Prover91 Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 (endret) Jeg har vært på dette forume i noen år nå, og jeg ser at det er veldig mange som er inne her å kommenterer som slett ikke skulle vært på dette forumet. Folk som IKKE er ufrivillig barnløse. Dem som har prøvd å bli gravide i under 1 år. Dem som er GRAVIDE Her er vi mange som faktisk er ufrivillig barnløse som går gjennom assistert befruktning og har gjort det i flere år. Da er det veldig dumt at mange andre bruker dette forumet som ikke er i vår kategori. Endret 30. desember 2019 av Prover91 Venligst slett innlegg 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 30. desember 2019 Heter dette forumet «vi som er ufrivillig barnløs»? Nei. Ta deg en bolle. hilsen gravid naturlig på første forsøk Anonymkode: 9516b...47f 50
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Gatekeeping When someone takes it upon themselves to decide who does or does not have access or rights to a community or identity. "I love punk bands like Green Day!" "Ugh, they're not even punk. They totally sold out." "Oh man, I love Harry Potter. I am such a geek!" "Hardly. Talk to me when you're into theoretical physics." Kilde: urbandictionary.com Anonymkode: 8f7b6...fe6 33
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Forumet er ikke forbeholdt de som kun har prøvd over 1 år. Det heter prøvere OG ufrivillige barneløse. Ut i fra innlegget ditt virker det som forumet kun er for de som er langtidsprøvere og som gjennomgår assistert befrukting Anonymkode: d2bf3...902 36
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forumet er ikke forbeholdt de som kun har prøvd over 1 år. Det heter prøvere OG ufrivillige barneløse. Ut i fra innlegget ditt virker det som forumet kun er for de som er langtidsprøvere og som gjennomgår assistert befrukting Anonymkode: d2bf3...902 Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg ser utrolig mange her som enda går på p piller som planlegger å bli gravide om 6 mnd osv. Folk som har prøvd i 2 mnd som regner seg selv som ufrivillig barnløse. Anonymkode: 61088...f34 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg ser utrolig mange her som enda går på p piller som planlegger å bli gravide om 6 mnd osv. Folk som har prøvd i 2 mnd som regner seg selv som ufrivillig barnløse. Anonymkode: 61088...f34 Men får du mindre barn, av at andre folk på et forum ikke er i nøyaktig samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 35195...e73 38
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg ser utrolig mange her som enda går på p piller som planlegger å bli gravide om 6 mnd osv. Folk som har prøvd i 2 mnd som regner seg selv som ufrivillig barnløse. Anonymkode: 61088...f34 Hvem er du til å bestemme hvem som skal få diskutere på en viss del av forumet eller ikke 🙄 kom deg ned fra din høye hest Anonymkode: 4aeb8...04b 29
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg ser utrolig mange her som enda går på p piller som planlegger å bli gravide om 6 mnd osv. Folk som har prøvd i 2 mnd som regner seg selv som ufrivillig barnløse. Anonymkode: 61088...f34 Kanskje de trenger tips og råd om hva som kan være lurt å gjøre før man begynner å prøve? Kanskje de trenger å lufte tanker og bekymringer med noen som er prøvere? Skjerp deg, dette blir for dumt. Anonymkode: cfc70...b83 31
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Det er generelt sett helt håpløst her inne. Det dukket alltid opp aggressive kommentarer fra anonyme brukere. Jeg er inne og leser litt, fordi jeg var aktiv før. Nå gidder jeg ikke skrive mer. Er eksempel er tråden om ei i krise etter SA. Vet ikke hvor mye dritt hun fikk om at hun måtte skjerpe seg. Og dette skjer i disse dager med fokus på mental helse. Nei, ærlig talt. Moderatorer eller forumet generelt bør ta seg en runde om hvordan de vil ha det her. Jeg antar at de mister seriøse brukere, når folk søker råd, og etter én førstehåndserfaring frykter å bli angripet. Anonymkode: 17bb8...4b4 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er ikke det jeg mener. Men jeg ser utrolig mange her som enda går på p piller som planlegger å bli gravide om 6 mnd osv. Folk som har prøvd i 2 mnd som regner seg selv som ufrivillig barnløse. Anonymkode: 61088...f34 Det må jo være lov å spørre om tips og råd, og de har like mye rett til å være her som deg. Mange innlegg her handler om tidlige symptomer på graviditet og da er det vel de som har vært gravid eller er gravid som kan svare basert på personlig erfaring? Jeg har selv vært prøver i 37 måneder før det klaffet, og jeg er innom av og til - det har jeg vel rett til. Anonymkode: d2bf3...902 15
Gjest Sibirstjerne Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Jeg er gravid, og jeg må si at da jeg var prøver, ja da søkte jeg også råd fra de som var/har vært gravide. Jeg har også vært gjennom en missed abortion, og har kommet med innspill/mottatt råd og tips fra andre i tilsvarende situasjon. Dvs. uavhengig av hvor lenge den personen har vært prøver/om vedkommende er gravid. Vi må da kunne dele erfaringer på tvers av forumtrådene? Dette forumet er ment for å kunne utveksle erfaringer, gi råd og støtte. Skal de som ikke er gravide ikke få lov til å opprette tråder inne på forumet «graviditet, spedbarn og babytiden»? Det syns jeg isåfall er helt merkelig tankegang.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Jeg tolker kategorien "prøvere og ufrivillig barnløse", som at den omhandler alt som har med prøving og ufrivillig barnløshet å gjøre. Jeg har vært ufrivillig barnløs, men nå har jeg et barn og er gravid med nr. to. Det hender likevel at jeg klikker meg innom her og svarer på noe. Noen av trådene omhandler ting jeg har erfaring med. Og man kan jo ha tanker om prøving også om man ikke har begynt å prøve selv enda, tenker jeg. Oftest er det en stor ting i livet det å begynne å prøve på barn, og det kan være fint å diskutere det med andre som er opptatt av det samme. Det kan være mange ulike typer tanker og bekymringer enten man planlegger å prøve, nettopp har begynt, har holdt på ei stund, er over på IVF eller ser at man ikke får biologiske barn og tenker på ulike alternativer. Jeg kunne nok bli oppgitt da vi hadde prøvd i noen år og holdt på med IVF og det kom innlegg fra noen som var fortvilte etter å ha prøvd to måneder uten hell. Men jeg prøvde alltid å ta meg i det, og i hvert fall ikke svare veldig irritabelt. Vi er ulike, med ulike erfaringer og i ulike omstendigheter. I mine øyne er det å være opptatt av prøving på et eller annet nivå, eller ha et spørsmål rundt prøving, det som "kvalifiserer" for å skrive på dette underforumet. Anonymkode: 89850...78d 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 Her har du misforstått kraftig, har du lest hvordan KG selv beskriver forumet?? Jeg er ikke lenger prøver, men jeg var det i over 2,5 år. Og jeg svarer her inne når jeg ser noen spør om noe jeg har opplevd selv, har erfaring med eller bare for å oppmuntre/støtte. Skal jeg slutte med det mener du ettersom jeg etter din (og for så vidt KG og da😅) definisjon ikke «hører til her»? Hvis alle som får svare er dem som enda ikke har opplevd noe, feks bivirkninger ved oppstart av medisiner/blødninger som ikke var sa osv, vil dette bli ett utrolig unyttig forum med bare «jeg vet ikke» og synsinger. Tenker ihvertfall jeg da.. Hva tenker du om dette TS? Anonymkode: bd2e2...861 27
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 De som har prøvd under et år har også sine bekymringer og spørsmål. De som er gravide har vært prøvere, og har sine erfaringer de kan dele. Jeg har vært på prøverforumet i over 10 år nå, som ufrivillig barnløs. Og ønsker alle velkommen. Anonymkode: 47d59...c52 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Jeg tenker at de som har lykkes med å få barn og har vært gjennom den mølla,kanskje kan komme med tips/råd/trøstende ord? Hjelper det også skjønner du. holder meg anonym her, selv om jeg har vært prøver jeg også men fordi jeg har en vellykket graviditet bak meg nå og et barn på 9 mnd så skal jeg ikke få være her? Så teit Anonymkode: 7cb54...147 6
minister-mio Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Forumet "prøvere og ufrivillig barnløse" er vel både for prøvere og ufrivillig barnløse? Du kan ikke lage egne regler for hvem som ikke hører til her. 16
Marisana Skrevet 30. desember 2019 #17 Skrevet 30. desember 2019 Jeg er innom dette forumet og legger igjen kommenterer i blant, ikke fordi jeg er ufrivillig barnløs eller prøver - har et barn på ett år - men fordi jeg synes det blir skrevet om mange interessante ting, spesielt i prøverør-tråden. Jeg har lært masse av å lese her inne, jeg hadde ikke engang visst hva en MA er engang om jeg ikke hadde lest her inne. Kanskje er det feil av meg, men et forum på nett er jo åpent for alle 🤷🏻♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #18 Skrevet 30. desember 2019 Jeg fikk lyst til å skrive litt mer.. Ikke la bitterheten ta deg. Andre blir gravide, får barn. Mens du fortsatt prøver. Det er forferdelig vondt, og det føles ekstremt urettferdig. Man får et behov for å ta ut sinnet et sted. Og som jeg selv erfarte de første årene er det veldig naturlig å ta dette ut på de som ikke har prøvd fullt så lenge, som begynner å "mase" her inne allerede. Eller de som har fått det til - er gravide, eller har et spedbarn. Man tror, ubevisst, at ingen har det like vondt. Man tenker, ubevisst, at ingen andre vet hvordan det er. Jeg kunne smelle godt til gravide "besserwissere" her inne for noen år siden. Nå ignorerer jeg de mest håpløse innleggene. Jeg dropper å svare at grapefruktjuice ikke virker til den nye prøveren, for hundrede gang. Eller når enda en tråd om mensen og/eller negativ test dukker opp (nei, du er ikke gravid!I).... Jeg klikker meg bare stille ut igjen. Om slike innlegg påvirker deg er det nok på tide med en pause fra forumet. Anonymkode: 47d59...c52 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #19 Skrevet 30. desember 2019 Før var det et underforum som het langtidsprøvere eller noe sånt, kanskje man burde gjenopprette det? Anonymkode: b90e8...abe 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #20 Skrevet 30. desember 2019 Jeg var ufrivillig barnløs i fire år. Er nå gravid med barn nummer tre. Jeg tror jeg er innom her fordi jeg føler at den perioden i livet var så tung og vanskelig, og jeg kan lett kjenne meg igjen i mange av tankene til de som er på forumet. Jeg heier på dere, og jeg blir oppriktig glad når jeg ser folk lykkes😀 Mulig det er feil av meg å legge igjen positive tilbakemeldinger eller konkrete tips siden jeg ikke er prøver lenger...? -Men come on! Det er et fritt land. Anonymkode: 638cf...ba9 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå