AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Jeg er ikke så veldig glad i å åpne opp døren hvis jeg ikke vet at jeg venter besøk. Er det andre som har det slik? Når åpner dere og når åpner dere ikke? Tar dere noen forhåndsregler? Her har vi to dører. En oppe og en nede. Forsøker å huske å låse. Men begge dørene har vinduer i seg så man kan jo enkelt se om noen går forbi. Dersom min mann er hjemme så pleier vi å åpne. Men jeg liker det ikke når jeg er alene og ikke vet hvem. Har aldri opplevd noe kjipt, men man leser jo om pågående selgere, tyver som utgir seg for å være selgere osv. Så hvis jeg er alene og jeg hører en bil/noen gå utenfor også banker/ringer det på, så hender det at jeg sniker meg et sted hvor de ikke kan se inn. Også tenker jeg at hvis det er viktig/noen jeg kjenner så ringer de meg. De nærmeste vet jeg ikke liker uventet besøk så de pleier å ringe eller sende en melding når de er på vei. Anonymkode: 48b19...b4c
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Regner med att det er noen av verdens kuleste naboer, eller noen fra verden beste politi, så stresser ikke mye over det. De pleier å banke på litt forskjellig, -og har ikke noe uoppgjort med noen av de. a.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Jeg åpner sjelden når jeg ikke venter besøk. Nettopp fordi det i 99% av gangene er selgere eller andre jeg ikke har behov for å snakke med. Jeg kjenner svært få her jeg bor, og de jeg kjenner avtaler jeg med på forhånd. Ønsker jeg å være alene, slukker jeg lyset i den delen av huset som vender mot inngangspartiet. Anonymkode: 43559...578 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 En slik angst blir bare verre med årene. Du må utfordre deg selv, ellers blir du stuck, Åpne den døra. Det er så viktig å alltid utfordre seg selv. Anonymkode: 0c478...334 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Denne tråden dreier seg ærlig talt om mental helse, og har null med hus og hage å gjøre. Anonymkode: 9801c...b77 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Åpner heller vinduet og spør hva de vil. Jeg er en funksjonshemmed og spebygget dame som lett kan overmannes, så jeg tør ikke åpne døren når jeg ikke kjenner den/de som står utenfor. Anonymkode: 2c460...f8d 7
Globe98 Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Pleier som regel aldri å åpne døren hvis jeg ikke venter besøk 4
Pal Fungi Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Man er ikke forpliktet til å åpne. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Jeg åpner alltid, skjønner ikke greia med å ikke åpne. Av og til er det en innpåsliten alarmselger, men jeg har ikke noe problem med å si "beklager, ikke interessert". Som oftest er det jo besøk til ungene, svigers, mine foreldre, en nabo eller et barn fra nabolaget som selger lodd for idrettslaget. Anonymkode: 06d9b...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Jeg har endt opp med å aldri åpne når det ringer på. Foreldre, slekt, kolleger og venner kommer aldri med mindre det er avtalt på forhånd (og da åpner jeg selvfølgelig). Har lite kontakt med naboene, annet enn at vi hilser og prater litt når vi treffes ute - så det er ingen grunn til at de skal drive å ringe på døren her. Da gjenstår kun selgere, flaskeinnsamlere, politikere (før valget), og andre jeg ikke har interesse av å snakke med. Skulle politiet en vakker dag dukke opp på døra, så ser jeg det nok gjennom stuevinduene 😂 Det er litt teit, jeg skjønner det, men etter å først ha begynt å ikke åpne døra, så er det veldig behagelig å ikke åpne noen ganger når det ringer på. Det begynte nok med at det ringte på en gang jeg var nydusjet og ikke hadde ordnet klær/hår/sminke, så jeg følte ikke for å vise meg for noen - og så har det liksom bare ballet på seg. Og ettersom jeg ikke går glipp av noe som helst ved å ikke åpne døra, så har det endt opp med at jeg rett og slett bare later som jeg ikke hører at det ringer på. Anonymkode: 07e6b...431 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 Åpner sjelden døra. Har kodelås og alle i nær familie kan koden så de låser seg inn dersom det skulle være noe, så hvis det ringer på døra er det omtrent alltid dørselgere... Anonymkode: 15f27...455 1
Felicius Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 Var alene hjemme i går og hadde noen som ringte på ca. kl. 23. Åpna ikke og ble skikkelig urolig etterpå 😅 Skikkelig kar. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 På 30.12.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev: så hender det at jeg sniker meg et sted hvor de ikke kan se inn Lol. Er du 5 år eller ? Anonymkode: 4735f...2b2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 Her ringer det så sjelden på døra, jeg åpner hver gang det ringer på. Anonymkode: 7a0b5...f66
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 Har kamera så ser hvem som ringer på, så da åpner jeg bare om det er naboer eller folk jeg kjenner
Gjest UglerIMosen Skrevet 2. januar 2020 #16 Skrevet 2. januar 2020 Du kan kjøpe deg ringeklokke med kamera ganske billig. Mange har en app slik at du enkelt kan få beskjed når noen ringer på, samt se hvem det er, også når du ikke er hjemme. Jeg åpner aldri hvis jeg ikke forventer folk.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #17 Skrevet 2. januar 2020 Åpner aldri om jeg ikke venter besøk. Anonymkode: 01991...4a5
Hatsumomo Skrevet 2. januar 2020 #18 Skrevet 2. januar 2020 På 30.12.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så veldig glad i å åpne opp døren hvis jeg ikke vet at jeg venter besøk. Er det andre som har det slik? Når åpner dere og når åpner dere ikke? Tar dere noen forhåndsregler? Ikke jeg heller. Jeg åpner hvis jeg venter folk, men jeg kan godt finne på å drite i å åpne hvis jeg ikke er i humør til det. 1
TerraCotta Skrevet 3. januar 2020 #19 Skrevet 3. januar 2020 En må helst sende melding til meg om de skal komme på besøk. Åpner så og si aldri døren, om ikke samboeren er hjemme (da er det han som åpner). 1
GjestSiden2006 Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 Jeg kan se ut av et vindu som ikke de som ringer på kan få øye på meg. Så ser jeg selgere så tar jeg ikke opp. Men det har hendt jeg har åpnet opp og ikke sett, da har det vært noen fra styret her, som jeg ikke kjenner, foreldre med barna sine fra barnehagen med invitasjoner, morgenlevering...ikke alltid lett å bare overse alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå