Gjest Paramount Skrevet 31. desember 2019 #41 Skrevet 31. desember 2019 Skjønner ikke hva det er igjen å like i denne mannen. Enkelte kvinner skjønner jeg meg ikke på, eller rettere sagt, ønsker jeg ikke forstå, da jeg har en aning om at svaret ikke begeistrer særlig.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #42 Skrevet 31. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ingen manipulerende player, føler jeg. Ikke bevisst manipulering fra hans side, i så fall, selv om det kanskje høres rart ut. Jeg har ikke følt at jeg ikke er nummer en for han, ikke på noe vis, så han får meg til å føle meg like viktig som før alt dette kom frem. Han vil også si at jeg er hans nummer en, den han gir sin kjærlighet til. Nå har han ikke akkurat praktisert dette med åpent forhold, så vet ikke hvordan det evt blir å føles i praksis - kan dog tenke meg at det verste er usikkerheten jeg vil føle på, ikke selve sex-biten, faktisk. Følte det med løgnen var verre enn tanken på at han lå med en annen en gang mens han var på ferie, om det går an å si det sånn ) Anonymkode: 5ca07...584 Nå sa han vel strengt talt at det med løgnen var noe av det han tente på ved situasjonen, fordi det var spennende å vite noe du ikke visste. Utroskap er noe dritt, jeg syns det blir bagatellisert ekstremt i denne tråden. Når det er sagt, det er ikke slik at noen som er utro automatisk er dårlige folk, alle kan komme i den situasjonen. For meg mer omstendighetene her som blir helt feil. Han virker ikke å ha spesielt respekt for deg, og jeg klarer ikke helt å se hvordan han plutselig vil ha det i en åpent forhold setting heller. Måten han snakker om sviket sitt på er ganske kvalmt - det kunne for mange vært et stort traume. Følelsesmessig avstumpet høres treffende ut egentlig. Åpent forhold krever god kommunikasjon og gjensidig respekt. Her virker det som det er en maktubalanse som begge er klar over. Du ønsker han litt for mye og han ønsker deg litt for lite. Jeg er veldig skeptisk til om han vil strekke seg i nærheten av det du gjør for han tilbake. Tror du han hadde vært like avslappet til dette om utroskapet gikk andre vei? Neeei, skeptisk. Åpent forhold er ikke bare frikort til å slippe å ta hensyn til andre enn seg selv. Anonymkode: 60037...4a5 6
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2019 #43 Skrevet 31. desember 2019 TS: Spør deg selv: * Kommer du til å like at han drar på gutteturer i fremtiden eller kommer du til å sitte hjemme og tenke hva han gjør på og med hvem. * Hvorfor unner han ikke deg "jakten" og "beruselsen" rundt det samt "bekreftelsen" fra stadig nye menn? Hvis det er viktig for han kan det jo være vel så viktig for deg? * Hvorfor unnskylder du hans utroskap med "dobbeltløp i slutten av forholdet"? Det har ingen hensikt å bruke mer energi på denne mannen fordi han alt har gått bak ryggen din og tatt seg til rette. Da er tilliten brutt og at han kommer med at han vil ha halvåpent forhold (åpent for han, lukket for deg) i ettertid er respektløst. Vennligst sjekk om du kan finne igjen selvrespekten din her og gå fra denne mannen før du sløser bort mer tid av livet ditt. Han er ikke verdt deg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #44 Skrevet 31. desember 2019 Du er sammen med en playboy som bruker damer og som er redd for å være alene. Se det slik, han har et glass som må fylles hele tiden, hvis du bare fyller det til 50% så finner han en dame som fyller de resten 50%. Med ham er det slik at det må være fyllt og han kan aldri fylle det selv. Skjønner du? Dette er bekreftelse og han er helt avhengig av det. Han kommer til å gjøre alt for å holde på deg, men alltid søke bekreftelse utenfra. Anonymkode: 1dfc6...c9a 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #45 Skrevet 31. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill! Han har noen diagnoser som jeg ikke vet hvor relevante er i denne sammenhengen, men psykologen han gikk til mente og han hadde unnvikende personlighetsforstyrrelse i tillegg til en del andre ting han ikke har sagt så mye om. Selv lurer han på om han er alt fra psykopat til narsissist, og jeg skjønner godt han lurer, jeg. Ja, han reagerte på det at jeg reagerte på utroskapen og syntes det ble litt mye "mas" de første dagene. Senere har han sagt det var fordi han følte seg dårlig av tanken å se meg så opprørt og fordi han foretrekker å legge lokk på vanskelige følelser. Men ser at det ikke akkurat er så bra, da. Anonymkode: 5ca07...584 Les gjennom det du skriver her en gang til, og deretter: LØP!!!!! Se deg aldri tilbake. Du er jo totalt selvutslettende, og han er 100% opptatt av seg selv og sine behov. Anonymkode: 58eaa...c1a 7
Gjest bienvilleparish Skrevet 31. desember 2019 #46 Skrevet 31. desember 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier han trives med å være sammen med meg og liker å ha en fast kjæreste han tør åpne seg for og ha et intimt forhold til, så han fikser det der jo greit i det daglige. Har også tenkt det der med å ikke presse noen inn i noe forhold, men han sier nå så at han ikke er presset på noe vis og har valgt dette fordi han ville det selv. Men så dukker da disse frihetstankene når det nå har gått en stund, da. Disse tingene hadde vi snakket om for lenge siden og, faktisk, men han har avfeid det i etterkant og sagt at han sa mye rart siden det begynte bli mer seriøst mellom oss og det føltes uvant. Burde kanskje lagt merke til at det blinket et rødt lys der, ja.... Anonymkode: 5ca07...584 Offda, du fremstår som noe om ikke helt hjernevasket. Få deg til å tro at dette er ok? Nei vettu hva, mannen skulle hatt rundjuling og en real oppvekker, for det går faen ikke an å være så jævla egoistisk og selvsentrert. Jeg pleier ikke skrive dette i tråder, men for guds skyld dump mannen før han ødelegger deg helt mentalt og følelsesmessig. Det her er faktisk ikke med et men en gang, bare få det ut. Han er glad i deg, han elsker deg ikke, men det er greit å ha et fast hull og ei man får støtte fra uansett hva. Endret 31. desember 2019 av bienvilleparish
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #47 Skrevet 31. desember 2019 Kort oppsummert har altså denne mannen pult rundt og vært utro i alle tidligere forhold. Han har nå blitt fersket i å ha vært utro på ferie, så han har vært utro i deres allerede MINST 1 gang. Jeg vil anta at det neppe var første gangen, men det vil han nok ikke innrømme så lenge han tenner på spenningen og hemmelighold. NÅ prøver han å rettferdiggjøre seg og vil ha et åpen forhold, som da innebærer at han får drive rundt som før og du sannsynligvis bør holde deg på matta. Åpne forhold er helt dødfødt om dere begge ikke vil det samme! I tillegg forutsetter det åpenhet og trygghet, dvs at man ikke kan gå rundt og gjøre partneren usikker ved å hemmeligholde sex med andre. Jeg tenker at dette er ikke mannen for deg ts. Hele innlegget lyser av at du ikke vil ha det slik, at du prøver å overtale deg selv og rettferdiggjøre han. Beklager, men gjør du dette vil vondt bli verre og det vil ikke endre bra for deg (han vil neppe bry seg, han er jo avstumpa). Tatt i betraktning at dere Tydligvis er i samme vennekrets, så vil jeg anbefale å avbryte nå før du virkelig hater han... Anonymkode: 9b212...28a 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #48 Skrevet 31. desember 2019 Jeg har ikke noe prinsippielt i mot åpne forhold selv om det ikke hadde vært noe for meg. Men, krever det ikke tillit og jevnbyrdighet i utgangspunktet? Det høres ut som om grunnlaget for dette utelukkende er hans behov og han har en historie med utroskap. Det høres ikke ut som om dette kan gå bra. En annen ting; den personen du beskriver i HI høres ut som en usikker og egoistisk person. Er du egentlig sikker på at du synes han er så bra som du skal ha det til? Eller er du blitt så vant til forholdet at det føles skummelt å se på han som en mann med vesentlige mangler som i tillegg behandler deg ganske respektløst? Anonymkode: eeb96...3f8 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #49 Skrevet 31. desember 2019 Det høres helt fantastisk ut å kunne kulle rundt og samtidig ha en hjemme som tar seg av hus og hjem, regninger og mat på bordet. Og å bare kunne si at man skiller mellom sex og følelser. Eller, han gjør jo det. Hjemme har han deg. Trofast. Som bare trenger noen søte ord i øret hver dag om at det er deg han elsker. Mens han da i løpet av dagen eller kvelden kan finne deg ei vilkårlig dame, glemme at han elsker deg og bare knulle så mye han vil på henne. Og på alle andre. Han er en heldig mann! Anonymkode: d040e...5fd 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #50 Skrevet 31. desember 2019 Det største røde flagget her er jo at han ikke liker tanken på at du skal få gjøre som du vil på lik linje med ham. Det alene hadde fått meg til å være redd for at øynene mine aldri skulle rulle ned igjen fra himlingen. Dette er ikke rette måten å gå inn i et åpent forhold på. Åpne forhold har tillit i bunn. Ikke forhenværende utroskap og usikkerhet. Anonymkode: 35a3b...738 6
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2019 #51 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det største røde flagget her er jo at han ikke liker tanken på at du skal få gjøre som du vil på lik linje med ham. Det alene hadde fått meg til å være redd for at øynene mine aldri skulle rulle ned igjen fra himlingen. Dette er ikke rette måten å gå inn i et åpent forhold på. Åpne forhold har tillit i bunn. Ikke forhenværende utroskap og usikkerhet. Anonymkode: 35a3b...738 Jepp, jeg var også redd for krampe i øyenbrynene etter den uttalselsen. Halvåpent forhold, der han har jekket låsen, men sørget for at kun han har nøkkel. Likeverdige personer er fint så lenge noen er likere enn andre, lissom. Den andre øyenbrynskrampefremhevende uttalelsen var "han er jo ikke en som er utro, han bare kjørte dobbelt mot slutten av sine forhold". Jeg måtte lese setningen et par ganger og holde hånden vekk fra pannen siden jeg ble sår av klaskingen. TS: Skjønner du hva vi prøver å si?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #52 Skrevet 31. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill! Han har noen diagnoser som jeg ikke vet hvor relevante er i denne sammenhengen, men psykologen han gikk til mente og han hadde unnvikende personlighetsforstyrrelse i tillegg til en del andre ting han ikke har sagt så mye om. Selv lurer han på om han er alt fra psykopat til narsissist, og jeg skjønner godt han lurer, jeg. Ja, han reagerte på det at jeg reagerte på utroskapen og syntes det ble litt mye "mas" de første dagene. Senere har han sagt det var fordi han følte seg dårlig av tanken å se meg så opprørt og fordi han foretrekker å legge lokk på vanskelige følelser. Men ser at det ikke akkurat er så bra, da. Anonymkode: 5ca07...584 Og dette vil du ha i hus med barnet ditt?? Anser du ham som en stabil omsorgsperson for et barn? Anonymkode: c08ce...578 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #53 Skrevet 31. desember 2019 Han vil ikke ha ett åpent forhold. Han vil du skal synes det er greit at han er utro. Anonymkode: 1fb2f...de5 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #54 Skrevet 31. desember 2019 Når en mann midt i 40-årene fortsatt har et så frenetisk bekreftelsesbehov og en så eklatant mangel på selvkontroll, begynner det å ligne på en personlighetsforstyrrelse. Sånne folk er emosjonelt sett som barn, og er rett og slett ikke modne nok til å være i noen type forhold. Anonymkode: 72a87...176 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #55 Skrevet 31. desember 2019 Et åpent forhold krever full ærlighet, typen din høres ikke ut til å klare å være helt ærlig.. Hadde jeg vært deg (lett å si, jeg vet...men jeg tviler på at han noen gang vil være trofast mot deg) så hadde jeg latt som om jeg ble veeeldig glad for et åpent forhold. Jeg hadde forsøkt å late som om jeg virkelig ser fram til å knulle en annen mann, hadde dratt ut på kveldene uten å si hvor jeg skal og latt han sitte der å være usikker. Etterpå hadde jeg tatt en blank løgn om at jeg hadde møtt en hunk og hatt fantastisk sex. Deretter ville jeg avsluttet forholdet. Anonymkode: ed73a...a59 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #56 Skrevet 31. desember 2019 10 minutter siden, Blondie65 skrev: Jepp, jeg var også redd for krampe i øyenbrynene etter den uttalselsen. Halvåpent forhold, der han har jekket låsen, men sørget for at kun han har nøkkel. Likeverdige personer er fint så lenge noen er likere enn andre, lissom. Den andre øyenbrynskrampefremhevende uttalelsen var "han er jo ikke en som er utro, han bare kjørte dobbelt mot slutten av sine forhold". Jeg måtte lese setningen et par ganger og holde hånden vekk fra pannen siden jeg ble sår av klaskingen. TS: Skjønner du hva vi prøver å si? Jeg er redd vi skremmer Ts inn i ett fornektelses-forsvarshjørne om vi er for direkte med henne. Han har klart å hjernevaske jenta på litt over 12 mnd - det er veldig godt gjort! Skremmende godt gjort. Jeg levde med en mann som hadde hele 19 forskjellige utskeielser/forhold under våre 10 år sammen. Jeg svarte ganske likt som Ts, «ååååneeei, han ville aldri ha såret meg med vilje, han er ikke utro, bare veldig veldig nysgjerrig på andre mennesker...» I ettertid får man jo lyst til å rive 1 og 1 hårstrå ut av hodebunnen av fortvilelse og flauhet/skam, over at man har latt seg manipulere/hjernevaske så til de grader. Jeg tror Ts også er litt der. Hun har stolthet, og har bestemt seg for at hun skal være den som «forandrer han» og endelig får han «til å leve lykkelig alle sine dager i et langt forhold» (alt på hans premisser selvsagt). Anonymkode: f4f41...5b8 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #57 Skrevet 31. desember 2019 TS, hvis du ikke allerede har gjort det, så slutt øyeblikkelig å ha sex uten kondom med denne mannen. Du bør også gå til legen og sjekke deg, samt ta vaksiner for det du kan (hepatitt etc). Dette er en mann som hemmeligholder, lyver og manipulerer så jeg ville IKKE stolt på at han tar forholdsregler ved tilfeldig sex uansett hva han sier. Anonymkode: 9b212...28a 7
Hmmmmmm Skrevet 31. desember 2019 #58 Skrevet 31. desember 2019 Jeg kjenner en som er lik i oppførselen i 40 årene. Du tror han vet hva han vil, men en mer vinglete, og usikker person skal du lete lenge etter. Inkl deg selv. Desperasjon er ikke sjarmerende. Noe som lyset ut av ditt innlegg. Og det er han jeg kjenner er også. Alle kvinnene han går etter er også desperate kvinner, som innerst inne ønsker stabilitet. Min venn vet han ødelegger både seg selv og andre, men klarer ikke å stoppe. Målet hans er å holde alle varme. Så lenge du har han i livet så vil du til slutt ødelegge deg selv sakte men sikkert. 7
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2019 #59 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd vi skremmer Ts inn i ett fornektelses-forsvarshjørne om vi er for direkte med henne. Han har klart å hjernevaske jenta på litt over 12 mnd - det er veldig godt gjort! Skremmende godt gjort. Jeg levde med en mann som hadde hele 19 forskjellige utskeielser/forhold under våre 10 år sammen. Jeg svarte ganske likt som Ts, «ååååneeei, han ville aldri ha såret meg med vilje, han er ikke utro, bare veldig veldig nysgjerrig på andre mennesker...» I ettertid får man jo lyst til å rive 1 og 1 hårstrå ut av hodebunnen av fortvilelse og flauhet/skam, over at man har latt seg manipulere/hjernevaske så til de grader. Jeg tror Ts også er litt der. Hun har stolthet, og har bestemt seg for at hun skal være den som «forandrer han» og endelig får han «til å leve lykkelig alle sine dager i et langt forhold» (alt på hans premisser selvsagt). Anonymkode: f4f41...5b8 Tja. TS har laget denne tråden - det er fordi at hun skjønner at noe er feil. Jeg har skrevet flere innlegg her, der jeg prøver meg på å stille kritiske spørsmål. Vi kan ikke og skal heller ikke bestemme hva TS skal gjøre. Men vi kan vise henne hva vi synes om mannens oppførsel. Som regel er det vel en og en ting som setter seg i bullshitfilteret til det til slutt blir så fullt at det ikke spiller noen rolle lenger - man ser keiseren valse rundt i nettoen og alt som kommer ut av munnen om hvor fantastisk klærne er bare tull fordi du har sett det virkelige. Jeg håper jeg kan være med å vise TS at det er tøys det denne mannen kommer med. Forøvrig: Et åpent forhold der begge parter er enige om konseptet og der forholdet ikke "tyvåpnes" før begge er enige om "reglene" er noe annet enn det mannen til TS foreslår. Det han gjør er å rettferdiggjøre sine handlinger og få grønt kort til å fortsette i samme stil.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #60 Skrevet 31. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd vi skremmer Ts inn i ett fornektelses-forsvarshjørne om vi er for direkte med henne. Han har klart å hjernevaske jenta på litt over 12 mnd - det er veldig godt gjort! Skremmende godt gjort. Jeg levde med en mann som hadde hele 19 forskjellige utskeielser/forhold under våre 10 år sammen. Jeg svarte ganske likt som Ts, «ååååneeei, han ville aldri ha såret meg med vilje, han er ikke utro, bare veldig veldig nysgjerrig på andre mennesker...» I ettertid får man jo lyst til å rive 1 og 1 hårstrå ut av hodebunnen av fortvilelse og flauhet/skam, over at man har latt seg manipulere/hjernevaske så til de grader. Jeg tror Ts også er litt der. Hun har stolthet, og har bestemt seg for at hun skal være den som «forandrer han» og endelig får han «til å leve lykkelig alle sine dager i et langt forhold» (alt på hans premisser selvsagt). Anonymkode: f4f41...5b8 Ang. hun skal være den som forandrer han; hun skriver i slutten av HI: Dette er et av få forhold han har hatt de siste ti årene som har vart lenger enn et halvt år, så føles på mange måter som å være med på åpningsdagen på en restaurant eller noe. He he. Dette tolker jeg som at hun mener at hun allerede er helt spesiell for han. Anonymkode: eeb96...3f8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå