AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Treåringen har det som startet som skurv som spedbarn i hodebunnen på toppen av hodet. Nå er det store flak i hodebunnen, og delvis løst i håret, og han vil ikke at vi skal røre hodebunnen eller gre håret der, så det virker som det er sårt og ubehagelig. Er det skurv eller må det være noe annet? Noen tips til hvordan vi kan bli kvitt det? Bruker mild barneshampoo og masserer godt inn i hodebunnen ved bad, men det forblir uendret. Han har litt lengde på håret til gutt å være, men nå vurderer jeg barbermaskinen så vi i det minste får sett ordentlig hva vi har å jobbe med... Anonymkode: 4f482...5c1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Dere har fått en lege til å se på det så klart? Da er hudlege neste steg Anonymkode: a95e5...902
Bokdamen Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 (endret) Vi fikk dette på treåringen i høst. Spurte om råd på apoteket, de anbefalte å gni hodebunnen med salisylsyre olje, la det virke i noen timer og gre ut med lusekam. Funket på første forsøk og det kom ikke tilbake. Hadde det ikke funket kunne vi vurdert legen. https://www.vitusapotek.no/gravid%2C-baby-og-barn/barn/barneplager/salisylsyre-naf-olje-liniment-2-%-60-ml/p/32799 edit: vi hadde ikke store flak, tok det på skurv-stadiet Endret 30. desember 2019 av Bokdamen 1
Blackbird Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 (endret) Min sønn hadde skurv som baby. Jeg dunket han med babyolje og han satt med håndkle i en babystol i minst en halvtime før jeg gredde det forsiktig vekk med lusekam. Kom ikke tilbake. Ville prøvd med oljebehandling og kam, gjerne når han gjør noe han liker veldig godt, eller når han sover tungt. Endret 30. desember 2019 av Blackbird 1
Fuglemor Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Hvis det er sårt og ubehagelig hadde jeg nok gått til legen med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå