Gå til innhold

Angst for barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå i julen havnet jeg i konflikt med søsteren min og jeg er veldig bekymret for om hun kan ha sendt en falsk bekymringsmelding til barnevernet. Forrige jul (som var sist gang vi møttes) havnet hun og en annen søster i konflikt og hun meldte fra en alvorlig, men falsk bekymringsmelding som gjorde at søsteren min satt fint i det i et par måneder. Jeg husker hvordan barnevernet behandlet henne, at de alltid hadde et bryn hevet og lette etter feil. Selvølgelig kan det hende at hun var uheldig og var uheldig med saksbehandlerne sine, men det er en liten kommune og jeg orker ikke å ha sånne mennesker i huset. Nå er saken det at vi dro rett opp på hytten etter julefeiringen og jeg har derfor ikke sjekket postkassen, hvis det er blitt opprettet en sak hos barnevernet kommer de da til å ringe meg eller må jeg vente til over nyttår for å sjekke i postkassen? 

Anonymkode: 84f8c...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor skal hun sende bekymringsmelding etter deg og søsteren din? Hvis det ikke er noen grunn så har du ingenting å bekymre deg over. Altså har du gjort barna dine noe? Eller? 

Anonymkode: bcfc3...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg men jeg ville revurdert kontakten med et menneske som misbruker tiden til en såpass viktig instans som barnevernet. Spiller ingen rolle om hun er søstera di, helt i vater er hun ikke og hun ødelegger jo både for deg og den andre søsteren...

Altså å drive å hevne seg gjennom falske bekymringsmeldinger til barnevernet er så lavmåls og white trash at jeg for makk. Slike folk ville jeg ikke hatt i omgangskretsen min iallfall 

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sender bekymringsmeldinger på folk hun krangler med uten grunn hadde jeg holdt henne på armlengdes avstand, søster eller ikke... 

Anonymkode: e48fb...e51

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noe å bekymre deg for fra barneverntjenesten hvis alt er på stell med barna dine. Ubehagelig å bli meldt, eventuelt, det kan jeg forstå. Men ingen ting å frykte. Hilsen en som jobbet i bransjen 

Anonymkode: 37b88...f7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler henne? Barnevernet har allerede for lite ressurser. Jeg hadde ikke villet ha kontakt med et sånt menneske.

Anonymkode: eb3eb...8b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke noe å bekymre deg for fra barneverntjenesten hvis alt er på stell med barna dine. Ubehagelig å bli meldt, eventuelt, det kan jeg forstå. Men ingen ting å frykte. Hilsen en som jobbet i bransjen 

Anonymkode: 37b88...f7e

Greit nok at det ikke er noe å frykte, men vil man omgås mennesker som sender bekymringsmeldinger straks noe går dem imot for å gi stikk eller hevn for såret ego og ikke bekymring for barn? Sender noen falske anklager til politiet så er det en straffbar handling, mens bv lar tvilen komme anklager til gode for at ingen skal ha frykt for å melde EKTE saker. Noe som noen tydeligvis bruker til sin fordel. Det er en veldig stygg ting å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske meldinger blir lukket ganske raskt, du kan jo også vise til hva som skjedde med din søster. Bvtj kommer ikke til å kalle dere inn i julen om det ikke er en akutt bekymring, om du hører noe så blir det på nyåret. 

Hilsen ansatt i barneverntjenesten 

Anonymkode: e9266...58b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble meldt av politiet. Rutine ved rassia. Gikk fint det. Opplevde de som gode mennesker som ikke er der for å ødelegge liv. 2 møter, hvor de hentet inn opplysninger fra bhg og hs og så var saken avsluttet. 

Anonymkode: c8c8f...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor skal hun sende bekymringsmelding etter deg og søsteren din? Hvis det ikke er noen grunn så har du ingenting å bekymre deg over. Altså har du gjort barna dine noe? Eller? 

Anonymkode: bcfc3...7bf

hun sier at denne crazy søsteren melder til barnevernet for å plage, det har hun gjort før. 

Ingenting å frykte? Må ha undersøkelser og samtaler med folk man ellers ikke trenger å forholde seg til. Iinnvadering av privat sfære.

Og noen mener det hår fint, det er rutine etter politiet har gjort rassia. Det er et liv som er så langt fra livene til de fleste.

Anonymkode: 4585f...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falske meldinger blir lukket ganske raskt, du kan jo også vise til hva som skjedde med din søster. Bvtj kommer ikke til å kalle dere inn i julen om det ikke er en akutt bekymring, om du hører noe så blir det på nyåret. 

Hilsen ansatt i barneverntjenesten 

Anonymkode: e9266...58b

Kanskje vurdere mulighetene til å varsle anonymt, se om fordelene  ved en slik ordning er større en ulempene det medfører for folk som får tydelige ubegrunnede varsler mot seg, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer deg og vil du skal komme snarest inn for et møte. Du må igjennom en lang prosess, skole og bhg blir innblandet. Saken blir garantert avsluttet. Men du må igjennom et helvete først

Anonymkode: 95a29...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det heletatt noen hentydninger til at hun har meldt deg til bv eller er det kun basert på hva hun har gjort tidligere? 

Hvis du går rundt å bekymrer deg for at søsteren din kan finne på slike ting bør kontakten være minimal, både for deg selv og barna dine. Er bekymringsmeldingen falsk har du ingenting å bekymre deg for heller selv om det kan være litt stressende å stå oppi. De vil bare undersøke om det er noe hold i bekymringsmeldingen. 

Anonymkode: 850a1...cd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe å frykte hvis du blir sjekket av barnevernet? Hvis ikke, kan du jo bare slappe av. 

Jeg ville hatt mer angst av å ha en i familien som til stadighet skaper konflikter (eller er dere flere om det) for så å melde til barnevernet som en slags hevn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere ikke hva TS sier? Hun har ingenting i å frykte, men synes det er ubehagelig å bli utforsket med lupe i 1 til 2 år av BV med hjemmebesøker og det at de snakker med bhg eller skole. Man trenger ikke ha noe å skjule fordi man ikke liker dette. Noen liker bare ikke eller har lite tid til slikt. Selv var jeg i 6 slike møter, 2 hjembesøk og innhenting fra bhg og skole på tross av jobb og det som skal gjøres i hverdagen. Det blir veldig hektisk, og det er sjelden noe man ønsker om man kan velge. Kan vel sies at det ikke var en eneste ting i bekymrigsmeldingene som stemte, men det holdt på i lang tid. 

Anonymkode: 600e8...efe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår dere ikke hva TS sier? Hun har ingenting i å frykte, men synes det er ubehagelig å bli utforsket med lupe i 1 til 2 år av BV med hjemmebesøker og det at de snakker med bhg eller skole. Man trenger ikke ha noe å skjule fordi man ikke liker dette. Noen liker bare ikke eller har lite tid til slikt. Selv var jeg i 6 slike møter, 2 hjembesøk og innhenting fra bhg og skole på tross av jobb og det som skal gjøres i hverdagen. Det blir veldig hektisk, og det er sjelden noe man ønsker om man kan velge. Kan vel sies at det ikke var en eneste ting i bekymrigsmeldingene som stemte, men det holdt på i lang tid. 

Anonymkode: 600e8...efe

Jeg ble meldt til bv. Var på et møte hos bv og et hjemmebesøk. Tok vel maks 2 uker før de henla saken. Innhenting av info er jo ikke noe jeg gjør. 

Anonymkode: 850a1...cd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun er en slik type som sender mld til bv i tide og utide vil nok barnevernet gjennomskue henne

Anonymkode: 32401...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Ikke vet jeg men jeg ville revurdert kontakten med et menneske som misbruker tiden til en såpass viktig instans som barnevernet. Spiller ingen rolle om hun er søstera di, helt i vater er hun ikke og hun ødelegger jo både for deg og den andre søsteren...

Altså å drive å hevne seg gjennom falske bekymringsmeldinger til barnevernet er så lavmåls og white trash at jeg for makk. Slike folk ville jeg ikke hatt i omgangskretsen min iallfall 

Helt enig med dette. Dessuten så bør hun politianmeldes for å ha sent falske bekymringsmeldinger. White trash er vel ganske passende hvis hun er hvit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble meldt til bv for en stund tilbake, det var falskt og vi anmeldte. Det var veldig ubehagelig og uforventet. Vi møtte opp i bv kontoret, forklarte oss, de trodde på oss men måtte ha et hjemmebesøk, etter besøket fikk de veldig godt inntrykk og visste fort at denne bekymringsmeldingen ikke har noe snev av sannhet i seg. Desuten er der for å hjelpe, ikke for å ta barn. Det er veldig veldig sjeldent de tar barnet fra sine biologiske foreldre, det skal altså mye til. 

Anonymkode: 8e253...01c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld henne hvis hun gjør det og oppfordre søsteren din til å gjøre det samme dersom hun har gjort dette mot henne, på den måten kan politiet åpne sak mot henne.

Anonymkode: 98a1f...aa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...