AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Noen som er naturlige klardrømmere her på KG? Eventuelt som har lykkes med teknikker? Jeg elsker å drømme, og det hadde vært helt uteolig å få til noe sånt. Prøvde teknikkene en gang i tiden, men ble så redd for å få søvnparalyse, så sluttet med det. Anonymkode: 5da95...a76
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 På 31.12.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev: Noen som er naturlige klardrømmere her på KG? Eventuelt som har lykkes med teknikker? Jeg elsker å drømme, og det hadde vært helt uteolig å få til noe sånt. Prøvde teknikkene en gang i tiden, men ble så redd for å få søvnparalyse, så sluttet med det. Anonymkode: 5da95...a76 Hva går teknikkene ut på ?😊 Anonymkode: efd05...641
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Husker ikke i detalj, men det går ut på å la kroppen sovne før hodet, på en måte. Stor fare for søvparalyse da, som er skikkelig ekkelt. En annen teknikk er å forbedre sjansene for å klare å bevistgjøre seg i drømmen. Feks at man teller fingre flere ganger for dagen hver dag. Da skal det visst være større sjanse for at man gjør det i drømme og da klarer å skjønne at det er en drøm... Eller noe sånt. Kan finne noe info når jeg har mulighet. Anonymkode: 5da95...a76
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Ja, jeg er. Har hatt klare drømmer hele mitt liv. Har det ikke like ofte nå lenger (jeg er 50), men fremdeles kan jeg være våken helt inn i søvnen og observere hvordan jeg begynner å drømme. Jeg kan også bestemme meg for hva som skal skje i drømmen. Eller jeg kan bestemme meg for hva jeg ønsker å drømme om, men det klarer jeg ikke alltid. Og så våkner jeg ofte opp i drømmen og vet at jeg drømmer. Jeg merker det fordi jeg kommer på at dette ikke går an i virkeligheten. Når jeg våkner opp sånn, har jeg min helt vanlige bevissthet i behold, jeg vet at jeg ligger i sengen min og drømmer, jeg vet om hele mitt liv, men likevel sover og drømmer jeg. Det er en gave å ha klare drømmer 😊 Anonymkode: 70c26...c23
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev: Noen som er naturlige klardrømmere her på KG? Eventuelt som har lykkes med teknikker? Jeg elsker å drømme, og det hadde vært helt uteolig å få til noe sånt. Prøvde teknikkene en gang i tiden, men ble så redd for å få søvnparalyse, så sluttet med det. Anonymkode: 5da95...a76 Mulig du blander ord og meninger, men klardrømming og lucid er ikke det samme. Lucid eller bevisste drømmer er når du blir klar over at du drømmer mens du drømmer. Anonymkode: 78cf2...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Jeg lærte lucid dreaming for noen år siden, har ikke noen spesielle teknikker men.. Jeg lærte det i en periode hvor jeg ofte drømte at jeg kunne fly, men det var liksom helt tilfeldig når det skjedde. Jeg ville fly med vilje, sånn at jeg kunne fjerne meg fra en situasjon, fordi jeg sleit mye med mareritt osv. Siden flyving var et gjentagende element i mine drømmer brukte jeg dette for å «minne» meg selv på at jeg drømte. Hver kveld før jeg sovnet tenkte jeg på at hvis jeg begynte å fly, så MÅTTE jeg skjønne at jeg drømte. Tok litt tid men etterhvert slo det meg at «dette er veldig rart... mennesker kan jo ikke fly.. ahhh, jeg drømmer!!». Etter hvert begynte jeg å styre flyturen selv, prøvde høyre og venstre-svinger, letting og landing, skikkelig testing-testing. Etter noen netter med flyvetrening, med noen «knall og fall» (ikke bare bare å lette stillestående ved å flakse med arma skal jeg si deg), kunne jeg fly akkurat når og hvor jeg ville. Klardrømming har jeg også innimellom, men dette tror jeg ikke man kan lære seg. Anonymkode: dc854...c53 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lærte lucid dreaming for noen år siden, har ikke noen spesielle teknikker men.. Jeg lærte det i en periode hvor jeg ofte drømte at jeg kunne fly, men det var liksom helt tilfeldig når det skjedde. Jeg ville fly med vilje, sånn at jeg kunne fjerne meg fra en situasjon, fordi jeg sleit mye med mareritt osv. Siden flyving var et gjentagende element i mine drømmer brukte jeg dette for å «minne» meg selv på at jeg drømte. Hver kveld før jeg sovnet tenkte jeg på at hvis jeg begynte å fly, så MÅTTE jeg skjønne at jeg drømte. Tok litt tid men etterhvert slo det meg at «dette er veldig rart... mennesker kan jo ikke fly.. ahhh, jeg drømmer!!». Etter hvert begynte jeg å styre flyturen selv, prøvde høyre og venstre-svinger, letting og landing, skikkelig testing-testing. Etter noen netter med flyvetrening, med noen «knall og fall» (ikke bare bare å lette stillestående ved å flakse med arma skal jeg si deg), kunne jeg fly akkurat når og hvor jeg ville. Klardrømming har jeg også innimellom, men dette tror jeg ikke man kan lære seg. Anonymkode: dc854...c53 Dette er stort sett den samme måten som jeg styrer drømmene mine så langt som det lar seg gjøre, spesielt dette med flyvning fikk jeg taket på etter å ha spilt Just Cause 2 og 3. Hvis det oppstår vanskelige situasjoner eller mareritt i drømmen så kan jeg gjøre noe med hånden som gjør at jeg kan fly, noen ganger funker det og andre ganger ikke. Anonymkode: 78cf2...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå