Gå til innhold

Når brannalarmen går på restauranten

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag spiste vi på en restaurant som ligger på kjøpesenteret. Rett etter at vi fikk maten så gikk brannalarmen og alle ble evakuert. Når vi fikk gå inn igjen var maten kald. Vi hadde kjøpt mat for litt over 1000,var fire voksne og ett barn. Jeg spurte om vi fikk ny mat eller pengene tilbake. Restauranten ville ikke gi noe da det "ikke var de som hadde utløst alarmen". Det var jeg jo enig i, men likevel syntes jeg det var dårlig at vi ikke fikk tilbud om oppvarming, ny mat, eller pengene tilbake. Men til slutt så fikk vi ny mat, og vi takket de ansatte for at det løste seg.

Hva synes dere er rett i situasjonen? En i følget syntes det var flaut at jeg sa ifra, de andre var enige. 

Anonymkode: 4b9fe...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kunne ha varmet opp igjen. Ny mat hadde jeg aldri i livet forlagt. Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg spist maten kald.

Anonymkode: 119fc...db3

• Liker 3
Skrevet

Tilbud om oppvarming kunne dere vel fått, men det er jo utenfor restaurantens kontroll når det gjelder brannalarmen så det kan bli i overkant mye i tap hvis man skal erstatte alle kundenes mat... Jeg hadde også synes det var litt flaut om noen ba om dette.

• Liker 4
Skrevet

Force majeure. Restauranten MÅ ingenting, men service bør de jo yte. Men syntes jo det var heftig å be om ny eller gratis mat, den kunne vel la seg varme opp? Jeg tror jeg også hadde blitt litt flau over kravet ditt.

• Liker 4
Skrevet

Tja, om de har mikro kunne de kanskje ha varmet opp maten. Men om det var flere der, ville det tatt på tiden. Å blande maten sammen i kasseroller og sånt skjønner jeg at de ikke gjorde i og med at maten kunne vært spist av.

Krav om ny mat eller pengene tilbake er ufint av dere som gjester. Restauranten kunne jo ikke noe for dette. De strakk seg jammen langt for dere! 

Anonymkode: 465d6...9c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt skamflau over deg, TS.

• Liker 3
Skrevet

Husker det skjedde én gang der jeg jobbet. Vi hadde sikkert 70 kunder som måtte ut på grunn av alarm. Siden det var midt på sommeren og vi visste det var falsk alarm sa vi ifra til gjestene at de måtte evakuere men at alarmen var falsk. Mange valgte da å ta med seg maten ut på uteserveringen. De som ikke gjorde det fikk ny mat helt gratis

Anonymkode: 6c7b5...e16

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert de har lov å varme opp igjen av hensyn til hygiene. Maten og har da stått utenfor deres kontroll. De vet ikke hva som bringes inn igjen på kjøkkenet.

• Liker 3
Skrevet

Å spørre om maten kan varmes opp igjen er greit, å be om ny mat når restauranten ikke kan noe for det som skjedde er frekt. 

Anonymkode: 3de1c...7ae

Skrevet
4 timer siden, Luckiness skrev:

Det er ikke sikkert de har lov å varme opp igjen av hensyn til hygiene. Maten og har da stått utenfor deres kontroll. De vet ikke hva som bringes inn igjen på kjøkkenet.

Godt poeng!

• Liker 2
Skrevet

De gangene jeg har opplevd lignende har det vært topp service. Ny mat, et lite gratis glass med noe godt i mens vi venter, og unnskyldninger. 

Rent juridisk er jeg enig i det som allerede er påpekt. Dette er gjerne utenfor restaurantens kontroll, så man har ingen rettigheter. Men har som sagt aldri opplevd at noen er vanskelige på dette likevel. De jobber jo i et serviceyrke, og ønsker fornøyde kunder. 

Anonymkode: 98ed7...918

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...