AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Hjelp! Er jeg gal? Jeg har tre barn i alderen 10, 6,5 og 3,5 år. Og jeg ønsker meg et siste barn for å gjøre familien komplett. Planen har alltid vært å få 3 barn, så hvorfor kan jeg ikke føle meg ferdig nå? Mannen har ikke veldig lyst på et barn til, men sier han blir med om jeg har et så stort ønske at jeg ikke klarer å glemme det.. På en måte er det veldig deilig nå når barna begynner å bli større, men samtidig er jeg redd for å angre senere. Jeg er 32 og mannen 34 år. Noen som har vært i lignende situasjon? Hva gjorde du? Er du fornøyd med valget du tok eller angrer du? Det skal sies at vi takler veldig fint å ha 3 barn, begge er engasjerte og mye tilstede i barna sine liv. Anonymkode: 929dd...754
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Huff. Tenk på miljøet. Anonymkode: 4a213...9f1 12
The Kitten Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Hva med å respektere at mannen ikke vil ha flere barn istedenfor å bare tenke på egne behov? 23
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Hva med å vente et års tid? Norge trenger jo flere barn og hvis du og mannen er enige så ser ikke jeg problemet Sjeldent nr.4 er den som velter hele lasset(dere er jo allerede vant til mange barn.) Så lenge dere har råd, tid, plass og lyst til en til så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f6175...450 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Hva med å vente et års tid? Norge trenger jo flere barn og hvis du og mannen er enige så ser ikke jeg problemet Sjeldent nr.4 er den som velter hele lasset(dere er jo allerede vant til mange barn.) Så lenge dere har råd, tid, plass og lyst til en til så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f6175...450 Norge trenger flere barn, men verden trenger det IKKE. Typisk norsk sneversynthet, i kjent stil. Anonymkode: 4a213...9f1 23
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge trenger flere barn, men verden trenger det IKKE. Typisk norsk sneversynthet, i kjent stil. Anonymkode: 4a213...9f1 Og hva gjør du for miljøet? Skal vi slutte helt å få barn? Kan du tenke deg hvordan ting blir da? Vi bør heller ta tak i problemet der det er, og det er ikke det at Norge får for mange barn. Anonymkode: b9ad6...7a4 14
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Ja, du er gal. Barn er en miljøbombe, enda et mennesker som skal ødelegge verden med materialisme. Anonymkode: d2e27...6ed 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Det å bruke «familien er ikke komplett» som et argument er det dummeste jeg leser. Er ikke de andre bra nok liksom? Hvordan kan du vite at du ikke får lyst på flere barn Når den neste ungen evt er 2 år? Alle lyster må ikke følges, men dersom du blir dypt ulykkelig av å ikke ha en baby så kjør på, for all del, men mannen din som eeegentlig ikke ønsker flere bør bli tatt hensyn til syns jeg. Anonymkode: 3c4a6...2a8 24
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Og hva gjør du for miljøet? Skal vi slutte helt å få barn? Kan du tenke deg hvordan ting blir da? Vi bør heller ta tak i problemet der det er, og det er ikke det at Norge får for mange barn. Anonymkode: b9ad6...7a4 Kildesorterer, spiser ikke kjøtt, flyr ikke unødig, har ikke bil, bor ikke større enn jeg må. Og viktigst av alt, jeg velger å ikke få barn. Ja, vi skal slutte å få så mange barn som vi får. Det finnes mange problemer, og verdens overbefolkning er ett av de. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, du er gal. Barn er en miljøbombe, enda et mennesker som skal ødelegge verden med materialisme. Anonymkode: d2e27...6ed Enig, heldigvis begynner flere og flere å forstå. Anonymkode: 4a213...9f1 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Vent noen år og se det hele an da. Anonymkode: 2fc32...586
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Planen var å får 3 barn men nå har du funnet ut at familien ikke er komplett. Hvordan vet du at familien blir komplett med 4 barn? Kanskje du finner ut at familien ikke er komplett uten 5 eller 6 barn. Og hva er det med barna du allerede har som gjør at de ikke er nok for deg? Anonymkode: 6d517...df4 11
Ulrikke Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Velger du et fjerde barn kan du få et friskt, enkelt barn og alt går supert. Eller du har vært heldig til nå. Nr 4 blir født multihandikappet, alvorlig syk, pleietrengende eller med andre store utfordringer. Nummer 4 blir tvillinger. Nummer 4 medfører bytte av bil, enda vanskeligere å reise på ferie, dårligere økonomi.... Jeg sier ikke at nr 4 er feil. Jeg sier bare at nr 4 kan velte lasset. Ting helt utenfor deres kontroll. Dersom dere er villige til å ta den risikoen og å leve med det evt resultatet er det selvfølgelig bare å kjøre på. Grunnen til at jeg er såpass "pessimistisk" er at jeg kjenner en familie som opplevde dette. Sistemann skulle være punktum. Hun ble født multihandikappet og pleietrengende. Familien hadde uten tvil hatt kapasitet til et friskt barn til, men dette barnet gjorde naturlig nok om hele livet. Foreldrene ble utslitt og endte opp med skilsmisse før barnet var 6 år. De elsker selvfølgelig barnet, men de sier nå begge to at de skulle ønske de hadde tatt til fornuft ved tre barn.... Ja, dette er sjelden! Selvfølgelig! Men man vet ikke hvem det treffer, så mana må ta det med i beregningen. Pluss at mannen din egentlig ikke vil, TS. Jeg hadde skjønt om du "tvang gjennom" en nr 2, men har ikke like stor forståelse for å tvinge gjennom nr 4.... 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 Selv synes jeg det er greit å ha penger til å hjelpe barna når de blir større, som for eksempel med førerkort, bil, leilighet osv. Derfor stoppet jeg på barn nr 2. Synes også det har vært veldig viktig å ha tid til å følge de skikkelig opp med lekser og fritidsaktiviteter. Anonymkode: d2b46...792 3
OnFire Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 Hvorfor er 4 mer komplett enn 3? Finnes det noen argumenter for å få et fjerde barn? 3 er maks imo, 2 er passe. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Slutt å leke barnefabrikk og hør på mannen i dette tilfellet. Anonymkode: f2a42...96b 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Dette er noe dere må avgjøre helt selv. Spør man folk på nett, får man alltid argumenter som "overbefolkning", "miljø", "sykt barn", "større bil og hus" osv. Anonymkode: 66651...6f7 4
Drizzt Skrevet 30. desember 2019 #17 Skrevet 30. desember 2019 Det høres ut som at mannen din ikke vil ha et barn til, men kan gjøre kompromiss bare fordi du vil det. Dette lover dårlig. Dette kan føre til problemer i forholdet og ekstra påkjenning for mannen din. Dette barnet kan fort få skylda for alt som går galt ''jeg burde ikke gått med på dette''. Tenk deg godt om. Ikke minst fordi de kan fort bli ''familien er ikke komplett uten barn nr.5'' eller 6. Eller 7. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 Nei, dere er for gamle til å få flere barn. Anonymkode: 49a04...cf0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 Du har et irrasjonelt biologisk behov for flere barn. Skyv det fram noen år, så du ikke rekker 3 til innen du bikker 40. Anonymkode: a644d...a38 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 Vi var i samme situasjon som dere, og fikk et barn til. Det går nesten ikke en dag uten at mannen takker meg for at jeg var så masete Han trives kjempebra som firebarnsfar, men ville aldri tatt initiativet selv. Nå er vi ferdige med småbarn. Anonymkode: bb29d...c86 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå