Gå til innhold

Hvilken oppbevaring av klær på soverom? Garderobestang, skap, kommode??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel skyvedørsgarderobe jeg haaater på soverommet, så jeg vil ha den bort. Jeg liker ikke skyvedører, får aldri sett i hele skapet, og de blir stående oppe. Så det er utelukket. Liker generelt bedre kommoder, lettere å få oversikt i skuffer. Men, jeg har jo noen klær som må henges opp også. 

Jeg har en vegg som er litt over 3 meter bred, der jeg kan ha kommoder/skap eller en kombo. Vil helst ha kommode i midten med mulighet for tv oppå. Har i tillegg en vegg på 1,5 meter der jeg kan sette noe etter babyen flytter ut av rommet til høsten igjen. Så det kan være med i planleggingen nå. 

Mitt foreløpige forslag er to hemnes-kommoder ved siden av hverandre på den lange veggen (tv oppå), hvor det blir en kommode til meg og en til mannen. Og så at jeg henger hyller til sko, pluss garderobestang på den andre veggen (det er en nisje på 150*75 cm). Men da må mannens henge-klær også henges der, og blir ikke skjult. Dvs en haug ustrøkne skjorter, osv. 

Mannen har forøvrig ti ganger så mye klær som meg, jeg foretrekker basisgarderobe med få plagg, og liker derfor godt å ha oversikt over topper etc. Jeg har tre bukser, fem topper, to gensere etc, men jeg skal øke på litt når jeg blir ferdig med amming og har kommet meg ned i vekt igjen. Mannen har vel 50 t-skjorter, 20 bukser, dress, 10 skjorter som ser forferdelige ut siden han aldri stryker dem, masse hettegensere, genserjakker osv. 

Anonymkode: 6aaba...1f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt garderobestang åpent, det ser så rotete ut. Lukkede skap er tingen. På soverommene har jeg en kombinasjon av skap og skjenk/kommoder, og på ett av dem en kommode som er passe høy til at det kan stå en TV på den. 

Anonymkode: b7338...c2f

• Liker 2
Skrevet

Vil for øvrig slå et slag for opprydding i klær og sko. Sorter med hard hånd, har man ikke brukt klærne siste tre år, så legg dem i plastsekk og doner til organisasjoner som ønsker seg klær. Gamle klær man kun har liggende er bare tull, og du frigjør mye plass i skapene.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil for øvrig slå et slag for opprydding i klær og sko. Sorter med hard hånd, har man ikke brukt klærne siste tre år, så legg dem i plastsekk og doner til organisasjoner som ønsker seg klær. Gamle klær man kun har liggende er bare tull, og du frigjør mye plass i skapene.

Jeg har som sagt i hi gjort dette og har veldig lite klær. Så for min del hadde heller ikke åpen oppbevaring blitt rotete. Alle mine klær får plass i en sånn enkel tre-skuffers kommode fra ikea. 

Mannen derimot.... jeg har gått gjennom klærne hans en gang, men han har mye dyrere klær enn meg, og mener derfor det er vanvidd å redusere på det. Jeg vurderer å forvise hans klær til gjesterommet.

Men fortsatt lurer jeg på hvilken oppbevaring som løser disse tingene best, når en selv liker skuffer, har få hengeklær og vil ha plass til TV 😊

Anonymkode: 6aaba...1f1

Skrevet

To kommoder og ett garderobeskap. Rosa hengere til ditt, blå til mannens. 

Anonymkode: 18d4f...4bc

Skrevet

Jeg har googlet garderobeløsninger i dag, og det er forbløffende få leverandører som leverer med hengslede dører! De aller fleste satser på skyvedører. Jeg misliker skyvedører av samme grunn som deg og vil ikke ha det. Mange leverer også så dype skap, det ønsker jeg ikke, for da ligger alt og samler seg opp innerst. Men når man vil ha skapdører til så er det ikke så mange leverandører å velge. 

Jeg ville droppet TV på soverommet var jeg deg..bedre søvnkvalitet og luftkvalitet på soverommet uten.

Anonymkode: 75f4e...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...