Gå til innhold

Helt noob - redigere videoer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg skal dra ett år til utlandet og i den forbindelse tenkte jeg det hadde vært morsomt å lage videoer fra året mitt! Kall det gjerne «vlogging».. Vil i hovedsak gjøre det for å dele med familie og venner, og for å ta vare på minnene. 

Men! Da lurer jeg på hvordan jeg starter med å redigere videoer? Jeg er heelt grønn når det kommer til sånt. Egentlig trenger jeg vel bare å lære meg å klippe, legge til musikk og lignende. I hvert fall slike grunnleggende ting først. Hvilke redigeringsprogrammer anbefaler dere for nybegynnere? Jeg har en macbook pro om det har noe å si. Vil helst bruke noe som er gratis i begynnelsen, så kanskje betale for noe bedre senere (om dere anbefaler det).

Jeg tenkte å først filme med iPhonen min, men har også veldig lyst til å investere i Canon G7x Mark 2 som jeg har hørt mye bra om. Men da er det kanskje best at jeg vet litt om redigering først. 

Tar imot alle tips. Tusen takk ☺️

Endret av Mentos
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Apple produkt skal det jo finnes masse enkelt og brukervennlig. Men gratis får du det stort sett kun på Windows...

Anonymkode: 5a797...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Adobe Premiere Rush er en enkel app for nybegynnere. De har en fin tutorial som viser hvordan du bruker den. 

Anonymkode: bf2e9...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...