovene han har, og han har langt på vei sagt at han vet dette ikke er normalt, men vet ikke hva som er galt med han. 
Takk for gode ord, du ga meg mye å tenke på!

Du må ikke glemme de behovene du selv har. Og ikke minst: Tar han hensyn til dine behov? Tenker han at det er viktig å finne ut av dine behov og hvordan han skal kunne gi deg det du behøver? Et forhold skal ikke være enveis.

Ut fra det du skriver får jeg inntrykk av en veldig egoistisk mann som kun er opptatt av at du skal forandre deg for at han skal bli fornøyd. Dette er ikke en snill og omsorgsfull mann :(

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskylder ikke det dobbeltløpet, så det er sagt. Det kom i så fall feil ut. Han vet veldig godt hva jeg synes om det. Han vil nok selv si at det verken var snakk om noe seriøse forhold, at dette var over 20 år siden og at det uansett var slutt. Men det blir jo bare unnskyldninger, da. 

Det spiller jo ingen rolle hva du synes om det, poenget er at det er sånn han har pleid å starte nye forhold. Om du åpner forholdet gir du han jo grønt lyst til å gjøre sånt så mye han vil.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, A.M. skrev:

Hva med kjønnssykdommer? Noen smitter også med kondom. Du bør snakke med legen din om HPV-vaksine. Det kan alle ta nå, men det koster penger. Uansett er det noe jeg ville tatt så fort som mulig siden konsekvensene kan være mye verre. 

TS her. Godt poeng. Han har vært med en (hun feriedama) så lenge vi har vært sammen, så til nå har det gått bra. Han er også generelt over snittet opptatt av å unngå kjønnssykdommer, noe som skriver seg fra en promiskuøs livsstil i sine yngre dager. Så han tar ansvar for sin del av dette - akkurat det er jeg trygg på.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så lenge det gjelder andre veien også, at du kan ha sex med andre, kan det funke :) Du vet jo at han egentlig vil leve slik, så da blir det feil å tvinge han til å være monogam. Da er han ikke lykkelig, men vil du bli lykkelig av å leve sånn?

Det er det du må finne ut  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...