Gå til innhold

Finnes det noen tips for fjerne lukt av klær som har ligget lenge i bokser og kofferter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet frem en del gamle klær fra fem år tilbake som jeg ikke har brukt.Knapt tatt av merkelappen av. Nå tenkte jeg skulle gå igjennom alt også får ryddet opp i det hele. Finnes det noen måte en kan bli fjerne lukten av klærne på? Jeg har ikke så veldig lyst til å kaste de før jeg får sett om jeg får brukt de, for det er mange av de som jeg kan godt bruke den dag i dag.

Gode tips mottas! Ha en fin 30. des. 2019- dag :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Kar på 035 skrev:

Jeg har funnet frem en del gamle klær fra fem år tilbake som jeg ikke har brukt.Knapt tatt av merkelappen av. Nå tenkte jeg skulle gå igjennom alt også får ryddet opp i det hele. Finnes det noen måte en kan bli fjerne lukten av klærne på? Jeg har ikke så veldig lyst til å kaste de før jeg får sett om jeg får brukt de, for det er mange av de som jeg kan godt bruke den dag i dag.

Gode tips mottas! Ha en fin 30. des. 2019- dag :) 

Hva med å henge de ut til lufting?

Anonymkode: 07925...579

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å henge de ut til lufting?

TS: Det er selvsagt en god. Andre måter en kan gjøre.

Skrevet

Lufte de eller vaske de? 

Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Lufte de eller vaske de? 

Skal en vakse de i antall gradene som står på? ell skal en gå opp 60? For det er mange av de som har 30 og 40 grader.

Skrevet
1 time siden, Kar på 035 skrev:

Skal en vakse de i antall gradene som står på? ell skal en gå opp 60? For det er mange av de som har 30 og 40 grader.

Tror du et plagg som anbefales å vaskes på 30 grader, plutselig tåler å bli vasket på 60, fordi det har ligget noen år i en eske? 

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du et plagg som anbefales å vaskes på 30 grader, plutselig tåler å bli vasket på 60, fordi det har ligget noen år i en eske? 

Han er ikke så dum vil jeg tro.

Anonymkode: b1f55...47a

Skrevet

Jeg bruker steamer på klær. Det fjerner all lukt fra klær som ikke kan vaskes. 

Anonymkode: 7ea42...a45

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker steamer på klær. Det fjerner all lukt fra klær som ikke kan vaskes. 

Hva er det? Hvor får en kjøpt det?

Skrevet
10 minutter siden, Kar på 035 skrev:

Hva er det? Hvor får en kjøpt det?

Jeg bruker en multifunksjonssteamer. Som også vasker bad, gulv, renser fett av kjøkkenvifter, renser fuger, desinfiserer madrasser, dreper ugress på hellene i oppkjørselen, med mer. Man bytter bare munnstykke. Det finnes også egne steamere beregnet kun for klær, som er rimeligere. 

Jeg har en Kärcher SC 5, men husker ikke hvor jeg kjøpte den. Tror både Jernia og Elkjøp forhandler Karcher. 

Skrevet

Vask de på vanlig måte og ha en liten skvett eddik i vaskemaskin.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville prøvd å vasket klærne på vanlig måte i vaskemaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...