Tvist Skrevet 30. desember 2019 #21 Skrevet 30. desember 2019 Jeg hadde flyttet katten til venner om du har noen som kan ha den hos seg. De må selvsagt være ansvarlige mennesker som ikke lar dørene stå åpne,så katten kan stikke av. Et kattepensjonat vil trolig ikke ta imot en så ung katt, ofte har de krav om at katten er kastrert og vaksinert, og det er de ofte ikke i den alderen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #22 Skrevet 30. desember 2019 Skal man ha dyr må man og ta konsekvensene med at livet blir kanskje litt anderledes. Man lar ikke en kattunge være alene så lenge. I starten når de kommer til ny familie trenger de trygghet og omsorg, ikke at flere personer stikker innom for mating. Hva skal dere gjør de neste 15-20 årene når dere skal noe? Hvis katten skal på pensjonat så må dere har vaksinert katten først ellers vil de ikke ta de inn. Dette må gjøres i god tid før katten skal der. Det er noe annet om katten er voksen. Jeg overlot ikke mine kattunger til noen da jeg fikk de i starten. Nå som de er voksne har jeg alltid barnevakt når jeg skal på ferie. Dette er innekatter. Dette er en person mine katter er trygg på. Men jeg har latt de være alene 2 dager en gang jeg skulle reise, da var de voksne. Satte ut ekstra mat, vann og ren do. Det gikk helt fint. Men ikke en kattunge Anonymkode: c7312...e83 6
OPIgirl Skrevet 30. desember 2019 #23 Skrevet 30. desember 2019 Nei. Den skal overhodet ikke være alene så lenge. Jeg er sjokkert at spørsmålet overhodet kommer opp. 6
Energidronning Skrevet 30. desember 2019 #24 Skrevet 30. desember 2019 klarer seg, men trives ikke. kan oppleve en slik langt periode nesten som tortur... overlever, men...det er ikke greit! løsningen: en av dere går til bryllupet, alene, så dere får masse forskjellige opplevelser, mye å snakke om hvordan var brylluppet og hva gjorde kattungen? 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #25 Skrevet 30. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du skjer om den er alene (med sporadisk tilsyn) i 3-4 døgn? Anonymkode: e0216...83c Forstår du ikke hva som menes her, så bør du ikke ha katt!! Ikke la en katt på 4 måneder være alene hjemme i så mange dager. Her kommer katten til et nytt hjem med nye mennesker og føler seg nok litt usikker og redd i starten. Og så reiser dere fra han?? Stakkers pus! Dere bør i det minste spørre om noen andre kan ha den boende hos seg i disse dagene. Ikke alene hjemme så ung. Anonymkode: 32658...79e 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #26 Skrevet 30. desember 2019 Anbefaler virkelig å finne dere noen i området som kan hjelpe dere hvis dere skal ha katt. Uten det blir det ganske vanskelig å ha dyr. Og nei, den kan absolutt ikke være alene Anonymkode: 0e275...eba 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #27 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei vi har lenge tenkt på å få katt og har lett LENGE. Igår fant vi den perfekte å reserverte den, MEN vi hadde blitt litt ivrige og kom på i ettertid at vi skal i bryllup i Stavanger (bor like utenfor Oslo). Så nå lurer jeg på om vi må avbestille å kjøpe ny katt når vi kommer hjem (da har vi ikke planer om å dra noe sted) etter bryllupet eller om noen vet om en kattunge på nesten 4 måneder klarer seg alene i 3-4 dager hvis noen kommer innom å skifter vann og gir mat og litt kos hver dag????!!!!!?????!!!! Anonymkode: 17028...539 Ring til oppdretter og spør om dere kan flytte hentetidspunkt til etter at dere har vært i bryllupet. Så smaker det ikke helt godt når du begynner å snakke om "å avbestille og kjøpe ny når dere kommer hjem". Det er et levende individ du har reservert og betalt reservasjonsgebyr for. Ikke en vare. Anonymkode: c352e...2e7 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #28 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du skjer om den er alene (med sporadisk tilsyn) i 3-4 døgn? Anonymkode: e0216...83c Mine kattunger har klart følgende; Sette seg fast i en støvel. Hekte hodet inn i hanken på en aviskurv. Åpne sluket på vaskerommet, dette nedi og skjære seg. Satt seg fast bak sokkelen på kjøkkenbenken (kom seg inn i et skap, gjennom en åpning for ledninger, og ned på gulvet). Nesten tygd over ledninger. Knust glass utover hele gulvet. Og jeg kunne fortsatt... (jada, jeg har kattesikret hjem, men helt utrolig hva de kan finne på som man ikke kan forutse). I tillegg blir de redde og usikre, de blir ensomme, og denne opplevelsen kan være så traumatisk at de blir preget resten av livet. Ofte vil det gå fint. Men jeg er sterk motstander av å la små kattunger være timesvis alene. Anonymkode: f3a66...180 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #29 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei vi har lenge tenkt på å få katt og har lett LENGE. Igår fant vi den perfekte å reserverte den, MEN vi hadde blitt litt ivrige og kom på i ettertid at vi skal i bryllup i Stavanger (bor like utenfor Oslo). Så nå lurer jeg på om vi må avbestille å kjøpe ny katt når vi kommer hjem (da har vi ikke planer om å dra noe sted) etter bryllupet eller om noen vet om en kattunge på nesten 4 måneder klarer seg alene i 3-4 dager hvis noen kommer innom å skifter vann og gir mat og litt kos hver dag????!!!!!?????!!!! Anonymkode: 17028...539 Om noen kommer innom hver dag og gir vann, mat og kos, ja. Da klarer en katt seg, den er litt liten og ung, men den klarer seg alene. Jeg trodde du mente at den skulle være helt alene uten tilsyn hver dag, det hadde den ikke klart. Anonymkode: afbc9...932
Hulderen Skrevet 30. desember 2019 #30 Skrevet 30. desember 2019 Kan katten være hos selgeren de dagene dere er i bryllup? Da vil den være i trygge, kjente omgivelser. 3
tirben Skrevet 30. desember 2019 #31 Skrevet 30. desember 2019 Ikke reis fra en kattunge!!! Den blir så utrygg og fortvilet. Synes det er en uting at folk tror de bare kan reise fra katter. Ville du reist fra en valp på 4 måneder? Eller et barn på 3 år? Katter trenger også omsorg og oppmerksomhet og er avhengig av mennesker. Spør om oppdretter kan passe den mens dere er borte, eller la den bo hos noen andre. Ikke reis fra den!!! 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #32 Skrevet 30. desember 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om noen kommer innom hver dag og gir vann, mat og kos, ja. Da klarer en katt seg, den er litt liten og ung, men den klarer seg alene. Jeg trodde du mente at den skulle være helt alene uten tilsyn hver dag, det hadde den ikke klart. Anonymkode: afbc9...932 Nei de klarer seg ikke helt alene når de er så små. De kan bli ekstremt redde og finne på å skade seg! Anonymkode: 44f42...2d9 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. desember 2019 #34 Skrevet 30. desember 2019 Selvfølgelig kan den ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå