AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Hei. Jeg skal søke studier til høsten og er interessert i å bli sykepleier både med tanke på det faglige og selve jobben. Problemet er at jeg ikke tror jeg hadde trivdes med nattevakt. Kveldsvakt kan gå greit, men helst ønsker jeg et yrke med dagjobb, og set skjønner jeg jo at er urealistisk for dette yrket. Vet det er todelt vakt på mange sykehjem, men vil helst jobbe på sykehus. Noen som hadde samme tanker som meg mtp turnus, men som likevel valgte sykepleieryrket? Har dere angret i ettertid eller har dere vendt dere til det? Evt hvordan er mulighetene for todelt vakt/dagjobb? Anonymkode: dbbe7...5e3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Bli operasjon- eller anestesisykepleier, da er det mest dagjobbing😊 Anonymkode: 9ac72...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Jeg tenkte på sykepleier selv, men droppa det nettopp på grunn av dette. Jeg kan ikke fordra kvelds- eller nattjobbing. Anonymkode: 01c66...f5e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bli operasjon- eller anestesisykepleier, da er det mest dagjobbing😊 Anonymkode: 9ac72...cfe Takk for tips. Må man da jobbe 2 år før man kan begynne på videreutdanning? Anonymkode: dbbe7...5e3 1
Minitroll Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Mange sykehusavdelinger har faste nattevakter. Jeg tar kun nattevakter en gang i blant etter eget ønske. Men må si at en sykepleier som kun jobber dag, vil ha mye dårligere lønn enn dem som jobber to- eller tre-delt turnus. 3
CabinCruiser Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bli operasjon- eller anestesisykepleier, da er det mest dagjobbing😊 Anonymkode: 9ac72...cfe Joda, men for å bli det må du først bli sykepleier og jobbe 2 år (med turnus kanskje) før du går i 2 år spesialisering.
CabinCruiser Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, Minitroll skrev: Mange sykehusavdelinger har faste nattevakter. Jeg tar kun nattevakter en gang i blant etter eget ønske. Men må si at en sykepleier som kun jobber dag, vil ha mye dårligere lønn enn dem som jobber to- eller tre-delt turnus. Har en bekjent som jobber kun natt og fornøyd med dette Bedre lønn, mindre jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Da er ikke sykepleier yrket for deg. Vi trenger sykepleiere som vil jobbe, og det er turnus som er greia. Hvis de å være sykepleier er ditt kall, så er turnus underordnet. Anonymkode: aeec2...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Finn det et annet yrke hvis turnus plager deg allerede nå. Sykepleieryrket er for de som er så dedikert i yrket sitt at tiden på døgnet ikke spiller noen rolle. Folk er syke hele døgnet, ikke bare mellom 8 og 16. Anonymkode: 2a341...a57 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Du kan få det til på sikt. Og om du er villig til å flytte på deg for de riktige stillingene. Men generelt er stillinger uten nattevakt veldig ettertraktet, og snappes som regel opp av de som har en god del års erfaring. Jeg ville heller revurdert yrkesvalg. Anonymkode: 00179...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå