Gå til innhold

Smerter fra helvete i korsryggen, er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 10 kg som må konstant bli båret rundt, hvis ikke skriker ungen herfra til helvete og det orker jeg ikke, så derfor får han det som  han vil. Har de siste dagene hatt utrolig vondt i korsryggen og lurer på om det er flere som har opplevd det når de går rundt å bærer på barn (mer eller mindre konstant). Når gir det seg? Orker ikke å leve sånn og kiropraktor og annet tull har jeg IKKE råd til.

Anonymkode: b5cf0...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo ofte en veldig feil belastning og påkjenning for ryggen, det blir jo ikke bedre før du enten styrker ryggen i form av målrettet trening, riktig belastning (bruk f.eks bæretøy) eller kutter det ut. 

Legg på varmepute, smør med Ibux gel eller lignende.

Kan være fornuftig å prioritere kiropraktor og sånt tull om det er ille. 

Anonymkode: 7f223...67b

• Liker 2
Skrevet

Kan være feilbelastning eller en skade. Kom deg til fysioterapeut så fort som mulig (holder selv på å få god hjelp for det samme), du trenger ikke lenger henvisning fra lege, så lenge behandleren har offentlig avtale så får du refusjon utover egenandel.

Anonymkode: 13f2f...176

Skrevet

Jeg har fått svært god hjelp av en naprapat ved to lignende anledninger.

Anonymkode: 52a31...63e

Skrevet

Har du vondt ellers da? Ville nok brukt 500 på å få en vurdering om det var ille. Jeg hadde ryggsmerter som jeg trodde skyldtes løfting - viste seg å være prolaps. Greit å sjekke ut når det er viktig for allmentilstand og fungering. God bedring 

Skrevet

Jeg betaler 300 kr hos osteopat, og han fikser smerten på minutter. Må dessverre tilbake ca. hver fjerde måned, for det kommer tilbake gang på gang. Har selv en ettåring på ti kilo, og regner med at smertene kommer fordi jeg løfter henne mye. Jeg har bekkenløsning som ikke ble borte etter fødselen. 

Anonymkode: 8dd3f...fe4

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

har en sønn på 10 kg som må konstant bli båret rundt, hvis ikke skriker ungen herfra til helvete og det orker jeg ikke, så derfor får han det som  han vil. Har de siste dagene hatt utrolig vondt i korsryggen og lurer på om det er flere som har opplevd det når de går rundt å bærer på barn (mer eller mindre konstant). Når gir det seg? Orker ikke å leve sånn og kiropraktor og annet tull har jeg IKKE råd til.

Anonymkode: b5cf0...cde

Skyldes nok feilbelastning/svak muskulatur. Men, hvis du ikke tar deg råd til «kiropraktor og annet tull» så må du nesten bare vente til det går over. 

Anonymkode: 79dfc...e4b

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Klart du får smerter når du bærer ungen hele dager. Ryggen din er ikke beregnet på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...