AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Jeg har en jente i familien, i 20-årene. Hun ble sammen med en muslimsk gutt for et par år siden. Jeg syntes ikke noe om det, selv om jeg ikke hadde møtt han. Har ingenting imot muslimer, men min motforestilling mot dette var med bakgrunn i hva det å være sammen med en muslimsk mann gjør med deg. Vi er ikke etnisk norske, vi heller, så det gikk ikke på fremmedfiendlighet. Jeg følte at det å være en muslim ikke er så lett, i dagens verden. Selv godt integrerte muslimer opplever Rasisme. Kjenner mange muslimer fra forskjellige land, (vi er ikke muslimer selv), som er fine folk. Men når det kommer til giftermål, så var det vanskelig å godta det, for et kjært familiemedlem. I starten av forholdet så ble det ikke laget fremtidsplaner. Så hva de ville tenkt eller gjort hvis ting ble seriøst ble ikke vurdert, så vidt jeg er blitt fortalt. Jeg har senere truffet han og han virket koselig. Så jeg tenkte at jeg må se forbi mine fordommer. Han fridde for et par uker siden. Jeg er ikke i tvil om at han fridde fordi han ønsker å gifte seg med henne. Idag fikk jeg greie på at de skal kun gifte seg på muslimsk vis i en moské. Hun har i tillegg sagt ja til å konvertere til Islam, fordi han sier at det er den eneste måten for dem å være sammen på. Jeg føler at han har lurt henne ved å vente med å fortelle henne om hans "ønsker/krav" til hun var hodestups forelsket i han, og godta alt for å være sammen med han Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men det er vanskelig å se at det går den veien jeg var redd for. Hun har andre søsken som er gift med etnisk norske, og deres vielser var doble, som ivaretok begges kulturer. Denne sistemannen er den eneste som både må konvertere OG få et enkelt bryllup. Anonymkode: d0284...d8c 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 TS her. Jeg har skrevet i dette forumet da det er snakk om familien, men hvis det er feil, så gjerne flytte den til et mer passende forumet. Anonymkode: d0284...d8c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Jeg ville vært obs på hvordan han behandler henne i ekteskapet. Krisesentrene er fulle med muslimske kvinner som blir mildt sagt utsatt for overgrep og psykisk terror av sine muslimske menn. Han trenger ikke være som disse mennene, men jeg vill uansett fulgt godt med hvordan hun har det. Anonymkode: 591c6...f56 18
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en jente i familien, i 20-årene. Hun ble sammen med en muslimsk gutt for et par år siden. Jeg syntes ikke noe om det, selv om jeg ikke hadde møtt han. Har ingenting imot muslimer, men min motforestilling mot dette var med bakgrunn i hva det å være sammen med en muslimsk mann gjør med deg. Vi er ikke etnisk norske, vi heller, så det gikk ikke på fremmedfiendlighet. Jeg følte at det å være en muslim ikke er så lett, i dagens verden. Selv godt integrerte muslimer opplever Rasisme. Kjenner mange muslimer fra forskjellige land, (vi er ikke muslimer selv), som er fine folk. Men når det kommer til giftermål, så var det vanskelig å godta det, for et kjært familiemedlem. I starten av forholdet så ble det ikke laget fremtidsplaner. Så hva de ville tenkt eller gjort hvis ting ble seriøst ble ikke vurdert, så vidt jeg er blitt fortalt. Jeg har senere truffet han og han virket koselig. Så jeg tenkte at jeg må se forbi mine fordommer. Han fridde for et par uker siden. Jeg er ikke i tvil om at han fridde fordi han ønsker å gifte seg med henne. Idag fikk jeg greie på at de skal kun gifte seg på muslimsk vis i en moské. Hun har i tillegg sagt ja til å konvertere til Islam, fordi han sier at det er den eneste måten for dem å være sammen på. Jeg føler at han har lurt henne ved å vente med å fortelle henne om hans "ønsker/krav" til hun var hodestups forelsket i han, og godta alt for å være sammen med han Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men det er vanskelig å se at det går den veien jeg var redd for. Hun har andre søsken som er gift med etnisk norske, og deres vielser var doble, som ivaretok begges kulturer. Denne sistemannen er den eneste som både må konvertere OG få et enkelt bryllup. Anonymkode: d0284...d8c Du får bare fortsette å støtte henne. Har du møtt denne mannen? Er du sikker på at hun egentlig ikke vil? Er hun en svak jente som gjør det hun får beskjed om? Uansett hva slags forhold folk går inn i, sunt eller ikke, må vi bare støtte de vi er glade i og heller snakke dem til fornuft hvis det skulle gå dårlig? Skulle hun gifte seg med en praktiserende jøde feks ville hun nok også måttet konvertere. Det uthevede er jo totalt selvmotsigende og motsier i tillegg innlegget. Så klart har du mye imot muslimer, det ser man tydelig. Jeg sier ikke at det er rett eller galt, men du skal ikke komme her og late som om du ikke har noe imot muslimer. Anonymkode: 27255...29b 13
AlkoMann Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en jente i familien, i 20-årene. Hun ble sammen med en muslimsk gutt for et par år siden. Jeg syntes ikke noe om det, selv om jeg ikke hadde møtt han. Har ingenting imot muslimer, men min motforestilling mot dette var med bakgrunn i hva det å være sammen med en muslimsk mann gjør med deg. Vi er ikke etnisk norske, vi heller, så det gikk ikke på fremmedfiendlighet. Jeg følte at det å være en muslim ikke er så lett, i dagens verden. Selv godt integrerte muslimer opplever Rasisme. Kjenner mange muslimer fra forskjellige land, (vi er ikke muslimer selv), som er fine folk. Men når det kommer til giftermål, så var det vanskelig å godta det, for et kjært familiemedlem. I starten av forholdet så ble det ikke laget fremtidsplaner. Så hva de ville tenkt eller gjort hvis ting ble seriøst ble ikke vurdert, så vidt jeg er blitt fortalt. Jeg har senere truffet han og han virket koselig. Så jeg tenkte at jeg må se forbi mine fordommer. Han fridde for et par uker siden. Jeg er ikke i tvil om at han fridde fordi han ønsker å gifte seg med henne. Idag fikk jeg greie på at de skal kun gifte seg på muslimsk vis i en moské. Hun har i tillegg sagt ja til å konvertere til Islam, fordi han sier at det er den eneste måten for dem å være sammen på. Jeg føler at han har lurt henne ved å vente med å fortelle henne om hans "ønsker/krav" til hun var hodestups forelsket i han, og godta alt for å være sammen med han Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men det er vanskelig å se at det går den veien jeg var redd for. Hun har andre søsken som er gift med etnisk norske, og deres vielser var doble, som ivaretok begges kulturer. Denne sistemannen er den eneste som både må konvertere OG få et enkelt bryllup. Anonymkode: d0284...d8c Det er mye som skurrer med Islam. Selv om du ikke er etnisk norsk har du sikkert en annerledes moral enn muslimer ? Islam er en lovreligion hvor for eksempel kvinner bare arver halvparten av menn. Jeg vet ikke hvilken oppdragelse du har gitt dine barn ? Alle kan selvfølgelig forstå at forelskelse gjør blind. Jeg vet ikke om din datter er like forelsket om 5 år ? 6
AlkoMann Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vært obs på hvordan han behandler henne i ekteskapet. Krisesentrene er fulle med muslimske kvinner som blir mildt sagt utsatt for overgrep og psykisk terror av sine muslimske menn. Han trenger ikke være som disse mennene, men jeg vill uansett fulgt godt med hvordan hun har det. Anonymkode: 591c6...f56 "Ikke Uten Min Datter" . Var ikke det en populær film på 90 tallet ? 7
Marieeeee Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Så det er bare etnisk norske som kan være fremmedfientlige? Det skinner jo gjennom her at det er fremmedfrykt som er problemet. 9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Du virker veldig fordomsfull. Flesteparten av muslimske menn i Norge er gode menn, spesielt de som er oppvokst her. Jeg er muslim selv fra en ikke vestlig land og gift med en muslim mann. Han er oppvokst i Norge, har høyere utdanning, er i jobb og tar virkelig godt vare på meg og barna våre, behandler meg med respekt og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Han rydder, vasker, lager mat på lik linje med meg og i tillegg fikser han alt av det praktiske i hjemmet. Legg dine fordommer til side og tenk at din datter er en voksen kvinne med fri vilje. Ingen har tvunget henne til å konvertere og hun ble ikke "lurt". Hvis han fridde til henne så betyr det at han elsker henne. Mange har skylapper foran øynene når det gjelder muslimer. Verden er ikke svart eller hvit. Anonymkode: ea126...a18 17
AlkoMann Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 3 minutter siden, Marieeeee skrev: Så det er bare etnisk norske som kan være fremmedfientlige? Det skinner jo gjennom her at det er fremmedfrykt som er problemet. 2000 etnisk norske kvinner har allerede konvertert til Islam og dette kommer til å eskalere i fremtidens Norge . Det er absolutt et viktig tema å debattere . 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Selvfølgelig går det på fremmedfientlighet, eller skal vi si fremmedfrykt, selv om dere ikke heller er etnisk norske. Dere er bare annerledes fremmede enn vi er. Anonymkode: a5398...5c9 3
AlkoMann Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker veldig fordomsfull. Flesteparten av muslimske menn i Norge er gode menn, spesielt de som er oppvokst her. Jeg er muslim selv fra en ikke vestlig land og gift med en muslim mann. Han er oppvokst i Norge, har høyere utdanning, er i jobb og tar virkelig godt vare på meg og barna våre, behandler meg med respekt og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Han rydder, vasker, lager mat på lik linje med meg og i tillegg fikser han alt av det praktiske i hjemmet. Legg dine fordommer til side og tenk at din datter er en voksen kvinne med fri vilje. Ingen har tvunget henne til å konvertere og hun ble ikke "lurt". Hvis han fridde til henne så betyr det at han elsker henne. Mange har skylapper foran øynene når det gjelder muslimer. Verden er ikke svart eller hvit. Anonymkode: ea126...a18 Jeg mener Islam er en dårlig religion/ideologi. Du kan selvfølgelig mene noe annet . Det er ytringsfrihet i Norge , men ikke i noen muslimske land. Det finnes ikke et eneste muslimsk demokrati. All justis i muslimske land er muslimsk . 14
lysestake Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Så det går ikke på fremmedfientlighet kun fordi dere ikke er etnisk norske? Da har jeg hørt den også 🤥 5
Bunuel Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, AlkoMann skrev: 2000 etnisk norske kvinner har allerede konvertert til Islam og dette kommer til å eskalere i fremtidens Norge . Det er absolutt et viktig tema å debattere . Du er like paranoid som alle andre folk som frekventerer forum/medier som underbygger ditt usanne syn på samfunnet, så jeg anbefaler deg heller å slutte å tro at NRK/msm og alle prøver å jobbe mot deg og "jobber" for samfunnet du tror er sant, men som er en vrangforestilling bare egentlig. Gi meg gjerne en grunn til at media jobber for denne "apokalypsen". Hva tjener de på det? 5
AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, lysestake skrev: Så det går ikke på fremmedfientlighet kun fordi dere ikke er etnisk norske? Da har jeg hørt den også 🤥 En afrikaner som er rasist blir så vanskelig å sette seg inn i . Det er alltid de hvite som er onde https://www.document.no/2019/12/30/eliteskoler-nekter-a-ta-imot-1-million-pund-i-stipend-for-fattige-hvite-gutter/ Men disse barna er alltid gode https://www.document.no/2019/12/30/livredde-hester-etter-at-fyrverkeri-ble-avfyrt-i-stall-pa-stovner/ 3
AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 (endret) 15 minutter siden, Bunuel skrev: Du er like paranoid som alle andre folk som frekventerer forum/medier som underbygger ditt usanne syn på samfunnet, så jeg anbefaler deg heller å slutte å tro at NRK/msm og alle prøver å jobbe mot deg og "jobber" for samfunnet du tror er sant, men som er en vrangforestilling bare egentlig. Gi meg gjerne en grunn til at media jobber for denne "apokalypsen". Hva tjener de på det? 2000 etnisk norske kvinner har allerede konvertert til Islam . Muslimer er nå 8 prosent av den Norges befolkning. Alene kommende asylsøkere og generelt muslimske menns maskuline annerledeshet tiltrekker etnisk norske kvinner . Poenget mitt er at jeg misliker Islam imotsetning til deg https://www.aftenposten.no/norge/i/x92j/kamerat-konverteringer-faar-fotfeste-i-norge Endret 31. desember 2019 av AlkoMann 5
Dumi Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 31 minutter siden, AlkoMann skrev: 2000 etnisk norske kvinner har allerede konvertert til Islam og dette kommer til å eskalere i fremtidens Norge . Det er absolutt et viktig tema å debattere . Og så? Har vi ikke religionsfrihet her dag Norge? 7
AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, Dumi skrev: Og så? Har vi ikke religionsfrihet her dag Norge? Muslimer bruker religion og ytringsfrihet til å innføre en totalitær idelogi i Norge. Muslimer har også rett til å lyve overfor vantro . Man kan aldri stole på en muslim. De fleste andre innvandrergrupper i Norge har mye bedre moral enn muslimer . 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 49 minutter siden, AlkoMann skrev: Det er mye som skurrer med Islam. Selv om du ikke er etnisk norsk har du sikkert en annerledes moral enn muslimer ? Islam er en lovreligion hvor for eksempel kvinner bare arver halvparten av menn. Jeg vet ikke hvilken oppdragelse du har gitt dine barn ? Alle kan selvfølgelig forstå at forelskelse gjør blind. Jeg vet ikke om din datter er like forelsket om 5 år ? 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker veldig fordomsfull. Flesteparten av muslimske menn i Norge er gode menn, spesielt de som er oppvokst her. Jeg er muslim selv fra en ikke vestlig land og gift med en muslim mann. Han er oppvokst i Norge, har høyere utdanning, er i jobb og tar virkelig godt vare på meg og barna våre, behandler meg med respekt og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Han rydder, vasker, lager mat på lik linje med meg og i tillegg fikser han alt av det praktiske i hjemmet. Legg dine fordommer til side og tenk at din datter er en voksen kvinne med fri vilje. Ingen har tvunget henne til å konvertere og hun ble ikke "lurt". Hvis han fridde til henne så betyr det at han elsker henne. Mange har skylapper foran øynene når det gjelder muslimer. Verden er ikke svart eller hvit. Anonymkode: ea126...a18 For det første, det er IKKE min datter. Det er en jente i min nærmeste familie, som jeg bryr meg om, men ikke min datter. Foreldrene til denne jenta, inkl søsken, var åpen for de skulle finne den de ønsket. Kun et krav/ønske, et ev bryllup skal skje i forhold til seremonier ift den religionen de har, samtidig som de var åpne for at, hvis forloveden hadde en annen religion, som kunne godt bryllupet være på to forskjellige måter. Alle søsken godtok dette. De to eldste er gift med hver sin etnisk nordmann, med to seremonier i hvert bryllup. Jeg har personlig vært i disse bryllupene. Så jeg kjøper ikke at de innerst inne syntes det var greit, eller at hun ikke brydde seg. Flere damer i hans familie/venner som er fra samme land, som bruker hijab, men jeg håper jo at ikke hun blir påtvunget dette. Hun er svært glad i håret sitt, og driver og ordner forskjellige frisyrer. Håper selvsagt på at han i ettertid ikke blir mer krevende. At konvertering og moskébryllup er det eneste som er viktig for han. Anonymkode: d0284...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 Islam er en kvinneundertrykkende religion. Menn bruker vold mot kvinner og barn. Vær så god, sier jeg bare. Anonymkode: 898f5...b21 11
AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første, det er IKKE min datter. Det er en jente i min nærmeste familie, som jeg bryr meg om, men ikke min datter. Foreldrene til denne jenta, inkl søsken, var åpen for de skulle finne den de ønsket. Kun et krav/ønske, et ev bryllup skal skje i forhold til seremonier ift den religionen de har, samtidig som de var åpne for at, hvis forloveden hadde en annen religion, som kunne godt bryllupet være på to forskjellige måter. Alle søsken godtok dette. De to eldste er gift med hver sin etnisk nordmann, med to seremonier i hvert bryllup. Jeg har personlig vært i disse bryllupene. Så jeg kjøper ikke at de innerst inne syntes det var greit, eller at hun ikke brydde seg. Flere damer i hans familie/venner som er fra samme land, som bruker hijab, men jeg håper jo at ikke hun blir påtvunget dette. Hun er svært glad i håret sitt, og driver og ordner forskjellige frisyrer. Håper selvsagt på at han i ettertid ikke blir mer krevende. At konvertering og moskébryllup er det eneste som er viktig for han. Anonymkode: d0284...d8c Du må vite at en kvinne er et annenrangsmenneske i Islam . Mannen har alltid det siste ordet . Hun vil etter hvert bli isolert fra sin familie og islamisert. Det hender påfallende ofte at konvertitter skiller seg og bryter ut av islam da de har en annen bakgrunn og andre referanserammer. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå