Inger Synnøve Skrevet 30. desember 2019 #1 Del Skrevet 30. desember 2019 Heihei jeg har tenkt å bleke håret hjemme og har kjøpt den som heter «blondering» fra Depend. Jeg har aldri gjort noe farging på håret før så har veldig sterkt/sundt hår tror jeg. Jeg vil gjøre minst mulig skade på håret og har sett at mange bruker kokosolje i håret før di bleker det. Har også tenkt å blande blekningen godt ut med shampo eller blasam (hvilken er best?) men jeg finner ingen plass der di selger kokosolje i matbutikk, hvor kan jeg få tak i det enkelt uten å bestille fra nett? Eller finnes det noe som kan erstatte kokosolje og fremdeles beskytte håret like bra? ps: akkurat hvordan farge det blir når jeg er ferdig gjør ikke så mye siden jeg skal farge det rødt uansett, regner med det kommer til å bli gult bår jeg har bleket det, vil bare ikke ha ødelagt hår som faller av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eamane Skrevet 30. desember 2019 #2 Del Skrevet 30. desember 2019 3 minutter siden, Inger Synnøve skrev: Heihei jeg har tenkt å bleke håret hjemme og har kjøpt den som heter «blondering» fra Depend. Jeg har aldri gjort noe farging på håret før så har veldig sterkt/sundt hår tror jeg. Jeg vil gjøre minst mulig skade på håret og har sett at mange bruker kokosolje i håret før di bleker det. Har også tenkt å blande blekningen godt ut med shampo eller blasam (hvilken er best?) men jeg finner ingen plass der di selger kokosolje i matbutikk, hvor kan jeg få tak i det enkelt uten å bestille fra nett? Eller finnes det noe som kan erstatte kokosolje og fremdeles beskytte håret like bra? ps: akkurat hvordan farge det blir når jeg er ferdig gjør ikke så mye siden jeg skal farge det rødt uansett, regner med det kommer til å bli gult bår jeg har bleket det, vil bare ikke ha ødelagt hår som faller av Ville ha stripet det, ikke bleket hele. Det sliter mye mer på håret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 31. desember 2019 #3 Del Skrevet 31. desember 2019 Hm tror ikke du skal blande det ut med sjampo eller balsam hvertfall, du kan mulig blande det ut med noe olaplex, olaplex er uansett lurt å bruke etter en behandling. Håret ditt vil nok mulig få litt fine sjatteringer i forskjellige oransj farger ja, men du sier at det ikke spiller noen rolle så da er det jo greit. Som over her sier, striping er sunnere for håret enn helbleiking, jeg hadde aldri turt å helbleike håret hjemme, kun hos frisør. Men skal du bleike for å farge håret rødt må du nok helbleike og ikke ta striper. Jeg ville spart penger og dratt til frisør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuumi Skrevet 31. desember 2019 #4 Del Skrevet 31. desember 2019 Du får kjøpt kokosolje på helsekosten! Vet ikke om det er viktig om den er ekstra jomfru eller ei, men jeg liker jomfru best. Om det ikke er viktig så har de vanlig kokosolje på utlendingsjapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny princess Skrevet 31. januar 2020 #5 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) Det er faktisk ikke lurt å bruke kokosolje på håret, da kokosolje vil fritere håret ditt. Kokosolje ligger i håret over lang, lang tid selv om du bruker en clarifying shampoo, og når du da eventuelt føner det vil det "koke" på hårstråene dine. I tillegg er ikke kokosolje noe som faktisk virker på håret da molekylene i kokosolje ikke er små nok til å trenge gjennom hårstråene. Det legger seg bare utenpå hårstrået og bruker lang tid på å løsne opp. Blekingen vil uansett bare virke i langt mindre grad og være mye mindre effektiv fordi den må trenge gjennom kokosolja for å faktisk lysne håret ditt - du vil bli nødt til å bleke det flere ganger over tid framfor å kun bleke de(n) nødvendige gangen(e). Det eneste kokosolja gjør er at håret vil bli mindre lyst, men likevel slitt som det ellers hadde blitt uansett. Så du ender faktisk opp med å måtte bleke det enda flere ganger for å lysne det nok, noe som vil forårsake enda mer skade. Når det gjelder sjampo i blekingen, så kalles det for et bleach bath og er mye mindre "hardt" på håret. Men i tillegg vil det lysne i mindre grad, som igjen fører til at du blir nødt til å gjøre det flere ganger. Hvis du har lysnet håret og det er på en måte lyst, men veldig oransje, så kan jeg anbefale å gjøre bleach bath da dette vil hjelpe med å fjerne det oransje, men ikke skade håret like mye som en vanlig blekebehandling ville gjort. Jeg anbefaler deg mye heller å bruke hårkurer både før og etter bleking, både protein og fukt. Fukt er særlig viktig etter bleking og anbefaler å bruke dette før proteinkur da bleking uttørker håret for all fukt den hadde før. Endret 31. januar 2020 av LolitaDostojevska 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå