AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #21 Skrevet 31. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du dikter dette opp. Anonymkode: c900f...ce6 Dessverre gjør jeg ikke det, gitt...:/ Anonymkode: 5ca07...584
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #22 Skrevet 31. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: LØP fra "mannen" og denne tråden, ingen med sine fulle fem godtar slik oppførsel. Anonymkode: c900f...ce6 Takk for et veldig konkret råd! Det er ikke alltid så lett å se hva som er best for en selv når det koker ) Anonymkode: 5ca07...584 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #23 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han er ingen manipulerende player, føler jeg. Ikke bevisst manipulering fra hans side, i så fall, selv om det kanskje høres rart ut. Jeg har ikke følt at jeg ikke er nummer en for han, ikke på noe vis, så han får meg til å føle meg like viktig som før alt dette kom frem. Han vil også si at jeg er hans nummer en, den han gir sin kjærlighet til. Nå har han ikke akkurat praktisert dette med åpent forhold, så vet ikke hvordan det evt blir å føles i praksis - kan dog tenke meg at det verste er usikkerheten jeg vil føle på, ikke selve sex-biten, faktisk. Følte det med løgnen var verre enn tanken på at han lå med en annen en gang mens han var på ferie, om det går an å si det sånn ) Anonymkode: 5ca07...584 Kan forstå at det er løgnen som er verst faktisk, men klarer du å stole på at han ikke lyver igjen? Han virker som han liker spenning og det får han ikke hvis du vet at han går til andre kvinner. (Snakker av erfaring) Anonymkode: 347bd...433 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #24 Skrevet 31. desember 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nødt til å dumpe han. Ingen snille menn gjør sånt kjære deg. Slik kan han holde på singel. Du VIL finne en bedre, med tiden. Anonymkode: 0859d...f30 Takk! Ser at det sannsynligvis er lurt, ja, men det er jo ikke akkurat enkelt, uansett 😕 Anonymkode: 5ca07...584
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #25 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan forstå at det er løgnen som er verst faktisk, men klarer du å stole på at han ikke lyver igjen? Han virker som han liker spenning og det får han ikke hvis du vet at han går til andre kvinner. (Snakker av erfaring) Anonymkode: 347bd...433 Er akkurat det jeg også tenker. For i det hele opplegget med hun dama på ferie ble avslørt, var det ikke noe gøy i å skrive til henne lenger. Så hvis det er festbrems å dele sånne ting med meg, hva er liksom poenget med å være ærlig... Ergo blir han nødt til å holde det skjult, da. Gaaad. Anonymkode: 5ca07...584 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #26 Skrevet 31. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk inntrykk av at han holder på å manipulere deg nå? Når jeg leste innlegget føler jeg at det lyser usikkerhet av deg. Det virker som at du ikke har lyst til å dele ham. Og jeg synes ikke du skal gå imot DINE ønsker og behov. Det er faktisk jævlig ugreit at han har vært utro, det forstår du vel? Jeg synes ikke at han høres ut som et kupp. Tror du er litt blind av kjærlighet. Du fortjener å bli elsket og du fortjener å være den ENESTE kvinnen i hans liv. Og det er du jo ikke. Jeg har en følelse av at du ikke vil klare å ha et åpent forhold, og at du alltid vil kjenne på usikkerhet og sjalusi. Og et slikt forhold vil gjøre deg ulykkelig! En annen ting som skurrer er at han ikke er sikker på om han synes det er greit at DU har sex med andre. Unnskyld meg? Hvilken fantasiverden er det han lever i? Ikke ofte jeg sier dette, men: DUMP. Anonymkode: 4a23e...8ee Takk for innspill - du har nok mye rett i det du skriver. Det føles så underlig å lese noe slikt om en person jeg er så close med og er så tett på og på mange måter har det veldig fint med. Jeg tror også at et åpent forhold er noe som er mest til gagn for han, for han kjenner meg så godt at han vet jeg sannsynligvis ikke kommer til å praktisere det. Anonymkode: 5ca07...584
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #27 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er akkurat det jeg også tenker. For i det hele opplegget med hun dama på ferie ble avslørt, var det ikke noe gøy i å skrive til henne lenger. Så hvis det er festbrems å dele sånne ting med meg, hva er liksom poenget med å være ærlig... Ergo blir han nødt til å holde det skjult, da. Gaaad. Anonymkode: 5ca07...584 Du må selv vurdere din toleransegrense, jeg taklet det ikke. Klarer du å leve med at han må ha den spenningen....ok. Men jeg sier igjen, kjenn på følelsen om du kan dele han med flere. Anonymkode: 347bd...433
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #28 Skrevet 31. desember 2019 Han vil ikke ha åpent forhold. Han vil bare kunne være mer utro i fremtiden uten konsekvenser. Herregud så lavmål han er. Dropp han. Seriøst Anonymkode: d2587...bb1 16
nordicfox Skrevet 31. desember 2019 #29 Skrevet 31. desember 2019 TS, det du sier i HI om at han bare spilte litt dobbeltspill i slutten av forhold når det begynte å gå nedover, det ER da utroskap..?! Jeg kan ikke forstå noe annet. Og deretter var han tro mot deg med hun fra Sveits, for deretter å skjule det. So jo - mannen er jo helt tydelig av den utro sorten. Jeg tror nok han bryr seg om deg, men han bryr seg mye mer om seg selv. Jeg tror dette vil være enormt selvutslettende for din egen del om du velger å bli og allerede nå har du godtatt og akseptert en vanvittig oppførsel fra hans side, for ikke å nevne disse dårlige unnskyldningene hans.. Jeg tror du kommer til å angre veldig om du lar dette fortsette. Start heller det nye tiåret fresht og finn noen som ikke krever at du går på bekostning av din egen selvsikkerhet og lykke! 20
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #30 Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill! Han er veldig vinglete når det gjelder tanken på meg og andre. Vi har snakket om det mange, mange ganger, og noen ganger sier han det er helt ok, andre ganger er det på ingen måte greit. Men han har også sagt at dersom det skulle skje, må han bare akseptere det og leve med det siden han ikke har noe han skulle ha sagt lenger. Jeg vet han skiller mellom sex og følelser, og han vil være min ene på samme måte som jeg alltid skal være den han gir sin kjærlighet til. Det gjør at jeg på en måte kunne levd med dette. Men er nok mest redd for at han skulle fått følelser for en til! Men igjen, det kunne fint skjedd i andre settinger og, for slikt har man jo ikke alltid noen vaksine mot. Anonymkode: 5ca07...584 Jeg hadde også tenkt over at man ikke har vaksine mot herpes, gonore, hepatitt, hiv og uhelbredelig mycoplasma. Anonymkode: 31737...59a 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #31 Skrevet 31. desember 2019 Jeg synes det er betenkelig at et voksent menneske på over 40 trenger den stadige bekreftelsen på om han fortsatt er attraktiv og har draget. Det er noe umodent over det, slik drev man jo på tidlig i 20-åra. Når man er over 40 så har man funnet ut hvem man er, og slått seg til ro med deg. Så han høres umoden og usikker ut, noe er ikke helt rett. Skal du gå med på åpent forhold, må det også gjelde deg. Da bør du sørge for å fortelle ham at du har hatt eventyr, selv om du ikke har, bare for at han skal få smake på den medisinen. Dere bør bli enige om kjøreregler som vil hjelpe deg å føle deg OK med situasjonen, f.eks at dere alltid skal si fra rett etterpå, aldri når den andre er tilstede (på samme fest f.eks), aldri i hjembyen deres. Hvis disse brytes, er det grunn til å bli sint. Og - ikke gå med på noe du ikke vil. Du kan si nei. Anonymkode: 26b8d...ccf 12
Mousj Skrevet 31. desember 2019 #32 Skrevet 31. desember 2019 Fyren virker jo direkte tilbakestående. Og at du som kjæreste, med BARN- godtar slikt pisspreik? Skiller sex og følelser...? Tull. Han liker å pule rundt, og har på merkelig vis fått deg til å synes det omtrent er greit. Håper du ikke blir smittet av noe, og han er jo heldig. Du blir. De fleste andre ville himlet med øynene over de teite argumentene, leiet ham fint inn i arkivet og aldri sett seg tilbake. Men du bestemmer jo selv hvor mye bullshit du ønsker å svelge. 20
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #33 Skrevet 31. desember 2019 Jeg forstå ikke at der går an å være så selvutslettende? Være i et forhold med en mann som når han måtte ønske skal kunne ligge med andre uten at du skal reagere på det? Det virker ikke akkurat som et åpent forhold er noe du egentlig kunne ønske deg og han vil egentlig ikke at du skal ha samme frihet. Så i bunn og grunn vil han ha frikort til å være utro når han ønsker. Hadde min mann forslått det hadde det vært kroken på døra! Anonymkode: c110d...21e 16
Loff77 Skrevet 31. desember 2019 #34 Skrevet 31. desember 2019 Att man er poly er jo en ting men det er vel gjerne noe man tar opp før man etablerer ett forhold og ikke når man er blitt avslørt? Høres ut som en forvokst unge, så skal det også bare gjelde han, DUMP! 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #35 Skrevet 31. desember 2019 Han skiller jo ikke sex og følelser! Han skrur av følelsene sine for deg når det dukker opp noen andre som vil ha sex med ham. Anonymkode: d67db...722 9
Gjest theTitanic Skrevet 31. desember 2019 #36 Skrevet 31. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier han trives med å være sammen med meg og liker å ha en fast kjæreste han tør åpne seg for og ha et intimt forhold til, så han fikser det der jo greit i det daglige. Har også tenkt det der med å ikke presse noen inn i noe forhold, men han sier nå så at han ikke er presset på noe vis og har valgt dette fordi han ville det selv. Men så dukker da disse frihetstankene når det nå har gått en stund, da. Disse tingene hadde vi snakket om for lenge siden og, faktisk, men han har avfeid det i etterkant og sagt at han sa mye rart siden det begynte bli mer seriøst mellom oss og det føltes uvant. Burde kanskje lagt merke til at det blinket et rødt lys der, ja.... Anonymkode: 5ca07...584 Han hjernevasker deg og du er facinert av at han er ærlig om det, men... Enden på visa her er at han kommer til å ligge med andre damer straks han kjeder seg og du kommer til å føle deg veldig lite verdt. Så kommer nye rettferdiggjørelser siden han tydeligvis ikke syntes han gjør noe galt. Da vil du lure på om det er noe galt med deg og føle deg enda mindre verdt. Det er naturlig at følelsen av sjalusi kommer snikende når din partner vil ligge rundt som en Don Juan. Du vil lure på om de er bedre i sengen enn deg, om han syntes de er penere, om de har bedre personlighet, om han får følelser osv osv helt til du føler deg så liten at du kunne krøpet inn i et musehull. Han høres ganske selvsentrert ut. Det høres også ut som om han vil få problemer med at du roter rundt. Kan se for meg at han mister interessen for deg om du faktisk roter med en annen.
Vera Skrevet 31. desember 2019 #37 Skrevet 31. desember 2019 Jeg tenker at om ett slikt forhold skal fungere, må man være likeverdige og fullstendig enige om ordningen - helst på forhånd, før forholdet er etablert. Du virker veldig, veldig usikker, og jeg er redd du vil utslette deg selv, dine grenser og dine verdier om du bestemmer deg for å leve i et åpent forhold med han. Kunne du tenke deg å ha sex med andre mennesker enn han? Er det din stil, eller føler du at du blir tvunget inn i denne formen for forhold for å tilpasses han? Jeg ville ha vurdert parterapi, hvor dere helt åpent kunne ha diskutert denne samlivsformen med en nøytral part tilstede - for å unngå at du blir overkjørt/presset inn i noe du ikke vil. Skal noe slik fungere må det selvsagt være 100% like spilleregler for dere begge, ikke slik han fremstiller det, med at det egentlig bare er han som «får lov». Tenk deg veldig godt om, og hør på magefølelsen din. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #38 Skrevet 31. desember 2019 Som flere andre her sier: dumt han og gå inn i 2020 som singel. Åpent forhold kan absolutt fungere, men ikke for dere! Det hersker absolutt ingen tvil om at det ikke går for dere. Han ønsker ikke et åpent forhold, han ønsker muligheten til å være utro uten å bli kjeftet på og uten å trenge å bekymre seg for om du forlater han. Et åpent forhold skal være gjensidig, og han er ikke villig til å la deg gjøre det samme. Og skulle han gå med på det til slutt, er det fortsatt helt feil, for det godtar han evt. bare fordi han vet han må. De fleste menn er IKKE sånn. Blir helt forstyrra og opprørt av det du skriver, og at du ikke ser selv at han der ikke er bra for deg. Hele teksten er så selvmotsigende og du forsøker hele tiden å bortforklare oppførselen hans. Håper du klarer å forlate han og la han seile sin egen sjø. Det finnes så mange andre menn du kan få det trygt og bra med, som ikke har behov for å ligge rundt og få bekreftelse fra andre hold og som ikke forsøker å overbevise deg om at de "skiller følelser fra sex". Kom deg videre, han kommer til å ødelegge deg. Anonymkode: aa4ee...48a 7
visp Skrevet 31. desember 2019 #39 Skrevet 31. desember 2019 Å, den som kunne vøri en mann Selv syns jeg stillingen som anker høres ut som verdens kjedeligste tilværelse. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #40 Skrevet 31. desember 2019 Er det mulig! Nei, han ønsker ikke et «åpent forhold». Han er kronisk utro og vil ha din velsignelse til å være det. Så når han har vært utro i andre forhold så har det vært «på slutten», mens med deg så var han utro «i midten». Vel, sier litt om hvordan han ser på deg eller, TS? Han var ikke det minste redd for å miste deg, enten fordi han ikke bryr seg så veldig, eller fordi han ser på deg som en dørmatte som tar det du kan få. Ærlig talt! Bare avslutt dette forholdet. Du har et barn sier du. Da har du også et ansvar for å vise barnet hvordan et godt forhold mellom voksne som respekterer hverandre er. Du kan finne en SÅ mye bedre mann enn denne idioten. Anonymkode: 7d970...ea8 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå